Grupa integracyjna
Wychowawca: mgr Ilona Chmielowska-Kuberska
Nauczyciel Wspomagający: mgr Daria Krawczyk
Nauczyciel Uzupełniający: mgr Jolanta Monkos
mgr Ewa Fokczyńska-Nowak
Woźna: Dorota Król
ROK SZKOLNY 2022/2023
Nasze ostatnie prace plastyczne, już w wakacyjnej tematyce.
Zapraszamy do wspólnego poznawania świata w nowym roku szkolnym.
Plan pracy czerwiec
- Gdzie pracują rodzice?
- Muzyka wokół nas
- Czym podróżujemy?
- Wakacje
- Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
- Rozwijanie zainteresowań muzycznych, w tym muzyką klasyczną
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i kontynuowania rytmu
- Doskonalenie percepcji słuchowej
- Wyrabianie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych
- Rozwijanie kreatywności muzycznej podczas grania na różnych przedmiotach
- Doskonalenie umiejętności wokalnych i rytmicznego mówienia
- Doskonalenie przeliczania
- Poszerzenie wiadomości na temat zawodów
- Poszerzenie wiadomości na temat rożnych środków transportu
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na forum grupy
- Rozwijanie umiejętności nazywania położenia przedmiotów
- Rozwijanie motoryki małej
- Doskonalenie umiejętności segregowania według cechy
- Utrwalenie zasad bezpieczeństwa na wakacjach
Plan pracy maj
- Moja miejscowość
- Jestem Polakiem i Europejczykiem
- Na majowej łące
- Kocham mamę i tatę
- Święto dzieci
- Poszerzenie wiadomości na temat Polski, niektórych miast Polski
- Doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej
- Poznanie symboli narodowych
- Utrwalenie swojego adresu zamieszkania
- Utrwalenie figur geometrycznych
- Rozwijanie motoryki dużej
- Kształtowanie umiejętności prawidłowego przeliczania
- Zapoznanie z mieszkańcami łąki
- Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
- Doskonalenie umiejętności grafomotorycznych
- Poznanie praw dzieci
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się
- Poszerzenie wiadomości na temat zawodów
- Rozwijanie poczucia empatii, przynależności do rodziny
Plan pracy kwiecień
- Wielkanoc
- Zabawy w teatr
- Zwierzęta domowe
- Dbamy o Ziemię
- Poszerzanie wiadomości na temat ochrony środowiska
- Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
- Poszerzenie wiadomości na temat zwierząt i roślin
- Rozwijanie umiejętności przeliczania, używania liczebników głównych i porządkowych
- Poszerzenie wiadomości na temat zwyczajów i tradycji
- Rozwijanie poczucia przynależności do grupy
- Rozwijanie motoryki dużej
- Rozwijanie zainteresowań muzyką, teatrem
- Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
- Utrwalenie zasad dbania o zwierzęta, zachowań przy spotkaniu z obcym zwierzęciem
- Wyrabianie poczucia rytmu
Plan pracy marzec
- W marcu jak w garncu
- Dbamy o zdrowie na przedwiośniu
- Nadchodzi wiosna
- W gospodarstwie
- Utrwalenie nazw zwierząt żyjących w gospodarstwie
- Poszerzenie wiadomości na temat zwierząt gospodarskich
- Rozwijanie percepcji słuchowej
- Rozwijanie umiejętności matematycznych
- Zapoznanie z rodzinami zwierząt
- Poznanie charakterystyki pogody w marcu
- Rozwijanie umiejętności plastycznych, poznanie nowej techniki plastycznej
- Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
- Utrwalenie wiadomości na temat pór roku
- Poszerzenie wiadomości na temat zdrowego odżywiania
- Utrwalenie nazw i walorów warzyw i owoców
Plan pracy luty
- Kocham babcię i dziadka
- W lodowej krainie
- Zwierzęta egzotyczne
- W kosmosie
- Bajki i baśnie
- Wdrażanie do uważnego słuchania opowiadań
- Zapoznanie z bohaterami bajek i baśni
- Rozwijanie wyobraźni
- Doskonalenie umiejętności wokalnych i tanecznych
