Grupa IV „Ananaski”
Grupa integracyjna
Jest to grupa 5-6 latków.
– pedagog ogólny – mgr Renata Chodzyńska
-pedagog specjalny – mgr Ewa Monkos
-nauczyciel uzupełniający- mgr Agnieszka Gambuś, mgr Aleksandra Pietrzyk
18.01 – 22.01 „Zwierzęta zimą”
- zwrócenie uwagi na poprawność wypowiedzi pod względem gramatycznym
- zachęcenie do dokarmiania ptaków w okresie zimy
- zapoznanie z literą „B,b” wielką i małą , drukowaną i pisaną
- zachęcanie do obserwacji ptaków i niesienia im pomocy w czasie zimy
- zwrócenie uwagi na prawidłowy kierunek kreślenia liter
- przeliczanie w zakresie 6
- rozwijanie wyobraźni przestrzennej, sprawności manualnej, koordynacji wzrokowej i kreatywności
- utrwalenie nazw i wyglądu zwierząt leśnych, które nie zapadają w sen zimowy
- wzmacnianie koordynacji oko-ręka i usprawnianie małej motoryki
- zwrócenie uwagi na prawidłowe trzymanie kredki oraz właściwy kierunek kreśleni /góra –dół, lewa – prawa
- kształcenie umiejętności rozpoznawania wybranych gatunków ptaków zimujących w Polsce po charakterystycznych cechach wyglądu zewnętrznego
- poszerzenie kompetencji matematycznych podczas przeliczania i rozwiązywania działań matematycznych
- kształcenie umiejętności wypowiadania się na temat wysłuchanego utworu
- tworzenia rymów do podanego słowa
- utrwalenie wiadomości dotyczących budowy ptaka
- rozróżnianie i nazywanie niektórych pokarmów dla ptaków
- utrwalenie wyglądu sikorki oraz poznanie ciekawostek z nią związanych
- zapoznanie ze zwierzętami, które zamieszkują środowisko leśne i nie zapadają w sen zimowy
- utrwalenie wiadomości nt. życia zwierząt zimą oraz sposobów niesienia im pomocy
25.01 – 29.01 „Kocham babcię i dziadka”
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat, prawidłowego tworzenia zdań i dzielenia ich na słowa nazywanie i liczenie poznanych samogłosek
- zwrócenie uwagi na prawidłowy oddech podczas śpiewania tekstu
- zwrócenie uwagi na odnoszenie zabawek na wyznaczone miejsce po skończonej zabawie
- kształcenie umiejętności rysowania linii ukośnych z przekroczeniem linii środka
- wdrażanie dzieci do słuchania rodziców, zwrócenie uwagi na to, iż nie należy rozmawiać z nieznajomymi, podawać swego adresu zamieszkania
- kształtowanie świadomości własnego ciała ze szczególnym uwzględnieniem jego symetrii i różnicowania lewej i prawej strony (wyróżnianie i nazywanie części ciała)
- zwrócenie uwagi na przestrzeganie Kodeksu Przedszkolaka
- kształcenie umiejętności przedstawiania za pomocą ruchu określonych czynności
- doskonalenie umiejętności cięcia nożycami
- utrwalenie pojęć: więcej, mniej, tyle samo oraz cyfr od 0 do 7
- kształcenie umiejętności rozpoznawania przedmiotów za pomocą zmysłu dotyku
- rozwijanie spostrzegawczości oraz analizy wzrokowej, poprzez właściwe dobranie obrazków
- kształcenie umiejętności wypowiadania się na temat utworu za pomocą plastycznych środków wyrazu
- utrwalenie kolorów oraz nazw i wyglądu figur geometrycznych
PRACA PLASTYCZNA „MIKOŁAJE”
30.11 – 04.12 „Tutaj rosły paprocie”
- kształcenie umiejętności kolorowania według podanego kodu
- zwrócenie uwagi na prawidłowy kierunek kreślenia liter
