Grupa IV „Ananaski”

ananaski bez tła

Grupa integracyjna
Jest to grupa 5-6 latków.
– pedagog ogólny – mgr Renata Chodzyńska
-pedagog specjalny – mgr Ewa Monkos
-nauczyciel uzupełniający- mgr Agnieszka Gambuś, mgr Aleksandra Pietrzyk

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ W MIESIĄCU – PAŹDZIERNIKU 

Praca plastyczna „Wiewiórki”

IMG_20201014_093703 IMG_20201014_093708 IMG_20201014_093716 IMG_20201014_095617 IMG_20201014_095636 IMG_20201014_095653 IMG_20201014_095718 IMG_20201014_095743

05.10 – 09.10 „Jesień w ogrodzie””

  • zapoznanie dzieci z wyglądem warzyw, zachęcenie dzieci do wypowiadania się na ich temat
  • ćwiczenie słuchu fonematycznego – określanie głoski na którą rozpoczyna się nazwa warzywa
  • zapoznanie ze znakiem graficznym litery „a” „A”
  • kształcenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej, układania schematu wyrazu
  • zwrócenie uwagi na prawidłowy kierunek kreślenia liter
  • bezpieczne posługiwanie się nożycami
  • wyjaśnienie znaczenia słowa „cierpliwość” oraz określanie sytuacji w których należy być cierpliwym
  • samodzielne przygotowanie kiszonek
  • kształcenie umiejętności grupowania przedmiotów /tworzenia zbiorów/, przeliczanie elementów zbioru i ich porównywanie, posługiwanie się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo
  • kształtowanie poczucia rytmu podczas śpiewania nowo poznanej piosenki
  • kształtowanie umiejętności zapisu cyfry 3
  • utrwalenie wiadomości nt. zdrowego odżywiania

 12.10 – 16.10 „Życie zwierząt w jesiennym lesie”

 

  • ćwiczenie słuchu fonematycznego, kształcenie umiejętności dzielenia zdań na słowa oraz słów na głoski
  • ćwiczenie słuchu fonematycznego, kształcenie umiejętności dzielenia zdań na słowa oraz słów na głoski
  • doskonalenie umiejętności układania zdań i tworzenia rymów
  • Utrwalenie znaków +, = oraz zapisu cyfr 1, 2, 3. Rozwijanie umiejętności dodawania w zakresie 3 i zapisu działania
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni, posługiwanie się pojęciami: pod, na, w, za, po prawej stronie, po lewej stronie
  • posługiwanie się pojęciami: pod, na, w, za, po prawej stronie, po lewej stronie
  • zapoznanie z podziałem zwierząt na mięsożerne i roślinożerne
  • usprawnienie organizacji ciała lewa – prawa, góra – dół
  • poszerzenie wiadomości na temat środowiska naturalnego wybranych zwierząt leśnych (wygląd, poruszanie się, odżywianie, przygotowanie się do zimy)

 19.10 – 23.10 „Ptaki jesienią”

 

  • utrwalenie nazw i wyglądu niektórych ptaków
  • zachęcenie dzieci do zadawania pytań i udzielania odpowiedzi, zwrócenie uwagi na poprawność wypowiedzi pod względem gramatycznym
  • Zapoznanie z literą „T, t”
  • Zapoznanie z cyfrą 4 w aspekcie kardynalnym i porządkowym. Kształtowanie umiejętności zapisu cyfry 4. Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 4.
  • rozpoznawanie i nazywanie ptaków odlatujących od nas na zimę oraz tych, które pozostają w kraju
  • doskonalenie łączenia poszczególnych elementów w logiczną całość
  • doskonalenie procesu analizy słuchowej,
  • dzielenie słów na głoski oraz tworzenie słów z podanych głosek
  • zwrócenie uwagi na płynność ruchów ręki podczas łączenia kropek oraz prawidłowe trzymanie kredki

 26.10 – 30.10 „Jesienna pogoda”

 

  • zapoznanie z literą „I, i”
  • zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi jesienią ( deszcz, wiatr, mgła,… )
  • utrwalenie barw tęczy
  • zwrócenie uwagi na prawidłowe trzymanie ołówka podczas odrysowywania oraz precyzję wykonania pracy
  • Kształtowanie pojęcia liczby w zakresie 6
  • dodawanie i przeliczanie w zakresie 6, wyodrębnianie składników cyfry 6
  • utrwalenie składników pogody i przypisanie do nich określonych emocji
  • doskonalenie gry na wybranych instrumentach perkusyjnych tj. trójkąt, bębenek, tamburyn, marakas
  • zapoznanie z cechami później jesieni

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ W MIESIĄCU – WRZEŚNIU 

 

„Jesień w sadzie”

Tym razem Ananaski wykonywały owocowe puzzle. Praca polegała na wycinaniu owocu z kolorowego papieru, pocięciu go na puzzle w postaci pasków, a następnie przyklejenie go na kolorową kartkę. Zadanie trudne i pracochłonne, jednak Ananaski poradziły sobie z nim bez problemu. Zapraszamy do podziwiania prac:

IMG_20201002_101320 IMG_20201002_101250 IMG_20201002_101238 IMG_20201002_101257 IMG_20201002_101305 IMG_20201002_101312

„Jesień w parku i w lesie”

Zapraszamy do obejrzenia prac plastycznych, które Ananaski wykonały w grupach. Drzewo jarzębiny powstało poprzez wycinanie, kolorowanie, wydzieranie z kolorowego papieru oraz stemplowanie palcami.