- Poszerzenie wiadomości na temat zwierząt egzotycznych, utrwalenie ich nazw i wyglądu
- Rozwijanie sprawności ruchowej
- Zapoznanie z planetami
- Wzbogacanie wiedzy na temat kosmosu
- Umuzykalnianie dzieci
- Usprawnienie narządów mowy
- Poszerzenie wiadomości na temat zwierząt Antarktydy i Arktyki
- Rozwijanie poczucia przynależności do rodziny
Rozwijanie umiejętności plastycznych, motoryki małej
Plan pracy styczeń
- Zwierzęta zimą
- Zabawy na śniegu
- Zapoznanie z spotami, zabawami zimowymi
- Doskonalenie spostrzegawczości
- Utrwalenie nazw figur geometrycznych
- Rozwijanie motoryki dużej
- Zapoznanie z sposobami przetrwanie zimy przez zwierzęta
- Uwrażliwianie dzieci na potrzeby zwierząt
- Rozwijanie umiejętności matematycznych-przeliczania, tworzenia zbiorów
- Doskonalenie procesu analizy i syntezy słuchowej
Plan pracy grudzień
- Czekamy na Mikołaja
- Zima tuż, tuż
- Boże Narodzenie
- Witamy Nowy Rok
- Utrwalenie nazw pór roku, dni tygodnia, miesięcy
- Utrwalenie cyklu dnia i nocy
- Rozwijanie umiejętności prawidłowego posługiwania się pojęciami dzisiaj, jutro, wczoraj, rano, wieczorem
- Rozwijanie logicznego myślenia
- Zapoznanie z charakterystyką zimy
- Doskonalenie procesu analizy i syntezy słuchowej
- Wdrażanie do reagowania na sygnał dźwiękowy
- Rozwijanie poczucia przynależności do grupy i rodziny
- Zapoznanie z tradycjami świątecznymi
- Rozwijanie logicznego myślenia
- Zachęcanie do śpiewu grupowego i indywidualnego
- Zachęcanie do wspólnej zabawy
- Utrwalenie nazw kolorów
Świąteczne Choinki Jeżyków
Plan pracy listopad
- Przygotowania ludzi do zimy
- Jestem małym patriotą
- Jesienna szaruga
- Jak przekazujemy informacje
- Mój przyjaciel Miś
- Doskonalenie motoryki małej
- Rozwijanie logicznego myślenia
- Doskonalenie aparatu artykulacyjnego
- Rozwijanie poczucia przynależności do grupy
- Zapoznanie z charakterystyką jesieni
- Rozwijanie motoryki małej
- Zapoznanie z historią Polski
- Rozwijanie patriotyzmu
- Zapoznanie z Hymnem Polski
- Wzbogacenie słownictwa dzieci: godło, hymn, flaga
- Zapoznanie z sposobami przechowywania żywności zimą
- Utrwalenie nawyku mycia rąk
- Zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy
- poznanie drogi listu od nadawcy do odbiorcy
- wzbogacanie wiedzy na temat różnych sposobów przekazywania wiadomości
- Utrwalenie umiejętności matematycznych, zadań na zbiorach
Plan pracy – październik
- Jesień w sadzie
- Jesień w ogrodzie
- Jesień w lesie
- Życie zwierząt w jesiennym lesie
- Zapoznanie z nazwami zwierząt leśnych
- Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
- Zapoznanie z nazwami drzew
- Doskonalenie motoryki małej
- Poszerzenie wiadomości an temat owoców i warzyw, utrwalenie ich nazw i wyglądu
- Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
- Rozwijanie percepcji słuchowej
- Rozwijanie umiejętności przeliczania
- Utrwalenie zasad kodeksu przedszkolaka
- Rozwijanie logicznego myślenia
WITAMY W PRZEDSZKOLU
Plan pracy -wrzesień
- Jestem w przedszkolu
- Jestem grzecznym przedszkolakiem
- Droga do przedszkola
- Jesień w parku
- Zapoznanie z kolegami, salą przedszkolem
- Zapoznanie z kodeksem grupy, zasadami bezpieczeństwa
- Wdrażanie do przestrzegania zasad podczas zabaw
- Rozwijanie orientacji w przestrzeni
- Doskonalenie motoryki dużej i małej
- Usprawnienie aparatu artykulacyjnego
- Zapoznanie z zasadami ruchu drogowego
- Zapoznanie z charakterystyką jesieni
- Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
- Rozwijanie zainteresowań plastycznych
Bezpieczeństwo jest ważne. Dbamy o nie podczas zajęć, zabawy oraz na drodze. Jeżyki utrwalają zasady bezpieczeństwa cały czas.
