Grupa ogólnodostępna. Jest to grupa 4-5 latków.
– wychowawca: mgr Renata Chodzyńska
–  nauczyciel wspomagający: mgr Katarzyna Surma-Ochocka
nauczyciel uzupełniający: mgr Krystyna Janusz

ROK SZKOLNY 2022/2023

KWIECIEŃ

2.04.24 – 5.04.24 „Powrót ptaków”

  • zachęcenie dzieci do zadawania pytań, zwrócenie uwagi na poprawność wypowiedzi pod względem gramatycznym
  • wzbogacenie wiadomości nt. różnych gatunków ptaków
  • zwrócenie uwagi na rozumienie konieczności szanowania działalności innych
  • doskonalenie umiejętności odtwarzania krótkich fragmentów rytmicznych za pomocą najprostszych form ruchu tj. klaskanie, pstrykanie, tupanie, stukanie przedmiotem
  • doskonalenie umiejętności cięcia nożycami oraz układania wyciętych elementów w logiczną całość
  • utrwalenie znajomości figur geometrycznych i kolorów
  • stosowanie liczebników porządkowych
  • kształcenie logicznego myślenia, odróżnianie wiadomości prawdziwych od fałszywych i weryfikowanie ich

8.04.24 – 12.04.24 „Książka moim przyjacielem”

  • poszerzenie wiedzy na temat pracy w drukarni
  • przybliżenie zawodów drukarza i introligatora
  • kształcenie umiejętności tworzenie dłuższych wypowiedzi procesów uogólniania i abstrahowania
  • zapoznanie dzieci z różnymi rodzajami książek
  • rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego
  • kształtowanie umiejętności tworzenia zdań i dzielenia ich na słowa
  • wdrażanie do poszanowania książek i dbania o drzewa
  • doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozbudzanie zainteresowań czytelniczych
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni, posługiwanie się pojęciami: wysoko – nisko
  • kształcenie koncentracji uwagi, spostrzegawczości, procesów uogólniania. analizy, syntezy, porównywania
  • zachęcenie do wypowiadania się na temat swoich ulubionych bajek za pomocą rysunku

15.04.24 – 19.04.24 „W wiejskiej zagrodzie”

  • wyrabianie umiejętności wypowiadania się w sposób ciągły, logicznie powiązany
  • zwrócenie uwagi na płynność ruchów ręki oraz prawidłowe trzymanie kredki
  • zapoznanie dzieci z wyglądem wybranych zwierząt wiejskich
  • wyszukiwanie słów rymujących się z nazwami zwierząt
  • uczenie się samodzielnego, kulturalnego rozwiazywania zaistniałych problemów
  • skupianie uwagi na rytmach, wychwytywanie powtarzających się sekwencji kontynuowanie ich
  • doskonalenie umiejętności składania papieru według instrukcji nauczyciela
  • posługiwanie się pojęciami po prawej stronie, po lewej stronie, za, przed
  • posługiwanie się pojęciami po prawej stronie, po lewej stronie, za, przed

25.03.24 – 29.03.24 „Ziemię mamy tylko jedną”

  • zwrócenie uwagi na dokładne łączenie kropek, kreślenie linii od lewej do prawej strony
  • ukazanie niebezpieczeństw zagrażających środowisku przyrodniczemu ze strony człowieka – pożary lasów, zatrucie wody i powietrza, zaśmiecanie
  • zapoznanie z etapami krążenia wody w przyrodzie
  • utrwalenie wiadomości dotyczących właściwości wody i jej roli w przyrodzie
  • uświadomienie dzieciom jak skomplikowane jest dostarczenie wody do domów, co jest źródłem wody oraz co dzieje się z wodą zanim trafi do kranu
  • utrwalenie wiadomości dotyczących segregacji śmieci
  • kształtowanie umiejętności tworzenia zbiorów różnolicznych
  • rozszerzenie zakresu liczenia i ustalenie liczby policzonych elementów
  • zwrócenie uwagi na to, iż czyste powietrze tak jak woda jest niezbędne do życia człowieka

MARZEC

4.03.24 – 8.03.24 „Robimy zakupy”

  • zwrócenie uwagi na poprawne formułowanie pytań
  • doskonalenie umiejętności kreślenia linii pionowych i poziomych poprzez łączenie kropek
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na forum grupy
  • doskonalenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej – zabawy sylabami
  • zapoznanie dzieci ze sposobem ekonomicznego robienia zakupów
  • zapoznanie z wyglądem oraz przeznaczeniem portmonetki jak również monetami1 zł,
  • 2 zł, 5zł
  • doskonalenie umiejętności tworzenia zdań
  • posługiwanie się monetami w sytuacji kupna i sprzedaży, przeliczanie w możliwie szerokim zakresie
  • doskonalenie umiejętności właściwego posługiwania się pędzlem i paletką do farb
  • posługiwanie się przyimkami: na, pod, za, obok

11.03.24 – 15.03.24 „Skąd bierzemy pieniądze”

  • kształtowanie umiejętności przyporządkowywania odpowiednich rekwizytów – narzędzi do konkretnych zawodów
  • utrwalenie wyglądu i nazw monet
  • zwrócenie uwagi na kierunek kreślenia linii
  • zapoznanie dzieci z pojęciami: bankomat, karta płatnicza, PIN do karty
  • zwrócenie uwagi na to, iż każdy kto uczciwie pracuje powinien być wynagrodzony
  • zwrócenie uwagi na poprawność wypowiedzi pod względem gramatycznym
  • kształcenie umiejętności tworzenia słów poprzez dobieranie odpowiednich sylab
  • kształtowanie umiejętności odtwarzania krótkich fragmentów rytmicznych za pomocą najprostszych form ruchu – klaskanie, tupanie

18.03.24 – 22.03.24 „Marcowa pogoda”

  • doskonalenie umiejętności kreślenia linii pionowych, poziomych i ukośnych
  • kształcenie umiejętności wyodrębniania charakterystycznych cech marcowej pogody
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania wybranych przedmiotów i zjawisk po charakterystycznych cechach
  • utrwalanie i poszerzanie wiadomości o przedmiotach, poprzez rozwiązywanie zagadek podkreślających charakterystyczne cechy danych przedmiotów
  • dodawanie i przeliczanie w zakresie 8, wyodrębnianie składników liczby 8
  • rozwijanie swobody w posługiwaniu się linią i plamą, kształtem i barwą na płaszczyźnie w różnych technikach plastycznych
  • szukanie skojarzeń z pojęciem „deszcz” np. kapie, pada, mży, bębni o szyb
  • zapoznanie dzieci ze zmianami zachodzącymi w świecie przyrody na przedwiośniu

25.03.24 – 29.03.24 „Witamy wiosnę”