IMG_20200923_063242 IMG_20200923_063246 IMG_20200923_063256

01.09 – 04.09 „Jestem w przedszkolu”

  • doskonalenie umiejętności przedstawiania się,
  • wzajemne poznanie się przez dzieci, próby zapamiętywania swoich imion
  • zwrócenie uwagi na konieczność mycia rąk po wyjściu z toalety, przed posiłkami oraz po powrocie z podwórka
  • integrowanie grupy – tworzenie przyjaznej atmosfery oraz poczucia bezpieczeństwa
  • rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej
  • wdrażanie do dbania o porządek w miejscu zabaw
  • zapoznanie z Regulaminem korzystania z placu  zabaw
  • utrwalenie kolejnych etapów mycia rąk,
  • doskonalenie umiejętności cięcia nożycami po linii prostej
  • zwrócenie uwagi na zgodną wspólną zabawę
  • zwrócenie uwagi na używanie zwrotów grzecznościowych
  • kształcenie umiejętności wypowiadania się na temat swoich ulubionych zabaw
  • kształcenie umiejętności rozpoznawania osób po charakterystycznych cechach wyglądu zewnętrznego
  • rozpoznawanie emocji, nazywanie ich oraz wyrażanie za pomocą mimiki twarzy
  • wdrażanie do zauważania emocji u innych i świadomości sytuacji, kiedy się pojawiają – wdrażanie do celebrowania w grupie urodzin dziecka, aby każdy mógł poczuć się w tym dniu kimś wyjątkowym
  • zwrócenie uwagi na to jak należy się zachowywać podczas uroczystości, aby nie sprawiać przykrości innym.
  • rozwijanie procesów analizy i syntezy słuchowo- wzrokowej
  • rozwijanie umiejętności pracy mimiką twarzy

07.09 – 11.09 „Nasze przedszkole”

  • omówienie zasad właściwego zachowania się w szatni, utrzymania porządku
  • zapoznanie dzieci z obowiązkami dyżurnych
  • utrwalenie regulaminu bezpiecznego zachowania się na placu przedszkolnym, korzystania z urządzeń terenowych
  • zachęcenie dzieci do pomocy innym i robienia porządków w domu, a w szczególności w swoim pokoju, zwrócenie uwagi na to, iż porządkowanie wcale nie musi być nudne
  • doskonalenie umiejętności kreślenia linii poprzez łączenie kropek
  • kształtowanie umiejętności społecznych (obdarzanie uwagą dzieci i dorosłych, zgodne funkcjonowanie w zabawie, stosowanie form grzecznościowych
  • kształcenie umiejętności dzielenia krótkich rymowanych tekstów na sylaby, ćwiczenia oddechowe
  • kształcenie umiejętności przeliczania przedmiotów
  • kształcenie umiejętności wypowiadania się na określony temat, zwrócenie uwagi na poprawność wypowiedzi pod względem gramatycznym
  • posługiwanie się określeniami: nad, pod, przed, na, po prawe, po lewej; dzielenie słów na sylaby oraz ich przeliczanie
  • kształcenie słuchu muzycznego i wrażliwości muzycznej
  • spostrzeganie i wyszukiwanie cyfry 1
  • rozwijanie logicznego myślenia, spostrzegawczości, umiejętności wypowiadania się w różnych technikach plastycznych i przy użyciu elementarnych środków wyrazu ( takich jak kształt, barwa, wielkość) w postaci prostych kompozycji
  • zapoznanie ze znakiem oznaczającym drogę ewakuacyjną
  • kształtowanie umiejętności rozumienia informacji przedstawionych w formie symbolu /droga ewakuacyjna – bezpieczne schodzenie po schodach/
  • ćwiczenie szybkiej i właściwej reakcji w sytuacji zagrożenia
  • zapoznanie dzieci ze znaczeniem słów: norma, zasada
  • -utrwalenie piosenki, usprawnienia narządów mowy

14.09 – 18.09 „Ruch drogowy”

