Grupa integracyjna
Wychowawca: mgr Renata Chodzyńska
Nauczyciel wspomagający: mgr Krystyna Pałka
mgr Krystyna Nawrocka
Woźna: Mariola Podbioł
KWIECIEŃ
2.04.24 – 5.04.24 „Powrót ptaków”
- zachęcenie dzieci do zadawania pytań, zwrócenie uwagi na poprawność wypowiedzi pod względem gramatycznym
- wzbogacenie wiadomości nt. różnych gatunków ptaków
- zwrócenie uwagi na rozumienie konieczności szanowania działalności innych
- doskonalenie umiejętności odtwarzania krótkich fragmentów rytmicznych za pomocą najprostszych form ruchu tj. klaskanie, pstrykanie, tupanie, stukanie przedmiotem
- doskonalenie umiejętności cięcia nożycami oraz układania wyciętych elementów w logiczną całość
- utrwalenie znajomości figur geometrycznych i kolorów
- stosowanie liczebników porządkowych
- kształcenie logicznego myślenia, odróżnianie wiadomości prawdziwych od fałszywych i weryfikowanie ich
8.04.24 – 12.04.24 „Książka moim przyjacielem”
- poszerzenie wiedzy na temat pracy w drukarni
- przybliżenie zawodów drukarza i introligatora
- kształcenie umiejętności tworzenie dłuższych wypowiedzi procesów uogólniania i abstrahowania
- zapoznanie dzieci z różnymi rodzajami książek
- rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego
- kształtowanie umiejętności tworzenia zdań i dzielenia ich na słowa
- wdrażanie do poszanowania książek i dbania o drzewa
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozbudzanie zainteresowań czytelniczych
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni, posługiwanie się pojęciami: wysoko – nisko
- kształcenie koncentracji uwagi, spostrzegawczości, procesów uogólniania. analizy, syntezy, porównywania
- zachęcenie do wypowiadania się na temat swoich ulubionych bajek za pomocą rysunku
15.04.24 – 19.04.24 „W wiejskiej zagrodzie”
- wyrabianie umiejętności wypowiadania się w sposób ciągły, logicznie powiązany
- zwrócenie uwagi na płynność ruchów ręki oraz prawidłowe trzymanie kredki
- zapoznanie dzieci z wyglądem wybranych zwierząt wiejskich
- wyszukiwanie słów rymujących się z nazwami zwierząt
- uczenie się samodzielnego, kulturalnego rozwiazywania zaistniałych problemów
- skupianie uwagi na rytmach, wychwytywanie powtarzających się sekwencji kontynuowanie ich
- doskonalenie umiejętności składania papieru według instrukcji nauczyciela
- posługiwanie się pojęciami po prawej stronie, po lewej stronie, za, przed
- posługiwanie się pojęciami po prawej stronie, po lewej stronie, za, przed
25.03.24 – 29.03.24 „Ziemię mamy tylko jedną”
- zwrócenie uwagi na dokładne łączenie kropek, kreślenie linii od lewej do prawej strony
- ukazanie niebezpieczeństw zagrażających środowisku przyrodniczemu ze strony człowieka – pożary lasów, zatrucie wody i powietrza, zaśmiecanie
- zapoznanie z etapami krążenia wody w przyrodzie
- utrwalenie wiadomości dotyczących właściwości wody i jej roli w przyrodzie
- uświadomienie dzieciom jak skomplikowane jest dostarczenie wody do domów, co jest źródłem wody oraz co dzieje się z wodą zanim trafi do kranu
- utrwalenie wiadomości dotyczących segregacji śmieci
- kształtowanie umiejętności tworzenia zbiorów różnolicznych
- rozszerzenie zakresu liczenia i ustalenie liczby policzonych elementów
- zwrócenie uwagi na to, iż czyste powietrze tak jak woda jest niezbędne do życia człowieka
MARZEC
4.03.24 – 8.03.24 „Robimy zakupy”
- zwrócenie uwagi na poprawne formułowanie pytań
- doskonalenie umiejętności kreślenia linii pionowych i poziomych poprzez łączenie kropek
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na forum grupy
- doskonalenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej – zabawy sylabami
- zapoznanie dzieci ze sposobem ekonomicznego robienia zakupów
- zapoznanie z wyglądem oraz przeznaczeniem portmonetki jak również monetami1 zł,
- 2 zł, 5zł
- doskonalenie umiejętności tworzenia zdań
- posługiwanie się monetami w sytuacji kupna i sprzedaży, przeliczanie w możliwie szerokim zakresie
- doskonalenie umiejętności właściwego posługiwania się pędzlem i paletką do farb
- posługiwanie się przyimkami: na, pod, za, obok
11.03.24 – 15.03.24 „Skąd bierzemy pieniądze”
- kształtowanie umiejętności przyporządkowywania odpowiednich rekwizytów – narzędzi do konkretnych zawodów