  • rozwijanie logicznego myślenia poprzez kształtowanie pojęć, nabywanie doświadczeń zarówno w sposób werbalny, jak i niewerbalny
  • doskonalenie umiejętności zestawienia obrazka z jego nazwą, układania zdań i dzielenia na słów
  • utrwalenie nazw i wyglądu wiosennych kwiatów
  • kształcenie umiejętności wyszukiwania przedmiotów na podany kolor
  • doskonalenie umiejętności cięcia nożycami i tworzenia kompozycji z wyciętych elementów
  • kształtowanie szybkości poprzez szybkie reagowanie na sygnały
  • wyrabianie opiekuńczej postawy wobec roślin
  • kształtowanie umiejętności prowadzenia obserwacji przyrodniczych i wyciągania wniosków
  • odzwierciedlenie treści wiersza za pomocą plastycznych środków wyrazu. utrwalenie kolorów

LUTY

12.02.24 –16.02.24 „Zwierzęta egzotyczne”

  • zachęcenie do zadawania pytań i udzielania odpowiedzi
  • utrwalenie nazw i wyglądu zwierząt występujących w Afryce
  • zapoznanie z ciekawostkami dotyczącymi żółwi
  • nabywanie umiejętności analizowania treści utworu, przewidywanie następstw i kolejności zdarzeń
  • utrwalenie wiadomości dotyczących rozwoju żółwia i krokodyla, wskazywanie podobieństw i różnic
  • zapoznanie dzieci z wyglądem ogrodu zoologicznego, utrwalenie nazw jego mieszkańców
  • zwrócenie uwagi na prawidłowe trzymanie kredki podczas rysowania
  • zwrócenie uwagi na formy grzecznościowe oraz zgodną wspólną zabawę
  • zapoznanie z mieszkańcami dżungli
  • porównywanie długości, porządkowanie od najdłuższych do najkrótszych węży

19.02.24 – 23.02.24 „Zwierzęta hodowane w domu”

  • zwrócenie uwagi na poprawność wypowiedzi pod względem gramatycznym
  • doskonalenie umiejętności łączenia kresek bez odrywania ręki od kartki
  • poznanie sposobów właściwej pielęgnacji zdrowych zwierząt
  • rozumienie konieczności niesienia pomocy cierpiącym i chorym zwierzętom
  • ćwiczenie szybkiej reakcji na sygnał dźwiękowy
  • kształcenie umiejętności przedstawiania za pomocą ruchu określonych czynności
  • kształtowanie umiejętności odgrywania ról w zabawach parateatralnych
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się nożycami, składania wyciętych elementów
  • w logiczną całość
  • kształcenie umiejętności dokładnego kolorowania według podanego kodu

26.02.24 – 1.03.24 „W Kosmosie”

  • kształcenie umiejętności przeliczania w zakresie 8
  • rozwijanie zainteresowań wszechświatem
  • kształcenie umiejętności mierzenia odległości za pomocą jednostki miary jaką jest „stopa”
  • zapoznanie z postacią wielkiego astronoma Mikołaja Kopernika
  • kształtowanie umiejętności wyszukiwania i tworzenie rymów
  • uświadomienie dzieciom, że „Ziemia krąży wokół słońca”
  • rozwijanie umiejętności twórczych, kształtowanie operacji myślowych tj. analiza, synteza, porównywanie i  klasyfikowanie
  • Zapoznanie z pojęciem Układ Słoneczny. Poznanie nazw planet i ich miejsca w Układzie Słonecznym.

STYCZEŃ

2.01.24 – 5.01.24 „Witamy Nowy Rok”

  • utrwalenie nazw dni tygodni
  • zapoznanie z nazwami poszczególnych miesięcy w roku, określanie ich cech oraz miesiąca urodzenia dziecka
  • dostrzeganie zmian w poszczególnych porach roku
  • ćwiczenie narządów mowy na zgłoskach: tik, tak, cyk, bim, bam, bom, drr
  • rozwijanie umiejętności bezpiecznego wycinania
  • kształcenie umiejętności relacjonowania wydarzeń w przedszkolu plastycznie i słownie
  • rozróżnianie prawej i lewej dłoni
  • rozwijanie umiejętności dostrzegania rytmu w danym układzie
  • określanie cech zimowej pogody
  • kształcenie wypowiedzi wielozdaniowych poprzez opowiadanie
  • zapoznanie dzieci z drogą listu od nadawcy do adresata
  • wdrażanie do używania „czarodziejskich słów”

8.01.24 – 12.01.24 „Dbamy o ptaki i zwierzęta”

  • poszerzanie wiedzy o ptakach
  • rozpoznawanie i nazywanie różnorodnych ptaków i pokarmów dla ptaków
  • kształtowanie opiekuńczej postawy dzieci wobec ptakó
  • zapoznanie dzieci z różnymi rodzajami karmników dla ptaków oraz jego budową i przeznaczeniem
  • wzmacnianie koordynacji
  • oko-ręka i usprawnianie małej motoryki
  • utrwalenie wyglądu i nazw ptaków, które zimują w Polsce oraz tych, które odlatują od nas na zimę do innych krajów
  • rozszerzenie zakresu liczenia i ustalenie liczby policzonych elementów
  • posługiwanie się pojęciami: na, pod, za, obok, w
  • zapoznanie ze zwierzętami, które zamieszkują środowisko leśne i nie zapadają
  • w sen zimowy
  • zapoznanie z pojęciami: paśnik, lizawka, leśniczy

15.01.24 – 19.01.24 „Bal karnawałowy”

  • kształcenie inwencji twórczej dziecka, pomysłowości, zachęcenie do prezentowania
  • się na forum grupy
  • rozumienie informacji przedstawionych w formie symbolu /rysunku,
  • znaku –litery
  • kształcenie orientacji w schemacie własnego ciała
  • utrwalenie wiadomości dotyczących przygotowań do balu
  • wdrażanie dzieci do używania „czarodziejskich” słów w różnych sytuacjach
  • organizowanie pracy ciała w trzech wymiarach: lewa-prawa, góra-dół, przód-tył
  • utrwalenie pojęć określających położenie przedmiotu

22.01.24 – 26.01.24 „Święto Babci i Dziadka”

  • kształtowanie świadomości własnej roli w rodzinie
  • kultywowanie tradycji rodzinnych – wspólnego spożywania posiłków
  • utrwalenie nazw i wyglądu poszczególnych członków rodziny
  • zachęcenie do wypowiadania się o swojej babci i dziadku
  • kształcenie umiejętności przedstawiania
  • za pomocą ruchu określonych czynności
  • zwrócenie uwagi na poprawność wypowiedzi pod względem gramatycznym
  • rozwijanie spostrzegawczości
  • oraz analizy wzrokowej, poprzez właściwe dobranie obrazków
  • doskonalenie przeliczania i utrwalenie pojęć: więcej, mniej, tyle samo
  • kształcenie umiejętności rozpoznawania przedmiotów za pomocą zmysłu dotyku
  • utrwalenie nazw poszczególnych części auta /podwozie, nadwozie, koła, kierownica, fotele, bagażnik
  • kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do dziadków