30.05.22 – 3.06.22 „Dzień Dziecka”
- doskonalenie umiejętności grafomotorycznych
- zachęcenie do szanowania odmienności dzieci i odnoszenie się do nich z szacunkiem i życzliwością
- wyrabianie postawy współdziałania, koleżeństwa i pomocy
- zachęcenie do wypowiadania się nt. przeżywanych emocji
- rozwijanie umiejętności rysowania
- nabywanie umiejętności łączenia ustalonego ruchu z treścią piosenki i muzyką
- kształcenie umiejętności wyrazistego mówienia i przyswajanie zwrotów grzecznościowych
- zachęcanie do porównywania liczebności zbiorów poprzez przeliczanie
- doskonalenie słuchu fonematycznego
6.06.22 – 10.06.22 „Jestem Malarzem”
- wyzwalanie radości podczas zabawy z farbami
- poznanie barwy pochodnej
- poszerzanie doświadczeń konstrukcyjnych podczas zabaw z piaskiem
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania wg koloru i przeliczania elementów zbioru
- zachęcanie do zabaw uczących empatii
- wzmacnianie aparatu oddechowego
- zachęcanie do malowania wieloma kredkami równocześnie
- utrwalenie znajomości kolorów
- utrwalenie dni tygodnia
13.06.22 – 17.06.22 „Życie pod wodą”
- kształcenie poprawnej aktywności językowej zgodnej z podanym tematem
- budzenie wrażliwości na potrzeby innych
- usprawnianie narządów artykulacyjnych
- kształcenie umiejętności analizy i syntezy wzrokowo – ruchowej
- wdrażanie do prawidłowego tworzenia zdrobnień i zgrubień
- rozwijanie orientacji przestrzennej
- rozwijanie wyobraźni i motoryki małej
- doskonalenie umiejętności przeliczania, nabywanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów
- rozwijanie zmysłu dotyku
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- poszerzanie wiedzy nt. morskiej flory i fauny
20.06.22 – 24.06.22 „Lato”
- zachęcanie do inicjowania zabawy z przestrzeganiem, ustalonych w grupie zasad
- kształcenie cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi
- rozwijanie umiejętności komunikacyjnych
- kształcenie umiejętności segregowania
- utrwalenie nazw pór roku
- rozwijanie sprawności komunikacyjnych i poprawności budowania wypowiedzi
- wdrażanie do poznawania i przestrzegania reguł oraz kształtowanie odporności emocjonalnej
- rozwijanie umiejętności gry na wybranych instrumentach perkusyjnych
27.06.22 – 30.06.22 „Nadchodzą wakacje”
- rozwijanie pamięci, wdrażanie do koncentracji; rozwijanie kreatywności
- usprawnianie motoryki małej, koordynacji wzrokowo – ruchowej oraz wyczucia siły nacisku przyboru, jako przygotowania do nauki pisania
- rozbudzanie własnej inicjatywy
- rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie dostępnym dzieciom
- zachęcenie do udziału w doświadczeniach z wodą
- poszerzanie doświadczeń dotykowych podczas zabaw z piaskiem
- zachęcenie do twórczego myślenia poprzez przezwyciężanie przeszkód przez widzenie inaczej zastosowanego przedmiotu
04.05.22 – 06.05.22 „Polska, moja ojczyzna”
- kształtowanie uczuć patriotycznych
- zapoznanie z piosenką patriotyczną i symbolami narodowymi Polski
- rozwijanie myślenia matematycznego podczas zabaw dydaktycznych
- zapoznanie z symbolami narodowymi i budzenie do nich szacunku
- zachęcanie do częstego przebywania na świeżym powietrzu
- rozwijanie słuchu fonematycznego
09.05.22 – 13.05.22 „Mieszkańcy łąki”
- poszerzanie wiadomości przyrodniczych (ekosystem- łąka)
- zachęcanie do ciekawych obserwacj
- wzbogacenie słownictwa o zgrubienia i zdrobnienia.
- samodzielne cięcie nożyczkami, bez oznaczonej linii cięcia.
16.05.22 – 20.05.22 „Rożne pojazdy”
- poszerzanie wiadomości nt. różnorodności pojazdów
- usystematyzowanie wiedzy nt. pojazdó
- i i wymiany poglądów
- rozwijanie myślenia matematycznego podczas przeliczania w zakresie 1-6
- rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi
- poznanie zwierząt zamieszkujących łąkę
- rozwijanie wyobraźni tanecznej
- w lądowych, wodnych i powietrznych
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas poruszania się po ulicach
- doskonalenie procesów analizy i syntezy wzrokowej
- zapoznanie z numerami alarmowymi i sygnałami pojazdów uprzywilejowanych
- zwracanie uwagi na kulturalne odnoszenie się do innych
- rozwijanie logicznego myślenia podczas odpowiadania na pytania prawdziwe i fałszywe
23.05.22 – 27.05.22 „Mama i tata”
- przygotowanie do nauki czytania (analiza i synteza sylabowa wyrazów)
- kształtowanie orientacji w otoczeniu z uwzględnieniem różnych przedmiotów i wdrażanie do posługiwania się określeniami: z prawej strony, z lewej strony, na wprost, obok, przy.