- zapoznanie z różnymi gatunkami dinozaurów
- zapoznanie z literą „L, l” wielką i małą , drukowaną i pisaną
- rozwijanie logicznego myślenia podczas wypowiadania się na temat obrazków, umiejętności analizowania zjawisk przyrodniczych i wiązania przyczyny ze skutkiem
- tworzenie zdań poprawnych pod względem gramatycznym, dzielenie zdań na słowa
- kształtowanie koordynacji ruchowej, siły, zręczności, estetyki ruchu
- utrwalenie liczebników porządkowych w zakresie 5
- utrwalenie kierunków: prawa strona, lewa strona
- ćwiczenia w czytaniu, kształcenie słuchu fonematycznego
- zapoznanie z właściwościami soli kamiennej jako miałki i jako kryształków, zwrócenie uwagi na to, iż nadmierne jej spożycie jest szkodliwe
- zwrócenie uwagi na prawidłowe trzymanie kredki oraz płynność ruchów ręki
- pielęgnowanie zwyczajów mikołajkowych
07.12 – 11.12 „Zima tuż, tuż”
- kształcenie umiejętności panowania nad własnym ciałem podczas ćwiczeń o zachwianej równowadze
- kształcenie umiejętności wyszukiwania słów na podaną głoskę
- kształtowanie umiejętności rozumienia informacji przedstawionych w formie symbolu
- kształcenie umiejętności łączenia za pomocą kleju różnych materiałów
- rozwijanie reakcji na różne dźwięki i polecenia słowne
- zapoznanie z liczbą 6 w aspekcie kardynalnym i porządkowym oraz wyglądem cyfry 6
- kształtowanie umiejętności zapisu cyfry 6
- kształcenie umiejętności kolorowania rysunku zgodnie z podaną instrukcją
- orientowanie się w schemacie własnego ciała
- poznanie właściwych zachowań podczas zabaw zimą
- badanie właściwości śniegu, określanie różnych stanów skupienia wody
- kształcenie umiejętności wyciągania wniosków na podstawie własnych doświadczeń i zaobserwowanych zjawisk dotyczących właściwości śniegu
- zwrócenie uwagi na dostosowanie ubioru do warunków pogodowych i pory roku
14.12 – 23.12 „Boże Narodzenie”
- zapoznanie z literą „R, r”, „E, e” wielką i małą , drukowaną i pisaną
- tworzenie miłej atmosfery świąt -kształtowanie wzajemnego szacunku do drugiego człowieka
- doskonalenie umiejętności cięcia nożycami, łączenia klejem różnych materiałów
- zwrócenie uwagi na formy grzecznościowe oraz przestrzeganie norm i zasad
- wzmocnienie koordynacji ręka-oko, aktywizowanie umiejętności symetrycznej pracy rąk
- doskonalenie umiejętności układania i odczytywania działań matematycznych, dodawania i odejmowania w zakresie 6
- poszerzanie umiejętności plastycznych podczas kolorowania
- utrwalenie pojęć dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni
- zwrócenie uwagi na to, iż chcąc kogoś obdarować, nie musimy być bogaci i mieć dużo pieniędzy, wystarczy miły gest, uśmiech, serdeczny uścisk dłoni
- kształcenie umiejętności wypowiadania się na określony temat, dostrzegania związków przyczynowo – skutkowych, doskonalenie umiejętności układania zdań i dzielenia ich na słowa
- kształcenie umiejętności przeliczania w możliwie szerokim zakresie, utrwalenie cyfr od 1 do 6
- zwrócenie uwagi na właściwy kierunek kreślenia znaków (od lewej do prawej) oraz prawidłowe trzymanie kredki
- zapoznanie z symbolami świąt Bożego Narodzenia, utrwalenie znajomości tradycji bożonarodzeniowych