- utrwalenie wyglądu i nazw monet
- zwrócenie uwagi na kierunek kreślenia linii
- zapoznanie dzieci z pojęciami: bankomat, karta płatnicza, PIN do karty
- zwrócenie uwagi na to, iż każdy kto uczciwie pracuje powinien być wynagrodzony
- zwrócenie uwagi na poprawność wypowiedzi pod względem gramatycznym
- kształcenie umiejętności tworzenia słów poprzez dobieranie odpowiednich sylab
- kształtowanie umiejętności odtwarzania krótkich fragmentów rytmicznych za pomocą najprostszych form ruchu – klaskanie, tupanie
18.03.24 – 22.03.24 „Marcowa pogoda”
- doskonalenie umiejętności kreślenia linii pionowych, poziomych i ukośnych
- kształcenie umiejętności wyodrębniania charakterystycznych cech marcowej pogody
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania wybranych przedmiotów i zjawisk po charakterystycznych cechach
- utrwalanie i poszerzanie wiadomości o przedmiotach, poprzez rozwiązywanie zagadek podkreślających charakterystyczne cechy danych przedmiotów
- dodawanie i przeliczanie w zakresie 8, wyodrębnianie składników liczby 8
- rozwijanie swobody w posługiwaniu się linią i plamą, kształtem i barwą na płaszczyźnie w różnych technikach plastycznych
- szukanie skojarzeń z pojęciem „deszcz” np. kapie, pada, mży, bębni o szyb
- zapoznanie dzieci ze zmianami zachodzącymi w świecie przyrody na przedwiośniu
25.03.24 – 29.03.24 „Witamy wiosnę”
- rozwijanie logicznego myślenia poprzez kształtowanie pojęć, nabywanie doświadczeń zarówno w sposób werbalny, jak i niewerbalny
- doskonalenie umiejętności zestawienia obrazka z jego nazwą, układania zdań i dzielenia na słów
- utrwalenie nazw i wyglądu wiosennych kwiatów
- kształcenie umiejętności wyszukiwania przedmiotów na podany kolor
- doskonalenie umiejętności cięcia nożycami i tworzenia kompozycji z wyciętych elementów
- kształtowanie szybkości poprzez szybkie reagowanie na sygnały
- wyrabianie opiekuńczej postawy wobec roślin
- kształtowanie umiejętności prowadzenia obserwacji przyrodniczych i wyciągania wniosków
- odzwierciedlenie treści wiersza za pomocą plastycznych środków wyrazu. utrwalenie kolorów
LUTY
12.02.24 –16.02.24 „Zwierzęta egzotyczne”
- zachęcenie do zadawania pytań i udzielania odpowiedzi
- utrwalenie nazw i wyglądu zwierząt występujących w Afryce
- zapoznanie z ciekawostkami dotyczącymi żółwi
- nabywanie umiejętności analizowania treści utworu, przewidywanie następstw i kolejności zdarzeń
- utrwalenie wiadomości dotyczących rozwoju żółwia i krokodyla, wskazywanie podobieństw i różnic
- zapoznanie dzieci z wyglądem ogrodu zoologicznego, utrwalenie nazw jego mieszkańców
- zwrócenie uwagi na prawidłowe trzymanie kredki podczas rysowania
- zwrócenie uwagi na formy grzecznościowe oraz zgodną wspólną zabawę
- zapoznanie z mieszkańcami dżungli
- porównywanie długości, porządkowanie od najdłuższych do najkrótszych węży
19.02.24 – 23.02.24 „Zwierzęta hodowane w domu”
- zwrócenie uwagi na poprawność wypowiedzi pod względem gramatycznym
- doskonalenie umiejętności łączenia kresek bez odrywania ręki od kartki
- poznanie sposobów właściwej pielęgnacji zdrowych zwierząt
- rozumienie konieczności niesienia pomocy cierpiącym i chorym zwierzętom
- ćwiczenie szybkiej reakcji na sygnał dźwiękowy
- kształcenie umiejętności przedstawiania za pomocą ruchu określonych czynności
- kształtowanie umiejętności odgrywania ról w zabawach parateatralnych
- kształtowanie umiejętności posługiwania się nożycami, składania wyciętych elementów
- w logiczną całość
- kształcenie umiejętności dokładnego kolorowania według podanego kodu
26.02.24 – 1.03.24 „W Kosmosie”
- kształcenie umiejętności przeliczania w zakresie 8
- rozwijanie zainteresowań wszechświatem
- kształcenie umiejętności mierzenia odległości za pomocą jednostki miary jaką jest „stopa”
- zapoznanie z postacią wielkiego astronoma Mikołaja Kopernika
- kształtowanie umiejętności wyszukiwania i tworzenie rymów
- uświadomienie dzieciom, że „Ziemia krąży wokół słońca”
- rozwijanie umiejętności twórczych, kształtowanie operacji myślowych tj. analiza, synteza, porównywanie i klasyfikowanie
- Zapoznanie z pojęciem Układ Słoneczny. Poznanie nazw planet i ich miejsca w Układzie Słonecznym.