- kształcenie predyspozycji muzycznych.
- nabywanie umiejętności tworzenia barw pochodnych
- zachęcanie do sprawiania radości bliskim
- doskonalenie sprawności palców i nadgarstków
Nasza Ziemia
04.04.22 – 08.04.22 „Dbamy o zdrowie”
- wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami
- wyrabianie postawy, współdziałania, koleżeństwa i pomocy
- wyrabianie postawy, współdziałania, koleżeństwa i pomocy
- nabywanie umiejętności prawidłowego liczenia i wdrażanie do posługiwania się liczebnikami porządkowymi
- przezwyciężanie lęku przed wizytą lekarską
- kształcenie umiejętności swobodnego wypowiadania się na podany temat; rozwijanie uwagi i słuchu
- doskonalenie procesów analizy i syntezy wzrokowej
- doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie własnego ciała
11.04.22 – 15.04.22 „Wielkanoc”
- zapoznawanie z tradycjami świat wielkanocnych
- ćwiczenie aparatu oddechowego
- usprawnianie analizatorów: wzrokowego, dotykowego
- utrwalanie znajomości nazw figur i rozwijanie wyobraźni, koordynacji wzrokowo – ruchowej
- doskonalenie posługiwania się pojęciami związanymi z kierunkowością
- wdrażanie do poprawnego stosowania liczby pojedynczej i mnogiej
- wdrażanie do prawidłowego posługiwania się pojęciami: małe, duże, średnie; rozwijanie uwagi i myślenia
- zachęcenie do mówienia o swoich uczuciach i emocjach
18.04.22 – 22.04.22 „Święto Ziemi”
- zachęcanie do swobodnych wypowiedzi na temat piękna przyrody
- zachęcanie do dbania o najbliższe otoczenie na co dzień i wyrabianie nawyków proekologicznych
- rozumienie, że jesteśmy częścią przyrody, o którą trzeba dbać
- utrwalanie znajomości nazw i kształtów figur geometrycznych
- zwrócenie uwagi na pożyteczną rolę pszczół
- wykazanie zdrowotnych właściwości miodu
- kształtowanie wyczucia własnego ciała i przestrzeni
- wykazanie pożytecznej roli biedronek
25.04.22 – 29.04.22 „Tu mieszkam”
- nazywanie pomieszczeń w domu lub mieszkaniu
- określanie funkcji pomieszczeń w domu czy mieszkaniu
- zachęcanie do zapamiętania adresu zamieszkania oraz niepodawania adresu osobom nieznajomym
- nabywanie umiejętności łączenia ustalonego ruchu z treścią piosenki i muzyką
- kształtowanie pojęć: architekt, budowniczy
„Marcowy parasol”-praca plastyczna
„Nasz zielony ogródek – cebulka” – praca plastyczna
28.02.22 – 04.03.22 „Ogródek w sali”
- wdrażanie do wyrazistej wypowiedzi na forum grupy -rozwijanie pamięci odtwórczej
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- zachęcenie do zdrowego odżywiania
- zapoznanie z czynnikami niezbędnymi do wzrostu rośliny
- kształtowanie nawyku dbania o rośliny
- podejmowanie prób liczenia na palcach
- wzbogacanie słownictwa o pojęcia: szklarnia, rośliny doniczkowe, sadzonki
- wdrażanie do prawidłowego posługiwania się kredką i starannego wypełniania płaszczyzny oznaczonej konturem
07.03.22 – 11.03.22 „Marcowa pogoda”
- wzbogacenie wiadomości na zjawisk atmosferycznych i określeń pogody
- rozwijanie inwencji twórczej
- zapoznanie z zasadami gry ‘Memory” i inne
- zachęcanie do inicjowania zabawy z przestrzeganiem ustalonych zasad
- rozumienie zależności między rodzajem ubrania a pogodą
- nabywanie umiejętności prawidłowego liczenia i porównywania ilości elementów
- wzmacnianie aparatu oddechowego
- zapoznanie z nazwami rodzajów wiatru oraz pozytywnymi i negatywnymi skutkami działania wiatru
- wzbogacanie doświadczeń plastycznych poprzez tworzenie nowych barw
14.03.22 – 18.03.22 „Czekamy na wiosnę”
- zapoznanie z oznakami wiosny
- doskonalenie myślenia przyczynowo – skutkowego
- przestrzeganie zasad zabawy wg wyznaczonych reguł
- dostrzeganie regularności podczas układania rytmu