- zapoznanie z różnymi rodzajami elektrowni oraz wytwarzanymi w nich źródłami energii
- kształcenie umiejętności przedstawienia przeczytanego tekstu za pomocą plastycznych środków wyrazu (rysunek)
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat ilustracji, dzielenia się własnymi spostrzeżeniami, uwagami i doświadczeniami
Praca plastyczna „Miś”
Praca plastyczna „Godło Polski”
02.11 – 06.11 „Dbamy o zdrowie jesienią”
- – próby określania znaczenia słowa „zdrowie” uświadomienie dzieciom, iż zdrowie to nie tylko brak choroby
- zapoznanie z literą „D, d” wielką i małą , drukowaną i pisaną
- odkodowywanie – odczytywanie elementów pogody, określanie charakterystycznych cech jesiennej pogody, zachęcenie dzieci do oglądania codziennej prognozy pogody w TV w celu dostosowania ubioru do warunków pogodowych
- zwrócenie uwagi na prawidłowy kierunek kreślenia liter
- poszerzanie wiadomości nt. zdrowych produktów
- zapoznanie z wyglądem piramidy zdrowego odżywiania i nazwami jej składników
- zwrócenie uwagi na to, iż powinniśmy dbać nie tylko o czystość osobistą ale i czystość otoczenia
- zapoznanie z liczbą 5 w aspekcie kardynalnym i porządkowym oraz obrazem graficznym cyfry 5
- utrwalenie kształtu niektórych warzyw
- kształcenie umiejętności rozpoznawania warzyw po ich charakterystycznych cechach
- utrwalanie i poszerzanie wiadomości o przedmiotach, poprzez rozwiązywanie zagadek podkreślających cechy danych przedmiotów
- kształtowanie umiejętności wyboru odpowiedniego stroju do pogody
- wdrażanie do zachowań prozdrowotnych, wskazanie zasad, których należy przestrzegać aby być zdrowym
09.11 – 13.11 „Jestem małym patriotą”
- zapoznanie z literą „Y, y” wielką i małą, drukowaną i pisaną
- rozwijanie umiejętności manipulowania słowami, zapoznanie ze słowami, które pasują do siebie ze względu na zgodność brzmienia
- kształcenie umiejętności wypowiadania się na określony temat, próby analizowania i tworzenia definicji
- kształtowanie poczucia więzi z ojczyzną w piosence
- tworzenie zbiorów równo i różnolicznych, przeliczanie i porównywanie ich elementów
- kształcenie umiejętności dodawania w zakresie 5
- zapoznanie dzieci z symbolami narodowymi, barwami ojczystymi oraz historią powstania państwa polskiego
- wdrażanie do korzystania i zdobywania informacji z mapy, wskazanie krajów sąsiadujących z Polską
- rozpoznawanie melodii hymnu państwowego oraz zachowania właściwej postawy podczas jego słuchania
16.11 – 20.11 „Jak przekazujemy informacje”
- kształcenie umiejętności dzielenia słów na sylaby oraz określania głoski w nagłosie
- zapoznanie dzieci z wyglądem poczty
- kształcenie umiejętności tworzenie zdań i dzielenia ich na słowa, wzbogacenie słownika dziecka o słowa: nadawca i odbiorca
- zapoznanie z różnymi rodzajami telefonów /stacjonarny, stacjonarny bezprzewodowy, telefon komórkowy, smartfon/, omówienie ich funkcji i wskazanie różnic między urządzeniami
- zapoznanie z urządzeniami elektronicznymi dzięki którym możemy się komunikować. Zwrócenie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń elektronicznych.