STYCZEŃ
2.01.24 – 5.01.24 „Witamy Nowy Rok”
- utrwalenie nazw dni tygodni
- zapoznanie z nazwami poszczególnych miesięcy w roku, określanie ich cech oraz miesiąca urodzenia dziecka
- dostrzeganie zmian w poszczególnych porach roku
- ćwiczenie narządów mowy na zgłoskach: tik, tak, cyk, bim, bam, bom, drr
- rozwijanie umiejętności bezpiecznego wycinania
- kształcenie umiejętności relacjonowania wydarzeń w przedszkolu plastycznie i słownie
- rozróżnianie prawej i lewej dłoni
- rozwijanie umiejętności dostrzegania rytmu w danym układzie
- określanie cech zimowej pogody
- kształcenie wypowiedzi wielozdaniowych poprzez opowiadanie
- zapoznanie dzieci z drogą listu od nadawcy do adresata
- wdrażanie do używania „czarodziejskich słów”
8.01.24 – 12.01.24 „Dbamy o ptaki i zwierzęta”
- poszerzanie wiedzy o ptakach
- rozpoznawanie i nazywanie różnorodnych ptaków i pokarmów dla ptaków
- kształtowanie opiekuńczej postawy dzieci wobec ptakó
- zapoznanie dzieci z różnymi rodzajami karmników dla ptaków oraz jego budową i przeznaczeniem
- wzmacnianie koordynacji
- oko-ręka i usprawnianie małej motoryki
- utrwalenie wyglądu i nazw ptaków, które zimują w Polsce oraz tych, które odlatują od nas na zimę do innych krajów
- rozszerzenie zakresu liczenia i ustalenie liczby policzonych elementów
- posługiwanie się pojęciami: na, pod, za, obok, w
- zapoznanie ze zwierzętami, które zamieszkują środowisko leśne i nie zapadają
- w sen zimowy
- zapoznanie z pojęciami: paśnik, lizawka, leśniczy
15.01.24 – 19.01.24 „Bal karnawałowy”
- kształcenie inwencji twórczej dziecka, pomysłowości, zachęcenie do prezentowania
- się na forum grupy
- rozumienie informacji przedstawionych w formie symbolu /rysunku,
- znaku –litery
- kształcenie orientacji w schemacie własnego ciała
- utrwalenie wiadomości dotyczących przygotowań do balu
- wdrażanie dzieci do używania „czarodziejskich” słów w różnych sytuacjach
- organizowanie pracy ciała w trzech wymiarach: lewa-prawa, góra-dół, przód-tył
- utrwalenie pojęć określających położenie przedmiotu
22.01.24 – 26.01.24 „Święto Babci i Dziadka”
- kształtowanie świadomości własnej roli w rodzinie
- kultywowanie tradycji rodzinnych – wspólnego spożywania posiłków
- utrwalenie nazw i wyglądu poszczególnych członków rodziny
- zachęcenie do wypowiadania się o swojej babci i dziadku
- kształcenie umiejętności przedstawiania
- za pomocą ruchu określonych czynności
- zwrócenie uwagi na poprawność wypowiedzi pod względem gramatycznym
- rozwijanie spostrzegawczości
- oraz analizy wzrokowej, poprzez właściwe dobranie obrazków
- doskonalenie przeliczania i utrwalenie pojęć: więcej, mniej, tyle samo
- kształcenie umiejętności rozpoznawania przedmiotów za pomocą zmysłu dotyku
- utrwalenie nazw poszczególnych części auta /podwozie, nadwozie, koła, kierownica, fotele, bagażnik
- kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do dziadków
GRUDZIEŃ
27.11.23 – 1.12.23 „Piszemy listy”
- Zapoznanie dzieci z praca listonosza
- nabywanie umiejętności analizowania treści utworu
- zapoznanie dzieci z jednym ze sposobów przekazywania informacji –za pomocą listu
- zwrócenie uwagi na to, aby adresu zamieszkania nie podawać osobom nieznajomym
- wzbogacenie słownika dziecka o słowo „dyrygent, batuta, orkiestra, chór”
- utrwalenie wiadomości dotyczących pracy listonosza oraz drogi, jaką musi przebyć list od nadawcy do adresata
- rozszerzenie zakresu liczenia i ustalenie liczby policzonych elementów
- utrwalenie wyglądu i przeznaczenia skrzynki pocztowej
- reagowanie na zmianę tempa w muzyce
- zapoznanie dzieci z drogą listu od nadawcy do adresata
- wdrażanie do używania „czarodziejskich słów”