GRUDZIEŃ

27.11.23 – 1.12.23 „Piszemy listy”

  • Zapoznanie dzieci z praca listonosza
  • nabywanie umiejętności analizowania treści utworu
  • zapoznanie dzieci z jednym ze sposobów przekazywania informacji –za pomocą listu
  • zwrócenie uwagi na to, aby adresu zamieszkania nie podawać osobom nieznajomym
  • wzbogacenie słownika dziecka o słowo „dyrygent, batuta, orkiestra, chór”
  • utrwalenie wiadomości dotyczących pracy listonosza oraz drogi, jaką musi przebyć list od nadawcy do adresata
  • rozszerzenie zakresu liczenia i ustalenie liczby policzonych elementów
  • utrwalenie wyglądu i przeznaczenia skrzynki pocztowej
  • reagowanie na zmianę tempa w muzyce
  • zapoznanie dzieci z drogą listu od nadawcy do adresata
  • wdrażanie do używania „czarodziejskich słów”

4.12.23 – 8.12.23 „Czekamy na Mikołaja”

  • doskonalenie umiejętności opisywania postaci
  • dokładne łączenie kropek bez odrywania ręki od kartki
  • wdrażanie do uważnego słuchania wypowiedzi innych oraz tekstu czytanego przez nauczyciela
  • rozwijanie logicznego myślenia podczas wypowiadania się na temat obrazków
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na rodzaj
  • rozróżniania natężenia dźwięków
  • doskonalenie umiejętności łączenia poszczególnych elementów w logiczną całość
  • utrwalenie wiadomości dotyczących zwyczajów Mikołajkowych

11.12.23 – 15.12.23 „Nadchodzi zima”

  • określanie charakterystycznych cech zimowego krajobrazu
  • kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała
  • próba określenia i nazywania emocji tj. radość, złość, smutek i zdziwienie
  • doskonalenie umiejętności kreślenia linii falistych poprzez łączenie kropek
  • kształtowanie umiejętności liczenia, przeliczanie śnieżnych kul, porównywanie wielkości śniegowych kul, używanie określeń „duża, mniejsza, najmniejsza
  • doskonalenie umiejętności rzutu prawą i lewą ręką
  • doskonalenie umiejętności cięcia nożycami
  • zapoznanie ze zmiennymi właściwościami śniegu
  • kształcenie umiejętności słuchania oraz odtwarzania krótkich fragmentów rytmicznych, słownych i melodycznych

18.12.23 – 22.12.23 „Święta tuż, tuż””

  • kształcenie umiejętności rozpoznawania przedmiotów, które kojarzą się ze świętami Bożego Narodzenia
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat ilustracji, dzielenia się własnymi spostrzeżeniami, uwagami i doświadczeniami
  • kształcenie umiejętności przedstawiania za pomocą ruchu określonych czynności
  • wdrażanie do ochrony środowiska-rozumienie zjawiska usychania drzew
  • wzmocnienie koordynacji ręka-oko, aktywizowanie umiejętności symetrycznej pracy rąk
  • zapoznanie dzieci z pojęciami: „kolęda” i „pastorałka”
  • kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 6 i więcej
  • utrwalenie pojęć dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni
  • utrwalenie kierunków: w prawo, w lewo
  • zapoznanie z symbolami świąt Bożego Narodzenia, utrwalenie znajomości tradycji bożonarodzeniowych
  • wprowadzanie w radosną atmosferę świąt Bożego Narodzenia

LISTOPAD

30.10.23 – 3.11.23 „Przygotowanie zwierząt do zimy”

  • doskonalenie umiejętności cięcia nożycami po linii prostej
  • klasyfikowanie zbiorów wg wzrastającej liczby elementów w możliwie szerokim zakresie
  • koncentrowanie uwagi na szczegółach zawartych w treści obrazków
  • zapoznanie z zimowym mieszkaniem misia – gawrą
  • poszerzanie wiadomości na temat mrówek i ich domu
  • poszerzenie doświadczeń plastyczno- konstrukcyjnych
  • utrwalenie wiadomości na temat wyglądu jeża
  • kształtowanie umiejętności wykonywania prostych improwizacji ruchowych do muzyki instrumentalnej
  • kształcenie umiejętności prowadzenia rozmowy, udzielania odpowiedzi na pytania

6.11.23 – 10.11.23 „Szaruga jesienna”

  • zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi jesienią (deszcz, wiatr, mgła,…)
  • kształcenie umiejętności wydzierania z papieru dowolnych kształtów
  • rozpoznawanie symboli pogody oraz próby określania jej stanu
  • kształcenie umiejętności wypowiadania się na temat wiersza
  • zachęcenie dzieci do sprawiania radości innym oraz o dbanie o swoich przyjaciół
  • utrwalenie umiejętności określania i nazywania emocji
  • doskonalenie rzutu i chwytu piłki oburącz
  • zapoznanie z techniką gry na wybranych instrumentach perkusyjnych
  • kształtowanie pojęcia liczby w zakresie 6 oraz umiejętności liczenia
  • doskonalenie umiejętności składania papieru według instrukcji słownej

13.11.23 – 17.11.23 „W poszukiwaniu zdrowia”

  • zapoznanie dzieci z profilaktyką zębów i jamy ustnej.
  • doskonalenie umiejętności kreślenia wzorów poprzez łączenie kropek
  • utrwalenie wiadomości dotyczących przedmiotów służących do utrzymania czystości zarówno osobistej jak i otoczenia
  • kształcenie umiejętności przedstawiania za pomocą ruchu określonych czynności
  • próby określania znaczenia słowa „zdrowie” oraz poznanie jego składników.
  • utrwalenie znajomości produktów spożywczych służących poprawie naszego zdrowia
  • rozwijanie poczucia estetyki, kształcenie umiejętności prawidłowego nakrycia stołu
  • uświadomienie konieczności spożywania warzyw ze względu na zawartość witamin
  • ćwiczenie słuchu fonematycznego
  • poznanie skutków spożywania nadmiernej ilości słodyczy

20.11.23 – 24.11.23 „Przyjaciele Misia Normana””