- rozwijanie poczucia rytmu, tempa oraz reagowania na słowa piosenki
- zachęcenie do zdrowej rywalizacji
21.03.22 – 25.03.22 „Już wiosna”
- poszerzenie wiadomości na temat tradycji wiosennych
- poszerzanie wiadomości na temat przyjścia wiosny
- utrwalenie kolejności pór roku
- zapoznanie z ludowym zwyczajem pożegnania zimy
- doskonalenie słuchu fonematycznego
- wdrażanie do posługiwania się pojęciami: wysoko, nisko, najwięcej, najmniej
- kształcenie umiejętności współdziałania w zespole
- poznawanie charakterystycznych cech wiosny
- rozwijanie umiejętności grafomotorycznych
28.04.22 – 01.04.22 „Zwierzęta na wsi”
- wyrabianie postawy współdziałania, koleżeństwa i pomocy
- poszerzanie wiedzy o zwierzętach hodowanych na wsi
- kształtowanie postawy odpowiedzialności za zwierzęta
- poszerzanie wiadomości na temat przetworów z mleka
- poszerzenie wiedzy na temat produktów odzwierzęcych
- nauka prawidłowego zachowania w kontakcie z obcym psem
- kształtowanie pojęć: para, taki sam i wdrażanie do posługiwania się nimi
„Karnawałowa fryzura” – praca plastyczna
31.01.22 – 04.02.22 „Zwierzęta egzotyczne”
- zachęcanie do swobodnego wypowiadania się
- rozbudzanie ciekawości poznawczej i wzbogacanie wiedzy o świecie
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania
- wykorzystanie posiadanej wiedzy i rozwijanie wyobraźni
- doskonalenie słuchu fonematycznego
- kształcenie umiejętności właściwej siły nacisku jako przygotowanie do nauki pisania
- doskonalenie sprawności motoryki małej i zachęcanie do starannego kolorowania
- rozwijanie sprawności językowych
- rozwijanie sprawności fizycznej i kształtowanie prawidłowej postawy ruchowej
- rozwijanie umiejętności tworzenia opowiadania
- wdrażające do poznawania i przestrzegania reguł oraz kształtowanie odporności emocjonalnej
- doskonalenie orientacji w przestrzeni
- wzbogacenie wiadomości nt porcelany
- doskonalenie sprawności motoryki małej i zachęcanie do starannego kolorowania
- doskonalenie umiejętności przeliczania i posługiwania się liczebnikami głównymi w zakresie 1-6
- rozwijanie umiejętności tańczenia w parze
- rozwijająca poczucie orientacji w przestrzeni
07.02.22 – 11.02.22 „U fryzjera”
- poszerzanie wiedzy nt. pracy ludzi w zawodzie fryzjerskim
- wyrabianie poczucia szacunku dla pracy fryzjera/fryzjerki
- doskonalenie umiejętności wycinania
- rozwijanie prawidłowej postawy
- doskonalenie sprawności fizycznej
- przestrzega zasad bezpiecznej zabawy
- rozwijanie umiejętności matematycznych: klasyfikowania, i orientacji w przestrzeni
- wyjaśnienie zjawiska elektryzowania się włosów w kontakcie z syntetyczną tkaniną
- rozwijanie wymowy dzieci poprzez ćwiczenia artykulacyjne
- rozpoznawanie przedmiotów na podstawie dźwięków, jakie wydają i odtwarzanie dźwięków
- zwrócenie uwagi na rodzaj, nazwę fryzury, na kolor włosów i objaśnienie nazw: blondyn, blondynka, szatyn, szatynka, brunet, brunetka
Praca plastyczna „Sikorki”
3.01.22 – 05.01.22 „Już zima”
- zachęcanie do budowania dłuższych wypowiedzi
- rozwijanie pamięci mechanicznej i zachęcanie do odtwarzania wiersza z pamięci z odpowiednia intonacją, gestem
- zachęcenie do zgodnych zabaw zespołowych oraz kulturalnego odnoszenia się do siebie
- doskonalenie analizy i syntezy sylabowej
- rozwijanie sprawności ruchowej i doskonalenie prawidłowej postawy oraz ćwiczeń z dwoma woreczkami
- doskonalenie umiejętności wycinania
- kształcenie umiejętności tworzenia zbiorów równolicznych i różnolicznych
- rozwijanie myślenia i koncentracji uwagi
10.01.22 – 14.01.22 „Zwierzęta zimą”
- poznanie nazw i wyglądu wybranych ptaków, które nie odlatują na zimę
- zachęcenia do niesienia ptakom pomocy w czasie zimy
- rozumie potrzebę dokarmiania ptaków w czasie zimy