- kształcenie umiejętności odczytywania informacji i stanów emocjonalnych przekazywanych nam za pomocą mimiki i gestów
- utrwalenie znaków +, < , > oraz zapisu cyfr 1, 2, 3, 4, 5
- wskazanie skutków zbyt długiego siedzenia przed ekranem laptopa, ćwiczenie spostrzegawczości
- utrwalenie adresu zamieszkania
- utrwalenie pojęć „adresat i nadawca” oraz znajomości swojego adresu zamieszkania
- posługiwanie się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo, rozszerzenie zakresu liczenia i ustalenie liczby policzonych elementów
- zapoznanie dzieci z drogą listu od nadawcy do adresata
- budzenie szacunku do odpowiedzialnej i ważnej pracy listonosza oraz pocztowców
23.11 – 27.11 „Chcę mieć przyjaciela”
- zapoznanie z literą „K, k” wielką i małą, drukowaną i pisaną
- zapoznanie dzieci z rodziną kotów, przedstawienie ich codziennego życia za pomocą plastycznych środków wyrazu, próba wyjaśnienia przez dzieci sformułowania, iż „w rodzinnym gronie piękniejszy jest świat”
- zapoznanie w z formami i sposobami pomocy zwierzętom domowym
- określanie wyglądu psów, ich budowy i wielkości
- ukazanie roli, jaką pełni pies w życiu człowieka, wyrabianie postawy odpowiedzialności za posiadane zwierzęta
- zapoznanie z liczbą 0 i wyglądem cyfry 0
- kształtowanie umiejętności zapisu cyfry 0
- rozwijanie umiejętności odejmowania
- zwrócenie uwagi na prawidłowe trzymanie kredki oraz właściwy kierunek kreślenia
- zapoznanie dzieci z wyposażeniem akwarium oraz różnymi rodzajami ryb akwariowych i ich potrzebami
- kształtowanie umiejętności posługiwania się nożycami, naklejania wyciętych elementów w logiczną całość
- kształtowanie umiejętności układania prostych zdań i dzielenia ich na słowa
Praca plastyczna „Wiewiórki”
05.10 – 09.10 „Jesień w ogrodzie””
- zapoznanie dzieci z wyglądem warzyw, zachęcenie dzieci do wypowiadania się na ich temat
- ćwiczenie słuchu fonematycznego – określanie głoski na którą rozpoczyna się nazwa warzywa
- zapoznanie ze znakiem graficznym litery „a” „A”
- kształcenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej, układania schematu wyrazu
- zwrócenie uwagi na prawidłowy kierunek kreślenia liter
- bezpieczne posługiwanie się nożycami
- wyjaśnienie znaczenia słowa „cierpliwość” oraz określanie sytuacji w których należy być cierpliwym
- samodzielne przygotowanie kiszonek
- kształcenie umiejętności grupowania przedmiotów /tworzenia zbiorów/, przeliczanie elementów zbioru i ich porównywanie, posługiwanie się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo
- kształtowanie poczucia rytmu podczas śpiewania nowo poznanej piosenki
- kształtowanie umiejętności zapisu cyfry 3
- utrwalenie wiadomości nt. zdrowego odżywiania
12.10 – 16.10 „Życie zwierząt w jesiennym lesie”
- ćwiczenie słuchu fonematycznego, kształcenie umiejętności dzielenia zdań na słowa oraz słów na głoski
- ćwiczenie słuchu fonematycznego, kształcenie umiejętności dzielenia zdań na słowa oraz słów na głoski
- doskonalenie umiejętności układania zdań i tworzenia rymów
- Utrwalenie znaków +, = oraz zapisu cyfr 1, 2, 3. Rozwijanie umiejętności dodawania w zakresie 3 i zapisu działania
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni, posługiwanie się pojęciami: pod, na, w, za, po prawej stronie, po lewej stronie
- posługiwanie się pojęciami: pod, na, w, za, po prawej stronie, po lewej stronie
- zapoznanie z podziałem zwierząt na mięsożerne i roślinożerne
- usprawnienie organizacji ciała lewa – prawa, góra – dół
- poszerzenie wiadomości na temat środowiska naturalnego wybranych zwierząt leśnych (wygląd, poruszanie się, odżywianie, przygotowanie się do zimy)
19.10 – 23.10 „Ptaki jesienią”
- utrwalenie nazw i wyglądu niektórych ptaków
- zachęcenie dzieci do zadawania pytań i udzielania odpowiedzi, zwrócenie uwagi na poprawność wypowiedzi pod względem gramatycznym
- Zapoznanie z literą „T, t”
- Zapoznanie z cyfrą 4 w aspekcie kardynalnym i porządkowym. Kształtowanie umiejętności zapisu cyfry 4. Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 4.