  • zapoznanie z różnymi rodzajami misiów
  • kształtowanie umiejętności układania prostych zdań i dzielenia ich na słowa
  • zwrócenie uwagi na poprawność wypowiedzi pod względem gramatycznym
  • utrwalenie budowy misia oraz orientacji w schemacie własnego ciała
  • aktywizowanie wyobraźni ruchowej, kształcenie umiejętności przedstawiania za pomocą ruchu określonych czynności
  • utrwalenie postaci występujących w bajce, ich wyglądu i charakterystycznych cech
  • przybliżenie bohaterów popularnych bajek
  • zapoznanie z konsekwencjami wynikającymi z niewłaściwym postępowaniem z zabawkami
  • kształcenie umiejętności określania przedmiotów za pomocą dotyku
  • określanie wyglądu, koloru i wielkości pluszowych misiów
  • kształcenie umiejętności formowania ulepianek nie tylko palcami, ale i całą dłonią

PAŹDZIERNIK

2.10.23 – 6.10.23 „W ogrodzie warzywnym”

  • zapoznanie dzieci z wyglądem warzyw, zachęcenie dzieci do wypowiadania się na ich temat, dzielenie nazw na sylaby
  • zapoznanie z pracą ludzi, jaką muszą wykonać w ogrodzie przed zbiorami i  po zbiorach
  • zapoznanie dzieci z pracami wykonywanymi w ogrodzie przez ogrodnika w różnych porach roku, utrwalenie znajomości nazw i wyglądu warzyw
  • zapoznanie ze sposobem uzyskiwania kolorów pochodnych poprzez mieszanie farb w kolorach podstawowych
  • doskonalenie umiejętności rzutu piłeczką lub woreczkiem, ręką wiodącą do celu
  • posługiwanie się pojęciami: duże – małe, większe-mniejsze, takie same
  • utrwalenie części składowych rośliny
  • kształcenie umiejętności rozpoznawania warzyw po dotyku
  • rozszerzenie zakresu liczenia i ustalenie liczby policzonych elementów posługiwanie się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo
  • doskonalenie procesów analizy słuchowej
  • poszerzenie wiedzy dzieci na temat ziemniaków, ich cech i przeznaczenia poprzez oglądanie, wysłuchiwanie informacji oraz praktyczne działanie

9.10.23 – 13.10.23 „Jesień w parku”

  • zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym jakim jest park w jesiennej szacie, rolą parku w mieście
  • utrwalenie wyglądu liści z wybranych drzew
  • utrwalenie kolorystyki jesieni, wyglądu jesiennych liści z wybranych drzew
  • doskonalenie umiejętności przeliczania i dodawania w zakresie 5
  • doskonalenie przeliczania w zakresie 6
  • rozwijanie spostrzegawczości oraz analizy wzrokowej, poprzez właściwe dobranie obrazków
  • kształtowanie umiejętności rozróżniania i określania kierunku, posługiwania się pojęciami: przed siebie, za siebie, w bok
  • rozwijanie umiejętności wyrażania ekspresji muzycznej, reagowania na zmianę tempa i natężenia muzyki, improwizowania ruchem

16.10.23 – 20.10.23 „Jesień w lesie”

  • powiązanie zachowań pieszych  i kierowców samochodów z kolorami sygnalizacji świetlnej, wyjaśnienie przeznaczenia sygnalizacji świetlnej, pasów
  • rozpoznawanie niektórych znaków drogowych
  • kształcenie umiejętności kreślenia linii pionowych, poziomych i ukośnych
  • kształcenie umiejętności wypowiadania się na temat ilustracji
  • ćwiczenie umiejętności prawidłowego przechodzenia przez jezdnię
  • w miejscach oznakowanych /sygnalizacja świetlna, pasy/ i nieoznakowanych oraz poruszania się po chodniku
  • zwrócenie uwagi na prawidłowe posługiwanie się narzędziem malarskim – pędzlem
  • poruszanie się prawą stroną chodnika „para za parą”
  • określanie ich położenia w przestrzeni, posługiwanie się pojęciami: na, za, obok, przed
  • bezpieczne poruszanie się jedno dziecko za drugim w rytm określonej melodii
  • kształcenie umiejętności ilustrowania ruchem treści piosenki, szybkiej reakcji na sygnał słowny, dźwiękowy i wzrokowy

23.10.23 – 27.10.23 „Przygotowania ludzi do zimy”

  • rozpoznawanie warzyw po określonych cechach
  • utrwalenie kolorów i figur geometrycznych
  • wzbogacenie wiedzy dzieci na temat wartości odżywczych kapusty oraz jej odmian
  • nazywanie drzew, wyjaśnienie zjawiska usychania liści
  • doskonalenie precyzyjności wykonania ćwiczenia grafomotorycznego
  • posługiwanie się pojęciami : duży, mały
  • kształcenie umiejętności określania smaków poszczególnych przetworów i produktów znajdujących się w spiżarni
  • zapoznanie dzieci ze sposobem wykonania kiszonej kapusty oraz przechowywania warzyw na zimę
  • kształtowanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń z przyborami
  • kształcenie umiejętności tworzenia zbiorów różnolicznych, przeliczania elementów zbioru i ich porównywania przez łączenie w pary
  • zapoznanie dzieci z wyglądem oraz smakiem owoców suszonych
  • zapoznanie z potrawami jakie możemy sporządzić z kapusty

WRZESIEŃ

4.09.23 – 8.09.23 „Poznajemy się nawzajem”

  • wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych
  • zwrócenie uwagi na odnoszenie zabawek na swoje miejsce po skończonej zabawie
  • kształtowanie umiejętności rozumienia informacji przedstawionych

w formie symbolu /rozpoznawanie  znaczka w sali, w szatni i w łazience/

  • utrwalenie imion kolegów i koleżanek z grupy
  • kształtowanie umiejętności właściwego współżycia w grupie, właściwych relacji między dziećmi
  • utrwalenie nazw poszczególnych części ciała
  • poznanie możliwości liczenia na zbiorach zastępczych (palce)
  • kształtowanie pojęcia liczby w zakresie 5 oraz umiejętności liczenia
  • zwrócenie uwagi na poprawność wypowiedzi pod względem gramatycznym
  • określanie złych i dobrych zachowań
  • przestrzeganie zasad obowiązujących na placu przedszkolnym
  • doskonalenie umiejętności kreślenia linii pionowych, zwrócenie uwagi na kierunek kreślenia z góry w dół
  • kształcenie słuchu muzycznego, poczucia rytmu

11.09.23 – 15.09.23 „Nasze przedszkole”