- kształcenie umiejętności poprawnego budowania zdań
- kształcenie słuchu fonematycznego
- rozwijanie logicznego myślenia podczas tworzenia opowiadania
- rozwijanie zainteresowań grami, układankami, konstruowaniem i malowaniem
- wdrażanie do prawidłowego posługiwania się określeniami stosunków przestrzennych
- utrwalanie sposobu gry na instrumentach perkusyjnych; -wyrabianie umiejętności ruchowego reagowania na dźwięki muzyczne
- rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej
- zapoznanie z nazwami zimujących u nas ptaków: gila, sikorki i wróbla
- zachęcenie do mówienia o swoich odczuciach
17.01.22 – 21.01.22 „Bal karnawałowy”
- poszerzenia zakresu pojęć o wyrazy: karnawał, fajerwerki, serpentyny
- rozwijanie zainteresowań literaturą dziecięcą
- zapoznanie z różnymi zegarami
- rozwijanie sprawności fizycznych tj. zręczności i zwinności z użyciem dwóch przyborów
- rozwijanie zainteresowań muzyką
- wdrażanie do bezpiecznego
- posługiwania się nożyczkami
- doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 1-6
- nabywanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów
- nabywanie umiejętności swobodnego wypowiadania się na forum grup
- rozwijanie umiejętności tańczenia w parze
- rozwijająca poczucie orientacji w przestrzeni
- zawracanie uwagi na poruszanie się parami po kole
24.01.22 – 28.01.22 „Święto Babci i Dziadka”
- kształtowanie pojęć: rodzina, portret
- nabywanie poczucia przynależności do rodziny
- kształcenie cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi
- zachęcenie do wypowiadania się na temat swoich dziadków
- zwracanie uwagi na estetykę wykonania pracy
- kształtowanie pojęcia „prezent” i wzmacnianie odporności emocjonalnej poprzez pokonywanie trudności
- kształcenie umiejętności klasyfikowania według wielkości, koloru; utrwalanie pojęcia „para
- zawracanie uwagi na sposób trzymania kredki
- nabywanie swobody wypowiedzi na forum grupy oraz rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
- wzmacnianie więzi emocjonalnej z babcią i dziadkiem
- kształtowanie szacunku dla babci i dziadka
„Choinki”
30.11.21 – 03.12.21 „Ulubione bajki”
- zapoznanie z pojęciem „teatr” i wybranymi aspektami wiedzy o teatrze np. scena, widzowie, aktorzy, kurtyna, pacynki, kukiełki zachowanie się w teatrze
- wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami i porządkowania miejsca pracy
- przestrzeganie dzieci o nieprzyjmowaniu prezentów, słodyczy od nieznajomych
- kształtowanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych
- zachęcanie do zdrowej rywalizacji
- utrwalanie znajomości kolorów
- poszerzanie umiejętności matematycznych (klasyfikowania, przeliczania)
- rozwijanie orientacji przestrzennej
- usprawnianie aparatu mowy
06.12.21 – 10.12.21 „Odwiedzi nas Mikołaj”
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się i tworzenia dłuższych wypowiedzi
- doskonalenie równowagi i koordynacji ruchowej
- prawidłowe stosowanie przymiotników – duży, większy, największy
- wyrabianie określonej reakcji na hasło podczas zabaw muzyczno-ruchowych
- wdrażanie do kulturalnego zachowania się, używania form grzecznościowych
- doskonalenie analizy sylabowej
- rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 6 lub więcej
- zwracanie uwagi na kulturalne odnoszenie się do siebie
13.12.21 – 17.12.21 „Czekamy na Święta Bożego Narodzenia”
- nabywanie umiejętności formułowania poprawnych, zrozumiałych wypowiedzi na temat świąt
- zachęcenie o recytacji treści wiersza
- usprawnianie aparatu mowy
- rozumienie zakresu pojęcia ,,ozdoby choinkowe”
- wzbudzanie zainteresowania matematyką poprzez manipulowanie na zbiorze przedmiotów