4.12.23 – 8.12.23 „Czekamy na Mikołaja”
- doskonalenie umiejętności opisywania postaci
- dokładne łączenie kropek bez odrywania ręki od kartki
- wdrażanie do uważnego słuchania wypowiedzi innych oraz tekstu czytanego przez nauczyciela
- rozwijanie logicznego myślenia podczas wypowiadania się na temat obrazków
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na rodzaj
- rozróżniania natężenia dźwięków
- doskonalenie umiejętności łączenia poszczególnych elementów w logiczną całość
- utrwalenie wiadomości dotyczących zwyczajów Mikołajkowych
11.12.23 – 15.12.23 „Nadchodzi zima”
- określanie charakterystycznych cech zimowego krajobrazu
- kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała
- próba określenia i nazywania emocji tj. radość, złość, smutek i zdziwienie
- doskonalenie umiejętności kreślenia linii falistych poprzez łączenie kropek
- kształtowanie umiejętności liczenia, przeliczanie śnieżnych kul, porównywanie wielkości śniegowych kul, używanie określeń „duża, mniejsza, najmniejsza
- doskonalenie umiejętności rzutu prawą i lewą ręką
- doskonalenie umiejętności cięcia nożycami
- zapoznanie ze zmiennymi właściwościami śniegu
- kształcenie umiejętności słuchania oraz odtwarzania krótkich fragmentów rytmicznych, słownych i melodycznych
18.12.23 – 22.12.23 „Święta tuż, tuż””
- kształcenie umiejętności rozpoznawania przedmiotów, które kojarzą się ze świętami Bożego Narodzenia
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat ilustracji, dzielenia się własnymi spostrzeżeniami, uwagami i doświadczeniami
- kształcenie umiejętności przedstawiania za pomocą ruchu określonych czynności
- wdrażanie do ochrony środowiska-rozumienie zjawiska usychania drzew
- wzmocnienie koordynacji ręka-oko, aktywizowanie umiejętności symetrycznej pracy rąk
- zapoznanie dzieci z pojęciami: „kolęda” i „pastorałka”
- kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 6 i więcej
- utrwalenie pojęć dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni
- utrwalenie kierunków: w prawo, w lewo
- zapoznanie z symbolami świąt Bożego Narodzenia, utrwalenie znajomości tradycji bożonarodzeniowych
- wprowadzanie w radosną atmosferę świąt Bożego Narodzenia
LISTOPAD
30.10.23 – 3.11.23 „Przygotowanie zwierząt do zimy”
- doskonalenie umiejętności cięcia nożycami po linii prostej
- klasyfikowanie zbiorów wg wzrastającej liczby elementów w możliwie szerokim zakresie
- koncentrowanie uwagi na szczegółach zawartych w treści obrazków
- zapoznanie z zimowym mieszkaniem misia – gawrą
- poszerzanie wiadomości na temat mrówek i ich domu
- poszerzenie doświadczeń plastyczno- konstrukcyjnych
- utrwalenie wiadomości na temat wyglądu jeża
- kształtowanie umiejętności wykonywania prostych improwizacji ruchowych do muzyki instrumentalnej
- kształcenie umiejętności prowadzenia rozmowy, udzielania odpowiedzi na pytania
6.11.23 – 10.11.23 „Szaruga jesienna”
- zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi jesienią (deszcz, wiatr, mgła,…)
- kształcenie umiejętności wydzierania z papieru dowolnych kształtów
- rozpoznawanie symboli pogody oraz próby określania jej stanu
- kształcenie umiejętności wypowiadania się na temat wiersza
- zachęcenie dzieci do sprawiania radości innym oraz o dbanie o swoich przyjaciół
- utrwalenie umiejętności określania i nazywania emocji
- doskonalenie rzutu i chwytu piłki oburącz
- zapoznanie z techniką gry na wybranych instrumentach perkusyjnych
- kształtowanie pojęcia liczby w zakresie 6 oraz umiejętności liczenia
- doskonalenie umiejętności składania papieru według instrukcji słownej
13.11.23 – 17.11.23 „W poszukiwaniu zdrowia”
- zapoznanie dzieci z profilaktyką zębów i jamy ustnej.