  • kształcenie umiejętności dostosowania ruchów do słów i melodii piosenki
  • kształcenie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni: nad, na, za, przed, pod
  • kształcenie umiejętności dzielenia krótkich rymowanych tekstów na sylaby
  • ćwiczenie umiejętności kreślenia linii poziomych
  • wdrażanie do zachowania porządku w sali, do odkładania zabawek na wyznaczone miejsce po skończonej zabawie
  • wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożycami
  • kształcenie szybkiej reakcji na sygnał słowny
  • kształcenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • rozwijanie sprawności  manualnej poprzez tworzenie budowli z klocków
  • doskonalenie umiejętności gry na wybranych instrumentach perkusyjnych
  • zwrócenie uwagi na dokładne łączenie linii przerywanych oraz płynność ruchów ręki

18.09.23 – 22.09.23 „Ruch drogowy”

  • powiązanie zachowań pieszych  i kierowców samochodów z kolorami sygnalizacji świetlnej, wyjaśnienie przeznaczenia sygnalizacji świetlnej, pasów
  • rozpoznawanie niektórych znaków drogowych
  • kształcenie umiejętności kreślenia linii pionowych, poziomych i ukośnych
  • kształcenie umiejętności wypowiadania się na temat ilustracji
  • ćwiczenie umiejętności prawidłowego przechodzenia przez jezdnię
  • w miejscach oznakowanych /sygnalizacja świetlna, pasy/ i nieoznakowanych oraz poruszania się po chodniku
  • zwrócenie uwagi na prawidłowe posługiwanie się narzędziem malarskim – pędzlem
  • poruszanie się prawą stroną chodnika „para za parą”
  • określanie ich położenia w przestrzeni, posługiwanie się pojęciami: na, za, obok, przed
  • bezpieczne poruszanie się jedno dziecko za drugim w rytm określonej melodii
  • kształcenie umiejętności ilustrowania ruchem treści piosenki, szybkiej reakcji na sygnał słowny, dźwiękowy i wzrokowy

25.09.23 – 29.09.23 „Jesień daje nam owoce”

  • kształcenie umiejętności przeliczania w zakresie 6
  • zachęcanie do tworzenia wypowiedzi wielozadaniowych
  • zapoznanie dzieci z charakterystycznymi cechami jesieni
  • określanie cech danego przedmiotu i przyporządkowanie go do jesieni
  • zwrócenie uwagi na poprawność tworzenia zdrobnień pod względem gramatycznym
  • uświadomienie znaczenia picia świeżo wyciśniętych soków dla zdrowia
  • kształcenie umiejętności przeliczania w zakresie 6 oraz porównywania liczebności zbiorów; posługiwanie się pojęciami: więcej, mniej, tyle samo
  • doskonalenie umiejętności grafomotorycznych
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania wybranych owoców za pomocą smaku, wzroku
  • kształtowanie poczucia rytmu, estetyki ruchów, umiejętności poruszania się po obwodzie koła cwałem bocznym

Czerwiec

5.06.23 – 9.06.23 „Muzyka wokół nas”

  • doskonalenie percepcji wzrokowej
  • doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • doskonalenie precyzyjnego wycinania
  • doskonalenie pamięci odtwórczej podczas recytacji wiersza
  • rozwijanie zainteresowań muzycznych
  • zachęcanie do samodzielnego wykonania instrumentu
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i kontynuowania rytmu
  • doskonalenie percepcji słuchowej
  • usprawnianie techniki liczenia
  • wyrabianie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych
  • rozwijanie kreatywności muzycznej podczas grania na różnych przedmiotach
  • doskonalenie umiejętności wokalnych i rytmicznego mówienia
  • doskonalenie umiejętności dzielenia słów na sylaby

12.06.23 – 16.06.23 „Czym podróżujemy”

  • budowanie dłuższych wypowiedzi
  • poszerzenie wiadomości nt. środków lokomocji
  • rozwijanie logicznego myślenia podczas kontynuowania układania rytmu
  • wdrażanie do pracy zespołowej
  • zachęcanie do rozwiazywania zagadek
  • ćwiczenia w prawidłowym stosowaniu liczebników porządkowych
  • rozwijanie pamięci, koncentracji, spostrzegania
  • poznanie nazw związanych z przewozem pasażerów różnymi środkami lokomocji (kierowca, maszynista, pilot)
  • rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotu

19.06.23 – 23.06.23 „Wakacje”

  • wdrażanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami
  • rozwijane umiejętności zapamiętywania i spostrzegania
  • doskonalenie umiejętności wycinania
  • rozwijanie wyobraźni i pomysłowości
  • rozwijanie sprawności manualnych rąk
  • zwracanie uwagi na stosowanie form grzecznościowych
  • właściwe nazywanie figur geometrycznych
  • doskonalenie umiejętności segregowania według określonej cechy
  • wdrażanie do prawidłowego określania dźwięków wysokich i niskich
  • zwracanie uwagi na konieczność przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas letniego wypoczynku
  • doskonalenie umiejętności rytmizowania tekstów

26.06.23 – 30.06.23 „Nasze zmysły – smaki lata”

  • zapoznanie z posiadanymi narządami zmysłów
  • rozwijanie zmysłów podczas zabaw badawczych
  • przypomnienie nazw owoców
  • doskonalenie umiejętności grafomotorycznych
  • kształtowanie umiejętności układania rytmu według instrukcji
  • wdrażanie do aktywnego udziału w zajęciach
  • rozwijanie zainteresowań muzyką poważną
  • zachęcanie do słuchania i reagowania na polecenia nauczyciela
  • rozwijanie wypowiedzi dzieci poprzez tworzenie dłuższych zdań
  • rozumienie przez dzieci ważności zmysłu dotyku

Maj

01.05.23 – 05.05.23 „Jestem Polakiem i Europejczykiem”

  • poszerzenie wiadomości na temat Polski
  • wzbogacenie wiadomości na temat niektórych miast Polski
  • doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej
  • poznanie symboli narodowych
  • kształtowanie umiejętności prawidłowego przeliczania

08.05.23 – 12.05.23 „Moja miejscowość”

  • utrwalenie swojego adresu zamieszkania
  • wzbogacenie wiadomości nt. wsi i miasta
  • utrwalenie figur geometrycznych
  • rozwijanie percepcji wzrokowej
  • doskonalenie umiejętności grafomotorycznych

15.05.23 – 19.05.23 „Majowa łąka”

  • poszerzenie wiadomości nt. mieszkańców łąki
  • rozwijanie percepcji słuchowej
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania i segregowania
  • utrwalenie pojęcia „para”
  • doskonalenie umiejętności manualnych
  • poznanie nazw niektórych owadów

22.05.23 – 26.05.23 „Dbamy o ziemię”

  • poszerzenie wiadomości nt. ochrony środowiska
  • rozwijanie umiejętności przeliczania liczebnikami głównymi
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
  • poznanie zasad dbania o środowisko przyrodnicze
  • zachęcenie do wypowiadania się na określony temat
  • pogłębienie wiedzy nt. znaczenia wody dla ludzi, zwierząt, roślin