- rozpoznawanie i nazywanie ptaków odlatujących od nas na zimę oraz tych, które pozostają w kraju
- doskonalenie łączenia poszczególnych elementów w logiczną całość
- doskonalenie procesu analizy słuchowej,
- dzielenie słów na głoski oraz tworzenie słów z podanych głosek
- zwrócenie uwagi na płynność ruchów ręki podczas łączenia kropek oraz prawidłowe trzymanie kredki
26.10 – 30.10 „Jesienna pogoda”
- zapoznanie z literą „I, i”
- zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi jesienią ( deszcz, wiatr, mgła,… )
- utrwalenie barw tęczy
- zwrócenie uwagi na prawidłowe trzymanie ołówka podczas odrysowywania oraz precyzję wykonania pracy
- Kształtowanie pojęcia liczby w zakresie 6
- dodawanie i przeliczanie w zakresie 6, wyodrębnianie składników cyfry 6
- utrwalenie składników pogody i przypisanie do nich określonych emocji
- doskonalenie gry na wybranych instrumentach perkusyjnych tj. trójkąt, bębenek, tamburyn, marakas
- zapoznanie z cechami później jesieni
„Jesień w sadzie”
Tym razem Ananaski wykonywały owocowe puzzle. Praca polegała na wycinaniu owocu z kolorowego papieru, pocięciu go na puzzle w postaci pasków, a następnie przyklejenie go na kolorową kartkę. Zadanie trudne i pracochłonne, jednak Ananaski poradziły sobie z nim bez problemu. Zapraszamy do podziwiania prac:
„Jesień w parku i w lesie”
Zapraszamy do obejrzenia prac plastycznych, które Ananaski wykonały w grupach. Drzewo jarzębiny powstało poprzez wycinanie, kolorowanie, wydzieranie z kolorowego papieru oraz stemplowanie palcami.
01.09 – 04.09 „Jestem w przedszkolu”
- doskonalenie umiejętności przedstawiania się,
- wzajemne poznanie się przez dzieci, próby zapamiętywania swoich imion
- zwrócenie uwagi na konieczność mycia rąk po wyjściu z toalety, przed posiłkami oraz po powrocie z podwórka
- integrowanie grupy – tworzenie przyjaznej atmosfery oraz poczucia bezpieczeństwa
- rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej
- wdrażanie do dbania o porządek w miejscu zabaw
- zapoznanie z Regulaminem korzystania z placu zabaw
- utrwalenie kolejnych etapów mycia rąk,
- doskonalenie umiejętności cięcia nożycami po linii prostej
- zwrócenie uwagi na zgodną wspólną zabawę
- zwrócenie uwagi na używanie zwrotów grzecznościowych
- kształcenie umiejętności wypowiadania się na temat swoich ulubionych zabaw
- kształcenie umiejętności rozpoznawania osób po charakterystycznych cechach wyglądu zewnętrznego
- rozpoznawanie emocji, nazywanie ich oraz wyrażanie za pomocą mimiki twarzy
- wdrażanie do zauważania emocji u innych i świadomości sytuacji, kiedy się pojawiają – wdrażanie do celebrowania w grupie urodzin dziecka, aby każdy mógł poczuć się w tym dniu kimś wyjątkowym
- zwrócenie uwagi na to jak należy się zachowywać podczas uroczystości, aby nie sprawiać przykrości innym.