- doskonalenie umiejętności kreślenia wzorów poprzez łączenie kropek
- utrwalenie wiadomości dotyczących przedmiotów służących do utrzymania czystości zarówno osobistej jak i otoczenia
- kształcenie umiejętności przedstawiania za pomocą ruchu określonych czynności
- próby określania znaczenia słowa „zdrowie” oraz poznanie jego składników.
- utrwalenie znajomości produktów spożywczych służących poprawie naszego zdrowia
- rozwijanie poczucia estetyki, kształcenie umiejętności prawidłowego nakrycia stołu
- uświadomienie konieczności spożywania warzyw ze względu na zawartość witamin
- ćwiczenie słuchu fonematycznego
- poznanie skutków spożywania nadmiernej ilości słodyczy
20.11.23 – 24.11.23 „Przyjaciele Misia Normana””
- zapoznanie z różnymi rodzajami misiów
- kształtowanie umiejętności układania prostych zdań i dzielenia ich na słowa
- zwrócenie uwagi na poprawność wypowiedzi pod względem gramatycznym
- utrwalenie budowy misia oraz orientacji w schemacie własnego ciała
- aktywizowanie wyobraźni ruchowej, kształcenie umiejętności przedstawiania za pomocą ruchu określonych czynności
- utrwalenie postaci występujących w bajce, ich wyglądu i charakterystycznych cech
- przybliżenie bohaterów popularnych bajek
- zapoznanie z konsekwencjami wynikającymi z niewłaściwym postępowaniem z zabawkami
- kształcenie umiejętności określania przedmiotów za pomocą dotyku
- określanie wyglądu, koloru i wielkości pluszowych misiów
- kształcenie umiejętności formowania ulepianek nie tylko palcami, ale i całą dłonią
PAŹDZIERNIK
2.10.23 – 6.10.23 „W ogrodzie warzywnym”
- zapoznanie dzieci z wyglądem warzyw, zachęcenie dzieci do wypowiadania się na ich temat, dzielenie nazw na sylaby
- zapoznanie z pracą ludzi, jaką muszą wykonać w ogrodzie przed zbiorami i po zbiorach
- zapoznanie dzieci z pracami wykonywanymi w ogrodzie przez ogrodnika w różnych porach roku, utrwalenie znajomości nazw i wyglądu warzyw
- zapoznanie ze sposobem uzyskiwania kolorów pochodnych poprzez mieszanie farb w kolorach podstawowych
- doskonalenie umiejętności rzutu piłeczką lub woreczkiem, ręką wiodącą do celu
- posługiwanie się pojęciami: duże – małe, większe-mniejsze, takie same
- utrwalenie części składowych rośliny
- kształcenie umiejętności rozpoznawania warzyw po dotyku
- rozszerzenie zakresu liczenia i ustalenie liczby policzonych elementów posługiwanie się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo
- doskonalenie procesów analizy słuchowej
- poszerzenie wiedzy dzieci na temat ziemniaków, ich cech i przeznaczenia poprzez oglądanie, wysłuchiwanie informacji oraz praktyczne działanie
9.10.23 – 13.10.23 „Jesień w parku”
- zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym jakim jest park w jesiennej szacie, rolą parku w mieście
- utrwalenie wyglądu liści z wybranych drzew
- utrwalenie kolorystyki jesieni, wyglądu jesiennych liści z wybranych drzew
- doskonalenie umiejętności przeliczania i dodawania w zakresie 5
- doskonalenie przeliczania w zakresie 6
- rozwijanie spostrzegawczości oraz analizy wzrokowej, poprzez właściwe dobranie obrazków
- kształtowanie umiejętności rozróżniania i określania kierunku, posługiwania się pojęciami: przed siebie, za siebie, w bok
- rozwijanie umiejętności wyrażania ekspresji muzycznej, reagowania na zmianę tempa i natężenia muzyki, improwizowania ruchem
16.10.23 – 20.10.23 „Jesień w lesie”
- powiązanie zachowań pieszych i kierowców samochodów z kolorami sygnalizacji świetlnej, wyjaśnienie przeznaczenia sygnalizacji świetlnej, pasów
- rozpoznawanie niektórych znaków drogowych
- kształcenie umiejętności kreślenia linii pionowych, poziomych i ukośnych
- kształcenie umiejętności wypowiadania się na temat ilustracji
- ćwiczenie umiejętności prawidłowego przechodzenia przez jezdnię
- w miejscach oznakowanych /sygnalizacja świetlna, pasy/ i nieoznakowanych oraz poruszania się po chodniku
- zwrócenie uwagi na prawidłowe posługiwanie się narzędziem malarskim – pędzlem