29.05.23 – 02.05.23 „Kocham mamę i tatę”

  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem
  • rozwijanie wyobraźni
  • wdrażanie do współpracy w zespole
  • wzbogacenie wiadomości nt. różnych zawodów
  • doskonalenie umiejętności kontynuowania rytmu

Kwiecień

 

03.04.23 – 07.04.23 „Wielkanoc”

  • poszerzenie wiadomości na temat tradycji i zwyczajów związanych ze Świętami Wielkanocnymi
  • rozwijanie sprawności ruchowych
  • doskonalenie percepcji wzrokowej
  • doskonalenie sprawności manualnej
  • utrwalenie liczebników porządkowych
  • rozumienie ważności spacerów dla zdrowia
  • doskonalenie posługiwania się pojęciami związanymi z orientacją przestrzenną

11.04.23 – 14.04.23 „Bawimy się w teatr”

  • rozwijanie zainteresowań muzyką i teatrem
  • rozwijanie wyobraźni konstrukcyjnej
  • wyrabianie umiejętności współpracy w parach
  • usprawnianie narządów mowy
  • doskonalenie percepcji słuchowej

17.04.23 – 21.04.23 „W gospodarstwie”

  • utrwalenie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka
  • doskonalenie pamięci i poczucia rytmu
  • utrwalenie nazw kwiatów
  • zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy
  • rozwijanie wyobraźni inwencji twórczej
  • zapoznanie z rodzinami zwierząt
  • wdrażanie do uważnego słuchania

24.04.23 – 28.04.23 „Zwierzęta domowe”

  • zapoznanie z zasadami właściwego zachowania podczas spotkania z nieznanym psem
  • rozwijanie percepcji wzrokowej
  • kształtowanie umiejętności przeliczania elementów
  • zachęcenie do samodzielnego organizowania sobie czasu
  • wzbogacenie wiedzy na temat odżywiania zwierząt hodowanych w domach
  • wyrabianie poczucia rytmu

Marzec

27.02.23 – 3.03.23 „Zwierzęta egzotyczne”

  • poszerzanie wiedzy dzieci na temat afrykańskiej sawanny
  • rozwijanie sprawności ruchowych – gibkości
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji
  • doskonalenie prawidłowego używania określeń duży, mały
  • wyrabianie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według wielkości
  • rozwijanie wyobraźni ruchowej podczas improwizacji
  • rozumienie ważności spacerów dla zdrowia
  • utrwalenie wyglądu i nazw zwierząt mieszkających w ZOO
  • usprawnianie narządów artykulacyjnych

6.03.23 – 10.03.23 „W kosmosie”

  • rozwijanie zainteresowań kosmosem
  • wzbogacanie wiedzy dzieci na temat Układu Słonecznego
  • zachęcanie do wypowiadania się na określony temat
  • utrwalenie nazw i wyglądu figur geometrycznych
  • zachęcanie do układania wg wzoru
  • usprawnianie narządów mowy

13.03.23 – 17.03.23 „Bajki i baśnie”

  • rozwijanie zainteresowań czytelniczych
  • kształtowanie umiejętności formułowania życzeń
  • doskonalenie orientacji w przestrzeni
  • doskonalenie prawidłowego posługiwania się liczebnikami porządkowymi
  • rozwijanie wyobraźni inwencji twórczej
  • doskonalenie umiejętności taneczno-wokalnych
  • wdrażanie do uważnego słuchania treści bajki
  • zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy

 

20.03.23 – 24.03.23 „W marcu jak w garncu”

  • poznanie cech marcowej pogody
  • zachęcanie do odpoczynku relaksacji w różnej formie
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych, zwrócenie uwagi na piękno wiosennego krajobrazu
  • przeliczanie elementów w zbiorach – usprawnianie techniki liczenia, utrwalenie nazw kolorów
  • wyrabianie umiejętności płynnego poruszania się
  • przypomnienie wiadomości  na temat oznak wiosny
  • zachęcanie do wybierania prawidłowej odpowiedzi i wnioskowania
  • zachęcenie do samodzielnego organizowania sobie czasu

27.03.23 – 31.03.23 „Dbamy o zdrowie na przedwiośniu”

  • poszerzanie wiadomości nt. zdrowego odżywiania
  • doskonalenie sprawności manualnej
  • doskonalenie spostrzegawczości i percepcji wzrokowej
  • rozwijanie umiejętności wnioskowania
  • wdrażanie do prawidłowego rozpoznawania i nazywania warzyw
  • zachęcanie do przestrzegania zasad higieny podczas kontaktu z żywnością
  • rozwijanie zmysłu dotyku
  • wzbogacanie wiedzy na temat warunków potrzebnych roślinom do życia

Luty

30.01.23 – 3.02.23 „Zabawy na śniegu”

  • wdrażanie do przestrzegania zasad kodeksu przedszkolaka
  • zapoznanie z zabawami zimowymi
  • rozwijanie zainteresowań recytatorskich
  • zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy
  • wzbogacenie wiedzy nt. sportów zimowych
  • doskonalenie percepcji wzrokowej i spostrzegania
  • utrwalenie wyglądu koła i rozpoznawanie tej figury wśród innych
  • wzbogacenie wiedzy nt. różnych sprzętów do zabaw zimowych
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami
  • usprawnianie narządów artykulacyjnych

6.02.23 – 10.02.23 „Każdy lubi karnawał”

  • utrwalenie pojęć określających położenie
  • rozumienie pojęć: karnawał, przebierańcy
  • doskonalenie wycinania i przyklejania
  • wdrażanie do utrzymania porządku w miejscu pracy
  • doskonalenie precyzyjnego rysowania po śladzie
  • doskonalenie procesów analizy i syntezy wzrokowej
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się określeniami: z przodu, z tyłu, na prawym kolanie, na lewym kolanie, na głowie
  • wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych
  • rozwijanie umiejętności reagowania na instrukcję słowną

13.02.23 – 17.02.23 „Kocham babcię i dziadka”

  • wdrażanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami
  • rozwijanie koncentracji uwagi podczas słuchania wiersza
  • doskonalenie umiejętności grafomotorycznych
  • zachęcanie do sprawiania bliskim przyjemności
  • rozwiazywanie zagadek dotykowych
  • doskonalenie celności rzutu
  • wyrabianie płynności i estetyki ruchów podczas zabaw przy muzyce

 

20.02.23 – 24.02.22 „W lodowej krainie”