- doskonalenie umiejętności przeliczania przedmiotów w dowolnym zakresie
- rozróżnianie pojęć: świerk – choinka (np. podczas ubierania drzewka)
- wdrażanie do prawidłowego stosowania pojęć określających położenie przedmiotu w przestrzeni: wyżej, niżej
- zapoznanie z tradycjami bożonarodzeniowymi
- utrwalenie nazw dni tygodnia
20.12.21 – 23.12.21 „Czekamy na Święta Bożego Narodzenia”
- usprawnianie aparatu mowy
- ćwiczenie aparatu oddechowego
- próby wyciągania wniosków
i analizowania treści obrazków - rozwijanie motoryki dużej i zaspokojenie potrzeby ruchu
- utrwalanie pojęcia „para”
- rozwijanie sprawności ruchowej
i kształtowanie poprawnej postawy w siadzie, chodzie i staniu - zapoznanie z tradycjami bożonarodzeniowymi
- zapoznanie z niektórymi potrawami wigilijnymi
02.11.2021 – 26.11.2021
„Kotki Jezyków”
„Pachnące jeżyki”
„Parasolki”
02.11.21 – 05.11.21 „Pogoda”
- zachęcanie do obserwowania zjawisk pogodowych
- rozwijanie kompetencji językowych poprzez wypowiedzi na temat obserwowanych zjawisk
- tworzenie zbiorów z uwzględnieniem cech jakościowych: wielkości, wysokości, koloru; utrwalanie pojęć: para, prawy, lewy, w sytuacji użytkowej
- doskonalenie wypowiadania się dłuższymi zdaniami
- doskonalenie koordynacji ruchowej
- rozwijanie wrażliwości muzycznej i umiejętności wokalnych; wyrażanie charakteru muzyki interpretacja ruchowa
- zwracanie uwagi na kulturalne odnoszenie się do innych
- rozwijanie wrażliwości kolorystycznej poprzez zabawę z kolorem i tworzenie barw pochodnych
- doskonalenie umiejętności przeliczania
08.11.21 – 10.11.21 „Co robimy w chłodne dni”
- rozwijanie kompetencji językowych poprzez wypowiedź w oparciu o obrazek
- zachęcanie do tworzenie logicznych wypowiedzi
- rozwijanie umiejętności spostrzegania, obserwowania, uwagi poprzez porównywanie przedmiotów i dostrzeganie ich cech jakościowych (koloru)
- rozwijanie zainteresowań muzycznych i umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych
- zachęcenie do aktywnego uczestnictwa w zabawach naśladowczych i muzycznych
15.11.21 – 19.11.21 „Dbamy o czystość”
- rozwijanie umiejętności formułowania poprawnych pod względem składniowym wypowiedzi językowych
- zachęcenie do porównywania wyglądu dwóch przedmiotów
- doskonalenie umiejętności grafomotorycznych
- doskonalenie podskoków obunóż
- doskonalenie posługiwania się nożyczkami
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy: przeznaczenia
22.11.21 – 26.11.21 „Zwierzęta domowe”
- poszerzanie wiedzy o zwierzętach hodowanych w domu
- kształtowanie postawy odpowiedzialności za zwierzęta
- doskonalenie precyzyjnego kolorowania
- doskonalenie umiejętności posługiwania się woreczkiem gimnastycznym
- nauka przyjmowania bezpiecznej pozycji podczas kontaktu z małym i dużym psem
- doskonalenie analizy słuchowej wyrazów
- rozwijania myślenia matematycznego; nabywanie umiejętności prawidłowego liczenia i porównywania ilości dwóch zbiorów
04.10.2021-29.10.2021
„JESIENNA WIEWIÓRKA”
04.10.21 – 08.10.21 „Dary ogrodu”
- doskonalenie syntezy sylabowej nazw warzyw
- rozwijanie myślenia w toku rozwiązywania zadań stawianych dzieciom do wykonania
- kształcenie umiejętności wypowiedzi w oparciu o ilustrację
- nabywanie umiejętności klasyfikowania i prawidłowego liczenia w zakresie 1-4 (i więcej), posługiwania się liczebnikami porządkowymi 1 – 4
- klasyfikowanie przedmiotów wg rodzaju i koloru
- rozwijanie umiejętności dostrzegania zmian charakteru muzyki i wyrażania jej ruchem
- wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami
- zapoznanie dzieci z wybranymi właściwościami warzyw
11.10.21 – 15.10.21 „Drzewa jesienią”
- poznawanie przyrody i poszerzanie wiedzy o środowisku przyrodniczym jesienią