- poruszanie się prawą stroną chodnika „para za parą”
- określanie ich położenia w przestrzeni, posługiwanie się pojęciami: na, za, obok, przed
- bezpieczne poruszanie się jedno dziecko za drugim w rytm określonej melodii
- kształcenie umiejętności ilustrowania ruchem treści piosenki, szybkiej reakcji na sygnał słowny, dźwiękowy i wzrokowy
23.10.23 – 27.10.23 „Przygotowania ludzi do zimy”
- rozpoznawanie warzyw po określonych cechach
- utrwalenie kolorów i figur geometrycznych
- wzbogacenie wiedzy dzieci na temat wartości odżywczych kapusty oraz jej odmian
- nazywanie drzew, wyjaśnienie zjawiska usychania liści
- doskonalenie precyzyjności wykonania ćwiczenia grafomotorycznego
- posługiwanie się pojęciami : duży, mały
- kształcenie umiejętności określania smaków poszczególnych przetworów i produktów znajdujących się w spiżarni
- zapoznanie dzieci ze sposobem wykonania kiszonej kapusty oraz przechowywania warzyw na zimę
- kształtowanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń z przyborami
- kształcenie umiejętności tworzenia zbiorów różnolicznych, przeliczania elementów zbioru i ich porównywania przez łączenie w pary
- zapoznanie dzieci z wyglądem oraz smakiem owoców suszonych
- zapoznanie z potrawami jakie możemy sporządzić z kapusty
WRZESIEŃ
4.09.23 – 8.09.23 „Poznajemy się nawzajem”
- wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych
- zwrócenie uwagi na odnoszenie zabawek na swoje miejsce po skończonej zabawie
- kształtowanie umiejętności rozumienia informacji przedstawionych
w formie symbolu /rozpoznawanie znaczka w sali, w szatni i w łazience/
- utrwalenie imion kolegów i koleżanek z grupy
- kształtowanie umiejętności właściwego współżycia w grupie, właściwych relacji między dziećmi
- utrwalenie nazw poszczególnych części ciała
- poznanie możliwości liczenia na zbiorach zastępczych (palce)
- kształtowanie pojęcia liczby w zakresie 5 oraz umiejętności liczenia
- zwrócenie uwagi na poprawność wypowiedzi pod względem gramatycznym
- określanie złych i dobrych zachowań
- przestrzeganie zasad obowiązujących na placu przedszkolnym
- doskonalenie umiejętności kreślenia linii pionowych, zwrócenie uwagi na kierunek kreślenia z góry w dół
- kształcenie słuchu muzycznego, poczucia rytmu
11.09.23 – 15.09.23 „Nasze przedszkole”
- kształcenie umiejętności dostosowania ruchów do słów i melodii piosenki
- kształcenie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni: nad, na, za, przed, pod
- kształcenie umiejętności dzielenia krótkich rymowanych tekstów na sylaby
- ćwiczenie umiejętności kreślenia linii poziomych
- wdrażanie do zachowania porządku w sali, do odkładania zabawek na wyznaczone miejsce po skończonej zabawie
- wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożycami
- kształcenie szybkiej reakcji na sygnał słowny
- kształcenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- rozwijanie sprawności manualnej poprzez tworzenie budowli z klocków
- doskonalenie umiejętności gry na wybranych instrumentach perkusyjnych
- zwrócenie uwagi na dokładne łączenie linii przerywanych oraz płynność ruchów ręki
18.09.23 – 22.09.23 „Ruch drogowy”
- powiązanie zachowań pieszych i kierowców samochodów z kolorami sygnalizacji świetlnej, wyjaśnienie przeznaczenia sygnalizacji świetlnej, pasów
- rozpoznawanie niektórych znaków drogowych
- kształcenie umiejętności kreślenia linii pionowych, poziomych i ukośnych
- kształcenie umiejętności wypowiadania się na temat ilustracji
- ćwiczenie umiejętności prawidłowego przechodzenia przez jezdnię
- w miejscach oznakowanych /sygnalizacja świetlna, pasy/ i nieoznakowanych oraz poruszania się po chodniku
- zwrócenie uwagi na prawidłowe posługiwanie się narzędziem malarskim – pędzlem
- poruszanie się prawą stroną chodnika „para za parą”
- określanie ich położenia w przestrzeni, posługiwanie się pojęciami: na, za, obok, przed
- bezpieczne poruszanie się jedno dziecko za drugim w rytm określonej melodii