- rozwijanie procesów analizy i syntezy słuchowo- wzrokowej
- rozwijanie umiejętności pracy mimiką twarzy
07.09 – 11.09 „Nasze przedszkole”
- omówienie zasad właściwego zachowania się w szatni, utrzymania porządku
- zapoznanie dzieci z obowiązkami dyżurnych
- utrwalenie regulaminu bezpiecznego zachowania się na placu przedszkolnym, korzystania z urządzeń terenowych
- zachęcenie dzieci do pomocy innym i robienia porządków w domu, a w szczególności w swoim pokoju, zwrócenie uwagi na to, iż porządkowanie wcale nie musi być nudne
- doskonalenie umiejętności kreślenia linii poprzez łączenie kropek
- kształtowanie umiejętności społecznych (obdarzanie uwagą dzieci i dorosłych, zgodne funkcjonowanie w zabawie, stosowanie form grzecznościowych
- kształcenie umiejętności dzielenia krótkich rymowanych tekstów na sylaby, ćwiczenia oddechowe
- kształcenie umiejętności przeliczania przedmiotów
- kształcenie umiejętności wypowiadania się na określony temat, zwrócenie uwagi na poprawność wypowiedzi pod względem gramatycznym
- posługiwanie się określeniami: nad, pod, przed, na, po prawe, po lewej; dzielenie słów na sylaby oraz ich przeliczanie
- kształcenie słuchu muzycznego i wrażliwości muzycznej
- spostrzeganie i wyszukiwanie cyfry 1
- rozwijanie logicznego myślenia, spostrzegawczości, umiejętności wypowiadania się w różnych technikach plastycznych i przy użyciu elementarnych środków wyrazu ( takich jak kształt, barwa, wielkość) w postaci prostych kompozycji
- zapoznanie ze znakiem oznaczającym drogę ewakuacyjną
- kształtowanie umiejętności rozumienia informacji przedstawionych w formie symbolu /droga ewakuacyjna – bezpieczne schodzenie po schodach/
- ćwiczenie szybkiej i właściwej reakcji w sytuacji zagrożenia
- zapoznanie dzieci ze znaczeniem słów: norma, zasada
- -utrwalenie piosenki, usprawnienia narządów mowy
14.09 – 18.09 „Ruch drogowy”
- kształcenie umiejętności tworzenia zdań i dzielenia ich na słowa
- kształtowanie uwagi i spostrzegawczości podczas zmiany świateł na sygnalizatorze z czerwonego na zielone oraz odwrotnie
- wdrażanie do bezpiecznego zachowania się na ulicy
- kształtowanie umiejętności współpracy w parach.
- ćwiczenie umiejętności prawidłowego przechodzenia przez jezdnię w miejscach oznakowanych /sygnalizacja świetlna, pasy/ i nieoznakowanych oraz poruszania się po chodniku.