  • zwracanie uwagi na kontrolowanie natężenia głosu
  • rozwijanie zainteresowania życiem ludzi w innych krajach
  • doskonalenie precyzyjności rysowania po śladzie
  • doskonalenie przeliczania liczebnikami głównymi
  • rozwijanie umiejętności wykonywania podskoków
  • zachęcanie do wyszukiwania przedmiotów określonej wielkości
  • poszerzanie wiadomości nt. zwierząt z lodowej krainy
  • doskonalenie umiejętności kontynuowania rytmu
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • zapoznanie z wyglądem i zwyczajami zwierząt polarnych

Styczeń

2.01.23 – 5.01.23 „Witamy Nowy Rok”

  • zapamiętywanie nazw dni tygodnia wg kolejności
  • zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy
  • poszerzanie wiedzy nt. kalendarzy i ich roli w życiu
  • poznanie cyklu dnia i nocy
  • doskonalenie techniki malowania farbą
  • rozwijanie logicznego myślenia
    i wnioskowania
  • przypomnienie nazw pór roku,
  • i utrwalenie charakterystycznych cech
  • kształtowanie umiejętności dostrzegania cykliczności pór roku
  • utrwalanie cech zimy

9.01.23 – 13.01.23 „Zwierzęta zimą”

  • poznanie ulubionych przysmaków zwierząt
  • uwrażliwianie dzieci na potrzeby zwierząt
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania
  • poznanie nazw wybranych ptaków zimujących u nas
  • utrwalenie nazw figur geometrycznych
  • doskonalenie techniki przeliczania
  • rozwijanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów
  • ćwiczenia w prawidłowym używaniu określeń: wysoko, nisko
  • doskonalenie procesów analizy
    i syntezy słuchowej

Grudzień

28.11.22 – 2.12.22 „Mój przyjaciel miś”

  • wdrażanie do właściwego operowania głosem podczas zabawy
  • doskonalenie umiejętności kolorowania
  • utrwalenie pojęć związanych z orientacją w przestrzeni
  • doskonalenie umiejętności rysowania postaci zwierzęcych
  • rozwijanie umiejętności segregowania według koloru
  • doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej
  • ćwiczenie pamięci odtwórczej podczas recytacji wierszyka
  • zwracane uwagi na zachowanie porządku w miejscu zabawy
  • zachęcanie do wypowiadania się zdaniem
  • doskonalenie aparatu artykulacyjnego

5.12.22 – 9.12.22 „Oczekiwanie na Mikołaja”

  • doskonalenie aparatu oddechowego
  • zachęcanie do udziału w zabawach ruchowych
  • zauważanie zmian w otoczeniu przyrodniczym i określnie ich
  • dokonywanie syntezy słuchowej
  • wyrazów dzielonych na sylaby
  • doskonalenie rytmicznego recytowania
  • wdrażanie do bezwzględnego przestrzegania zakazu dotykania urządzeń elektrycznych
  • wdrażanie do szybkiego reagowania na sygnały dźwiękowe
  • ćwiczenie umiejętności reagowania na przerwę w muzyce
  • zachęcanie do słuchania kolęd i ich poznawania
  • zapoznanie z wyglądem wybranych instrumentów perkusyjnych
  • zachęcanie do sprawiania innym miłych niespodzianek
  • doskonalenie procesów analizy i syntezy wzorkowej

12.12.22 – 16.12.22 „Tutaj rosły paprocie”

  • poszerzanie wiadomości nt. dinozaurów
  • nauka współdziałania w zabawach i sytuacjach zadaniowych
  • doskonalenie aparatu mowy dziecka
  • doskonalenie umiejętności przeliczania, wycinania oraz przyklejania
  • doskonalenie umiejętności przeliczania i określania położenia przedmiotów
  • utrwalenie nazw kolorów
  • poznanie nazw niektórych dinozaurów
  • doskonalenie umiejętności liczenia i porównywania liczebności zbiorów

19.12.22 – 23.12.22 „Boże Narodzenie”

  • omawianie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia
  • doskonalenie przeliczania liczebnikami głównymi
  • zachęcanie do podtrzymywania tradycji świątecznych
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania wg określonych cech
  • rozwijane umiejętności tworzenia zdań
  • rozpoznawanie muzyki głośnej i cichej
  • usprawnianie orientacji przestrzennej
  • rozwijanie logicznego myślenia i uogólniania
  • wdrażanie do zachowania porządku w miejscu zabawy oraz do odkładania zabawek na wyznaczone miejsce

Listopad

2.11.22 – 4.11.22 „Jesienna szaruga”

  • utrwalenie znajomości figur geometrycznych
  • poszerzenie wiadomości nt. charakterystycznych cech jesiennej pogody
  • zachęcanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami
  • usprawnianie umiejętności cięcia nożyczkami
  • doskonalenie mowy w zakresie poprawności gramatycznej
  • usprawnianie narządów artykulacyjnych
  • doskonalenie umiejętności graficznych
  • zachęcanie do właściwego posługiwania się głosem w czasie rozmowy i zabawy

7.11.22 – 10.11.22 „Jestem małym patriotą”

  • przybliżenie symboli narodowych
  • kształtowanie postawy szacunku do symboli narodowych
  • wzbogacanie słownictwa dzieci o pojęcia: godło, flaga
  • utrwalanie wyglądu i nazw figur geometrycznych
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat treści obrazków
  • budzenie poczucia tożsamości regionalnej i narodowej
  • poszerzanie wiadomości nt. swojej małej ojczyzny
  • ćwiczenia w odtwarzaniu i kontynuowania rytmu
  • kształtowanie wrażliwości dzieci na barwy dźwięków, poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej
  • rozbudzanie zainteresowania historią Polski

14.11.22 – 18.11.22 „Dbamy o zdrowie jesienią”

  • rozwijanie umiejętności słuchania, wypowiadania się, zadawania pytań, układania zagadek
  • kształtowanie umiejętności liczenia w możliwie szerokim zakresie
  • zachęcenie do uczestniczenia w zabawach słownych
  • rozwijanie mowy oraz ćwiczenie narządów artykulacyjnych
  • utrwalenie nawyku mycia owoców przed jedzeniem
  • rozwijanie umiejętności rytmicznego tupania, klaskania
  • wyrabianie nawyku dbania o zęby
  • wdrażanie do właściwego zachowania w miejscach publicznych

21.11.22 – 25.11.22 „Jak przekazujemy informacje”