- kształcenie umiejętności ilustrowania ruchem treści piosenki, szybkiej reakcji na sygnał słowny, dźwiękowy i wzrokowy
25.09.23 – 29.09.23 „Jesień daje nam owoce”
- kształcenie umiejętności przeliczania w zakresie 6
- zachęcanie do tworzenia wypowiedzi wielozadaniowych
- zapoznanie dzieci z charakterystycznymi cechami jesieni
- określanie cech danego przedmiotu i przyporządkowanie go do jesieni
- zwrócenie uwagi na poprawność tworzenia zdrobnień pod względem gramatycznym
- uświadomienie znaczenia picia świeżo wyciśniętych soków dla zdrowia
- kształcenie umiejętności przeliczania w zakresie 6 oraz porównywania liczebności zbiorów; posługiwanie się pojęciami: więcej, mniej, tyle samo
- doskonalenie umiejętności grafomotorycznych
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania wybranych owoców za pomocą smaku, wzroku
- kształtowanie poczucia rytmu, estetyki ruchów, umiejętności poruszania się po obwodzie koła cwałem bocznym
Czerwiec
5.06.23 – 9.06.23 „Muzyka wokół nas”
- doskonalenie percepcji wzrokowej
- doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
- doskonalenie precyzyjnego wycinania
- doskonalenie pamięci odtwórczej podczas recytacji wiersza
- rozwijanie zainteresowań muzycznych
- zachęcanie do samodzielnego wykonania instrumentu
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania i kontynuowania rytmu
- doskonalenie percepcji słuchowej
- usprawnianie techniki liczenia
- wyrabianie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych
- rozwijanie kreatywności muzycznej podczas grania na różnych przedmiotach
- doskonalenie umiejętności wokalnych i rytmicznego mówienia
- doskonalenie umiejętności dzielenia słów na sylaby
12.06.23 – 16.06.23 „Czym podróżujemy”
- budowanie dłuższych wypowiedzi
- poszerzenie wiadomości nt. środków lokomocji
- rozwijanie logicznego myślenia podczas kontynuowania układania rytmu
- wdrażanie do pracy zespołowej
- zachęcanie do rozwiazywania zagadek
- ćwiczenia w prawidłowym stosowaniu liczebników porządkowych
- rozwijanie pamięci, koncentracji, spostrzegania
- poznanie nazw związanych z przewozem pasażerów różnymi środkami lokomocji (kierowca, maszynista, pilot)
- rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotu
19.06.23 – 23.06.23 „Wakacje”
- wdrażanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami
- rozwijane umiejętności zapamiętywania i spostrzegania
- doskonalenie umiejętności wycinania
- rozwijanie wyobraźni i pomysłowości
- rozwijanie sprawności manualnych rąk
- zwracanie uwagi na stosowanie form grzecznościowych
- właściwe nazywanie figur geometrycznych
- doskonalenie umiejętności segregowania według określonej cechy
- wdrażanie do prawidłowego określania dźwięków wysokich i niskich
- zwracanie uwagi na konieczność przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas letniego wypoczynku
- doskonalenie umiejętności rytmizowania tekstów
26.06.23 – 30.06.23 „Nasze zmysły – smaki lata”
- zapoznanie z posiadanymi narządami zmysłów
- rozwijanie zmysłów podczas zabaw badawczych
- przypomnienie nazw owoców
- doskonalenie umiejętności grafomotorycznych
- kształtowanie umiejętności układania rytmu według instrukcji
- wdrażanie do aktywnego udziału w zajęciach
- rozwijanie zainteresowań muzyką poważną
- zachęcanie do słuchania i reagowania na polecenia nauczyciela
- rozwijanie wypowiedzi dzieci poprzez tworzenie dłuższych zdań
- rozumienie przez dzieci ważności zmysłu dotyku
Maj
01.05.23 – 05.05.23 „Jestem Polakiem i Europejczykiem”
- poszerzenie wiadomości na temat Polski
- wzbogacenie wiadomości na temat niektórych miast Polski
- doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej
- poznanie symboli narodowych
- kształtowanie umiejętności prawidłowego przeliczania
08.05.23 – 12.05.23 „Moja miejscowość”
- utrwalenie swojego adresu zamieszkania
- wzbogacenie wiadomości nt. wsi i miasta
- utrwalenie figur geometrycznych
- rozwijanie percepcji wzrokowej
- doskonalenie umiejętności grafomotorycznych