- kształtowanie umiejętności budowania dłuższych zdań i stosowania określeń: na, obok, pod
- nabywanie umiejętności porządkowania zbiorów według malejącej i wzrastającej liczby elementów
- kształtowanie pojęcia „koncert”, rozbudzanie muzycznych zainteresowań
- kształtowanie pojęcia „jesień”
- zapoznanie z gatunkami drzew
18.10.21 – 22.10.21 „Grzyby”
- wzbogacanie słownika czynnego i biernego; wydłużanie czasu koncentracji uwagi i słuchania innych
- doskonalenie przeliczania liczebnikami głównymi
- porównywanie dwóch obrazków, wskazywanie różnic
- określanie ilości, wielkości, wysokości obserwowanych obiektów
- zapoznanie z grzybami nie jadalnymi
- doskonalenie uwagi, koncentracji i pamięci
- rozwijanie sprawności palców i dłoni poprzez łączenie różnych materiałów papierniczych
- utrwalenie znajomości kolorów
25.10.21 – 29.10.21 „Zwierzęta w lesie”
- tworzenie zdrobnień do podanych słów
- rozpoznawanie i nazywanie emocji
- kształtowanie prawidłowej postawy ruchowej
- rozwijanie wypowiedzi i tworzenia dłuższych zdań
- zachęcanie do spontanicznej zabawy ze wszystkimi dziećmi
- doskonalenie procesów analizy i syntezy wzrokowej
- nabywanie umiejętności porządkowania zbiorów według malejącej i wzrastającej liczby elementów
- poznanie różnych gatunków orzechów
- doskonalenie umiejętności rysowania i kolorowania
- nabywanie umiejętności prawidłowego trzymania kredki i starannego
- wykonania pracy plastycznej
„Jesienne drzewa”
„Święto Dyni”
01.09.21 – 03.09.21 „Czas adaptacji”
- poznanie pań
- wzajemne poznanie się dzieci
- poznanie znaczków w szatni, w sali i w łazience
- poznanie pomieszczeń przedszkola
- poznanie otoczenia przedszkola
- poznanie placu zabaw
- poznanie zasad współżycia w grupie
- zabawy swobodne
- relaksacja
06.09.21 – 10.09.21 „Ja i moi koledzy”
- poznanie kącików zabaw
- utrwalenie imion kolegów i koleżanek oraz integrowanie grupy
- wdrażanie do prawidłowego trzymania kredki
- doskonalenie słuchu fonematycznego – próby dzielenia wyrazów na sylaby
- wdrażanie do słuchania poleceń
- rozpoznawanie i nazywanie części ciała
- rozwijane umiejętności przeliczania i tworzenia zbiorów w zakresie 4
- kształtowanie pojęcia para
- utrwalenie zwrotów grzecznościowych w praktyce
- kształtowanie sprawności dłoni, nadgarstków poprzez malowanie farbą plakatową
13.09.21 – 17.09.21 „Nasze przedszkole”
- rozwijanie umiejętności cięcia po linii prostej i prawidłowego trzymania nożyczek
- doskonalenie umiejętności kolorowania
- wdrażanie do zgodnej zabawy z innymi
- szybkie stawianie się na zbiórki
- rozwijanie umiejętności dobierania przedmiotów w pary
- nauka ubierania się w szatni
- zachęcanie do wypowiadania się
- utrwalenie znajomości kolorów
20.09.21 – 24.09.21 „Na ulicy”
- zapoznanie z zasadami przechodzenia przez ulicę
- cięcie nożyczkami szerokiego paska papieru
- doskonalenie czynności samoobsługowych
- nabywanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według kształtu
- zapoznanie z niektórymi znakami drogowymi
- zapoznanie z dźwiękami pojazdów o specjalnym przeznaczeniu; kształcenie wrażliwości słuchowej
- zapoznanie z numerami alarmowymi
- poznanie niektórych aspektów pracy policjanta i rozumienie jego społecznej roli
- poznanie kształtów i nazw figur geometrycznych
27.09.21 – 01.10.21 „Dary sadu”
- zachęcanie do uważnego słuchania i właściwego odpowiadania na pytania
- rozumienie zaznaczenia spożywania owoców
- wzbogacanie słownictwa o pojęcia: kompot, konfitura, dżem, galaretka, sok
- kształtowanie umiejętności liczenia i wdrażanie do posługiwania się pojęciem „tyle samo”
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych owoców krajowych