  • kształcenie umiejętności tworzenia zdań i dzielenia ich na słowa
  • kształtowanie uwagi i spostrzegawczości podczas zmiany świateł na sygnalizatorze z czerwonego na zielone oraz odwrotnie
  • wdrażanie do bezpiecznego zachowania się na ulicy
  • kształtowanie umiejętności współpracy w parach.
  • ćwiczenie umiejętności prawidłowego przechodzenia przez jezdnię w miejscach oznakowanych /sygnalizacja świetlna, pasy/ i nieoznakowanych oraz poruszania się po chodniku.
  • ćwiczenie spostrzegawczości, zapoznanie z wyglądem niektórych znaków drogowych tj. przejście dla pieszych, uwaga dzieci, zakaz ruchu rowerom
  • kształcenie umiejętności powtarzania za nauczycielką krótkich fragmentów rytmicznych
  • ćwiczenie spostrzegawczości poprzez łączenie obrazków w pary
  • przygotowanie do nauki czytania, doskonalenie analizy słuchowej
  • kształcenie koncentracji, uwagi, pamięci oraz rozróżniania przedmiotów ze względu na cechę
  • kształtowanie spostrzegawczości i rozwijanie logicznego myślenia podczas układania opowiadania wg kolejności zdarzeń
  • kształcenie umiejętności właściwego zaplanowania przestrzeni na kartce papieru oraz doboru odpowiednich barw
  • zwrócenie uwagi na prawidłowe posługiwanie się narzędziem malarskim /pędzlem/ zwrócenie uwagi na przestrzeganie wspólnie przyjętych zasad próby samodzielnego rozwiązywania zaistniałych podczas zabaw problemów
  • utrwalenie znajomości znaków drogowych tj. droga dla rowerów
  • doskonalenie umiejętności poruszania się w przestrzeni do przodu, do tyłu, w lewo, w prawo
  • -zwrócenie uwagi na dokładne rysowanie wzorów poprzez łączenie kropek
  • rozwijanie u dzieci zdolności do wysiłku intelektualnego w sytuacjach pełnych napięć, kształtowanie odporności emocjonalnej
  • kształcenie umiejętności rozpoznawania przedmiotów za pomocą cech / kolor, kształt, przeznaczenie
  • rozwijanie umiejętności odwzorowywania
    wyrabianie umiejętności wyrazistego mówienia, budzenie odwagi i śmiałości podczas występów przed grupą
  • doskonalenie umiejętności przeliczania przedmiotów w zakresie 5
  • posługiwanie się pojęciami: na, za, obok, przed

21.09 – 25.09 „Jesień w parku i w lesie”

  • zwrócenie uwagi na poprawność wypowiedzi pod względem gramatycznym
  • kształcenie umiejętności rozróżniania i nazywania kolorów
  • ćwiczenie słuchu fonematycznego, spostrzegawczości
  • zwrócenie uwagi na dokładne osuszanie rąk ręcznikiem
  • rozpoznawanie i nazywanie drzew liściastych, dopasowywanie do nich odpowiednich liści i owoców oraz wskazanie sposobów ich wykorzystania
  • dokładne łączenie przerywanych linii oraz nie odrywanie ręki od kartki podczas rysowania
  • dokonanie umiejętności językowych i komunikacyjnych poprzez tworzenie logicznych wypowiedzi
  • rozróżnianie muzyki wolnej i szybkiej – rozwijanie wrażliwości muzycznej – kształtowanie umiejętności zapisu cyfry 2 oraz zapoznanie ze znakiem graficznym cyfry 2 przestrzeganie zasad zawartych w Kodeksie Przedszkolaka
  • zachęcenie do przebywania na świeżym powietrzu
  • doskonalenie wypowiadania się na określony temat; podjęcie próby wskazania różnic między lasem a parkiem
  • ćwiczenie słuchu fonematycznego, określanie głoski w nagłosie oraz dzielenie słów na sylaby
  • wyszczególnianie grzybów jadalnych i trujących
  • kształtowanie emocjonalnej odporności na pokonywanie trudności, rozwijanie wiary we własne możliwości, przestrzeganie przyjętych zasad gry
  • rozróżnianie strony prawej i lewej oraz części ciała parzystych i nieparzystych

28.09 – 02.10 „Jesień w sadzie”

  • utrwalenie kolorystyki jesieni, kształcenie inwencji twórczej dziecka
  • zapoznanie z literą o O
  • kształcenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej, układania schematu wyrazu
  • zwrócenie uwagi na prawidłowy kierunek kreślenia liter oraz prawidłowe trzymanie kredki
  • kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej podczas podziału słów na sylaby i wyodrębniania głosek
  • próba samodzielnego rozwiązywania problemów w sytuacjach konfliktowych
  • doskonalenie umiejętności grafomotorycznych
  • rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez zastosowanie znaków matematycznych w działaniach
  • zwrócenie uwagi na poprawność tworzenia zdrobnień pod względem gramatycznym
  • zapoznanie z owocami egzotycznymi, które sprowadzane są do nas z innych krajów
  • wdrażanie do zachowania ostrożności przy korzystaniu z urządzeń elektrycznych (tylko pod opieką rodziców)
  • uświadomienie znaczenia picia świeżo wyciśniętych soków dla zdrowia (źródło wielu witamin
  • zapoznanie się z ćwiczeniami z przyborem nietypowym
  • utrwalenie układu tanecznego umiejętności poruszania się po obwodzie koła cwałem bocznym,
  • ćwiczenie spostrzegawczości poprzez wyszukiwanie w wyrazach nowo poznanej litery „o”
  • znajomość odżywczych wartości owoców

Treść chroniona hasłem

Ta część strony wymaga podania hasła