  • doskonalenie umiejętności rysowania po linii
  • wzbogacanie wiedzy dzieci na temat różnych sposobów przekazywania wiadomości
  • doskonalenie sprawności manualnej
  • utrwalenie znajomości imion i nazwisk kolegów i koleżanek
  • utrwalenie adresu zamieszkania
  • ćwiczenia w określaniu położenia przedmiotów
  • wyrabianie szybkiej reakcji na ustalone hasła
  • rozwijane umiejętności komunikacyjnych podczas tworzenia dialogu
  • poznanie drogi listu od nadawcy do odbiorcy
  • budzenie szacunku do odpowiedzialnej pracy listonosza
  • doskonalenie umiejętności dobierania przedmiotów do pary
  • wdrażanie do stosowania określenia „para”
  • aktywizowanie myślenia dzieci podczas rozwiazywania zagadek
  • zapoznanie ze zwierzętami leśnymi oraz sposobami ich chronienia

Praca plastyczna „Marchewka”

Październik

3.10.22 – 7.10.22 „Jesień w sadzie”

  • wzbogacanie wiedzy na temat owoców
  • wdrażanie do codziennego spożywania owoców
  • zachęcanie do organizowania spacerów w celach zdrowotnych
  • zachęcanie do tworzenia dłuższych wypowiedzi
  • rozwijanie procesów analizy i syntezy słuchowej
  • doskonalenie rozumienia stosunków przestrzennych
  • poszerzanie umiejętności grafomotorycznych
  • utrwalenie pojęcia „para”
  • rozwijanie umiejętności analizowania i wnioskowania
  • wykazywanie się znajomością kolorów
  • doskonalenie umiejętności rysowania pętli
  • uświadomienie dzieciom potrzeby przygotowywania zapasów na zimę

10.10.22 – 14.10.22 „Jesień w ogrodzie”

  • poszerzanie wiadomości nt. warzyw i ich walorów zdrowotnych
  • utrwalenie nazw niektórych warzyw
  • podkreślenie znaczenia warzyw dla zdrowia człowieka
  • doskonalenie umiejętności przeliczania
  • tworzenie sytuacji edukacyjnych motywujących dzieci do podejmowania działań matematycznych
  • rozumienie konieczności zdrowego odżywiania
  • ćwiczenie prawidłowego oddechu
  • wyrabianie szybkiej reakcji na sygnał
  • doskonalenie samodzielności podczas przebierania się w szatni
  • doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej

17.10.22 – 21.10.22 „Jesień w lesie”

  • poszerzenie i przypomnienie wiadomości o lesie, nazywanie niektórych gatunków drzew
  • uwrażliwianie dzieci na piękno lasu
  • doskonalenie umiejętności wycinania
  • doskonalenie umiejętności składania kół według wzoru
  • poszerzanie umiejętności językowych podczas tworzenia słów przeciwstawnych
  • zachęcanie do zgodnych zabaw i posługiwania się umiarkowanym głosem
  • zachęcanie do pomagania sobie nawzajem
  • wdrażanie do słuchania poleceń słownych w czasie zabawy
  • zwracanie uwagi na respektowanie i przestrzeganie zasad ustalonych wcześniej
  • usprawnianie narządów artykulacyjnych
  • rozwijanie logicznego myślenia dzieci podczas rozwiązywania łamigłówki
  • zapoznanie z wybranymi grzybami

24.10.22 – 28.10.22 „Życie zwierząt w jesiennym lesie”

  • wzbogacanie wiadomości przyrodniczych
  • doskonalenie percepcji wzrokowej
  • doskonalenie sprawności artykulacyjnych i językowych
  • doskonalenie umiejętności dobierania przedmiotów do pary
  • wdrażanie do stosowania określenia „para”
  • aktywizowanie myślenia dzieci podczas rozwiazywania zagadek
  • zapoznanie ze zwierzętami leśnymi oraz sposobami ich chronienia
  • kształtowanie umiejętności zapamiętywania ruchów do treści piosenki
  • poszerzenie wiedzy na temat życia gryzoni

Wrzesień

5.09.22 – 9.09.22 „Jestem w przedszkolu”

  • zwracanie uwagi na organizowanie bezpiecznej zabawy
  • doskonalenie percepcji słuchowej
  • bezpośrednie poznanie kącików znajdujących się w sali oraz możliwościami korzystania z nich
  • wdrażanie do utrzymywania porządku w miejscu zabawy
  • zwracanie uwagi na bezpieczne zachowanie podczas spaceru
  • zachęcanie do segregowania przedmiotów wg koloru
  • zachęcanie do bezpiecznych zabaw na powietrzu
  • rozwijanie orientacji w przestrzeni
  • zachęcenie do kolorowania właściwych elementów
  • doskonalenie umiejętności przeliczania i określania położenia w przestrzeni

12.09.22 – 16.09.22 „Droga do przedszkola”

  • zapoznanie dzieci z podstawowymi zasadami ruchu drogowego
  • zachęcanie do obserwacji ruchu drogowego, znaków drogowych
  • uświadomienie konieczności zachowania szczególnej ostrożności w pobliżu tras komunikacyjnych
  • zachęcanie do zabaw zespołowych
  • prawidłowe wypowiadania dźwięków naśladowczych
  • utrwalenie znaczenia wybranych znaków drogowych
  • doskonalenie umiejętności grafomotorycznych
  • doskonalenie umiejętności porównywania wielkości
  • wdrażanie do posługiwania się określeniami dotyczącym kierunków w przestrzeni – przód – tył
  • wdrażanie do wykonywania poleceń i zadań nauczyciela
  • rozwijanie percepcji słuchowej oraz przeliczanie w zakresie dostępnym dzieciom
  • rozwijanie zainteresowań wokalno- muzycznych
  • rozwijanie logicznego myślenia, uogólniania i rozumienia przenośni
  • zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad wspólnie ustalonego kodeksu

12.09.22 – 16.09.22 „Jestem grzecznym przedszkolakiem”

  • rozwijanie umiejętność aktorskich i wzmacnianie poczucia odwagi
  • wdrażanie do uważnego słuchania wypowiedzi innych
  • zachęcanie do swobodnych wypowiedzi na określony temat
  • rozwijanie logicznego myślenia oraz poszerzenie umiejętności manualnych
  • rozwijanie zmysłu dotyku
  • wdrażanie do poszanowania zabawek
  • usprawnianie motoryki małej i dużej
  • wdrażanie do reagowania na polecenia
  • ćwiczenia w rozpoznawaniu dźwięków wysokich i niskich
  • zachęcanie do udziału w zabawach muzyczno-ruchowych

12.09.22 – 16.09.22 „Jesień w parku i w lesie”

  • zapoznanie z „darami lasu”
  • zapoznanie z charakterystycznymi cechami jesieni
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
  • zwracanie uwagi na poszanowane praw do zabawy i szanowania wytworów prac
  • rozwijanie umiejętności plastycznych- kolorowania i rysowania
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania i segregowania wg rodzaju
  • utrwalenie nazw kolorów
  • doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów
  • doskonalenie określania położenia przedmiotów w przestrzeni

Przejdź do treści Przejdź do menu