- ćwiczenie spostrzegawczości, zapoznanie z wyglądem niektórych znaków drogowych tj. przejście dla pieszych, uwaga dzieci, zakaz ruchu rowerom
- kształcenie umiejętności powtarzania za nauczycielką krótkich fragmentów rytmicznych
- ćwiczenie spostrzegawczości poprzez łączenie obrazków w pary
- przygotowanie do nauki czytania, doskonalenie analizy słuchowej
- kształcenie koncentracji, uwagi, pamięci oraz rozróżniania przedmiotów ze względu na cechę
- kształtowanie spostrzegawczości i rozwijanie logicznego myślenia podczas układania opowiadania wg kolejności zdarzeń
- kształcenie umiejętności właściwego zaplanowania przestrzeni na kartce papieru oraz doboru odpowiednich barw
- zwrócenie uwagi na prawidłowe posługiwanie się narzędziem malarskim /pędzlem/ zwrócenie uwagi na przestrzeganie wspólnie przyjętych zasad próby samodzielnego rozwiązywania zaistniałych podczas zabaw problemów
- utrwalenie znajomości znaków drogowych tj. droga dla rowerów
- doskonalenie umiejętności poruszania się w przestrzeni do przodu, do tyłu, w lewo, w prawo
- -zwrócenie uwagi na dokładne rysowanie wzorów poprzez łączenie kropek
- rozwijanie u dzieci zdolności do wysiłku intelektualnego w sytuacjach pełnych napięć, kształtowanie odporności emocjonalnej
- kształcenie umiejętności rozpoznawania przedmiotów za pomocą cech / kolor, kształt, przeznaczenie
- rozwijanie umiejętności odwzorowywania
wyrabianie umiejętności wyrazistego mówienia, budzenie odwagi i śmiałości podczas występów przed grupą - doskonalenie umiejętności przeliczania przedmiotów w zakresie 5
- posługiwanie się pojęciami: na, za, obok, przed
21.09 – 25.09 „Jesień w parku i w lesie”
- zwrócenie uwagi na poprawność wypowiedzi pod względem gramatycznym
- kształcenie umiejętności rozróżniania i nazywania kolorów
- ćwiczenie słuchu fonematycznego, spostrzegawczości
- zwrócenie uwagi na dokładne osuszanie rąk ręcznikiem
- rozpoznawanie i nazywanie drzew liściastych, dopasowywanie do nich odpowiednich liści i owoców oraz wskazanie sposobów ich wykorzystania
- dokładne łączenie przerywanych linii oraz nie odrywanie ręki od kartki podczas rysowania
- dokonanie umiejętności językowych i komunikacyjnych poprzez tworzenie logicznych wypowiedzi
- rozróżnianie muzyki wolnej i szybkiej – rozwijanie wrażliwości muzycznej – kształtowanie umiejętności zapisu cyfry 2 oraz zapoznanie ze znakiem graficznym cyfry 2 przestrzeganie zasad zawartych w Kodeksie Przedszkolaka
- zachęcenie do przebywania na świeżym powietrzu
- doskonalenie wypowiadania się na określony temat; podjęcie próby wskazania różnic między lasem a parkiem
- ćwiczenie słuchu fonematycznego, określanie głoski w nagłosie oraz dzielenie słów na sylaby
- wyszczególnianie grzybów jadalnych i trujących
- kształtowanie emocjonalnej odporności na pokonywanie trudności, rozwijanie wiary we własne możliwości, przestrzeganie przyjętych zasad gry
- rozróżnianie strony prawej i lewej oraz części ciała parzystych i nieparzystych
28.09 – 02.10 „Jesień w sadzie”
- utrwalenie kolorystyki jesieni, kształcenie inwencji twórczej dziecka
- zapoznanie z literą o O
- kształcenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej, układania schematu wyrazu
- zwrócenie uwagi na prawidłowy kierunek kreślenia liter oraz prawidłowe trzymanie kredki
- kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej podczas podziału słów na sylaby i wyodrębniania głosek
- próba samodzielnego rozwiązywania problemów w sytuacjach konfliktowych
- doskonalenie umiejętności grafomotorycznych
- rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez zastosowanie znaków matematycznych w działaniach
- zwrócenie uwagi na poprawność tworzenia zdrobnień pod względem gramatycznym
- zapoznanie z owocami egzotycznymi, które sprowadzane są do nas z innych krajów
- wdrażanie do zachowania ostrożności przy korzystaniu z urządzeń elektrycznych (tylko pod opieką rodziców)
- uświadomienie znaczenia picia świeżo wyciśniętych soków dla zdrowia (źródło wielu witamin
- zapoznanie się z ćwiczeniami z przyborem nietypowym
- utrwalenie układu tanecznego umiejętności poruszania się po obwodzie koła cwałem bocznym,
- ćwiczenie spostrzegawczości poprzez wyszukiwanie w wyrazach nowo poznanej litery „o”
- znajomość odżywczych wartości owoców