15.05.23 – 19.05.23 „Majowa łąka”
- poszerzenie wiadomości nt. mieszkańców łąki
- rozwijanie percepcji słuchowej
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania i segregowania
- utrwalenie pojęcia „para”
- doskonalenie umiejętności manualnych
- poznanie nazw niektórych owadów
22.05.23 – 26.05.23 „Dbamy o ziemię”
- poszerzenie wiadomości nt. ochrony środowiska
- rozwijanie umiejętności przeliczania liczebnikami głównymi
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
- poznanie zasad dbania o środowisko przyrodnicze
- zachęcenie do wypowiadania się na określony temat
- pogłębienie wiedzy nt. znaczenia wody dla ludzi, zwierząt, roślin
29.05.23 – 02.05.23 „Kocham mamę i tatę”
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem
- rozwijanie wyobraźni
- wdrażanie do współpracy w zespole
- wzbogacenie wiadomości nt. różnych zawodów
- doskonalenie umiejętności kontynuowania rytmu
Kwiecień
03.04.23 – 07.04.23 „Wielkanoc”
- poszerzenie wiadomości na temat tradycji i zwyczajów związanych ze Świętami Wielkanocnymi
- rozwijanie sprawności ruchowych
- doskonalenie percepcji wzrokowej
- doskonalenie sprawności manualnej
- utrwalenie liczebników porządkowych
- rozumienie ważności spacerów dla zdrowia
- doskonalenie posługiwania się pojęciami związanymi z orientacją przestrzenną
11.04.23 – 14.04.23 „Bawimy się w teatr”
- rozwijanie zainteresowań muzyką i teatrem
- rozwijanie wyobraźni konstrukcyjnej
- wyrabianie umiejętności współpracy w parach
- usprawnianie narządów mowy
- doskonalenie percepcji słuchowej
17.04.23 – 21.04.23 „W gospodarstwie”
- utrwalenie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka
- doskonalenie pamięci i poczucia rytmu
- utrwalenie nazw kwiatów
- zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy
- rozwijanie wyobraźni inwencji twórczej
- zapoznanie z rodzinami zwierząt
- wdrażanie do uważnego słuchania
24.04.23 – 28.04.23 „Zwierzęta domowe”
- zapoznanie z zasadami właściwego zachowania podczas spotkania z nieznanym psem
- rozwijanie percepcji wzrokowej
- kształtowanie umiejętności przeliczania elementów
- zachęcenie do samodzielnego organizowania sobie czasu
- wzbogacenie wiedzy na temat odżywiania zwierząt hodowanych w domach
- wyrabianie poczucia rytmu
Marzec
27.02.23 – 3.03.23 „Zwierzęta egzotyczne”
- poszerzanie wiedzy dzieci na temat afrykańskiej sawanny
- rozwijanie sprawności ruchowych – gibkości
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji
- doskonalenie prawidłowego używania określeń duży, mały
- wyrabianie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według wielkości
- rozwijanie wyobraźni ruchowej podczas improwizacji
- rozumienie ważności spacerów dla zdrowia
- utrwalenie wyglądu i nazw zwierząt mieszkających w ZOO
- usprawnianie narządów artykulacyjnych
6.03.23 – 10.03.23 „W kosmosie”
- rozwijanie zainteresowań kosmosem
- wzbogacanie wiedzy dzieci na temat Układu Słonecznego
- zachęcanie do wypowiadania się na określony temat
- utrwalenie nazw i wyglądu figur geometrycznych
- zachęcanie do układania wg wzoru
- usprawnianie narządów mowy
13.03.23 – 17.03.23 „Bajki i baśnie”
- rozwijanie zainteresowań czytelniczych
- kształtowanie umiejętności formułowania życzeń
- doskonalenie orientacji w przestrzeni
- doskonalenie prawidłowego posługiwania się liczebnikami porządkowymi
- rozwijanie wyobraźni inwencji twórczej
- doskonalenie umiejętności taneczno-wokalnych
- wdrażanie do uważnego słuchania treści bajki
- zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy
20.03.23 – 24.03.23 „W marcu jak w garncu”
- poznanie cech marcowej pogody
- zachęcanie do odpoczynku relaksacji w różnej formie
- poszerzanie doświadczeń plastycznych, zwrócenie uwagi na piękno wiosennego krajobrazu
- przeliczanie elementów w zbiorach – usprawnianie techniki liczenia, utrwalenie nazw kolorów
- wyrabianie umiejętności płynnego poruszania się
- przypomnienie wiadomości na temat oznak wiosny
- zachęcanie do wybierania prawidłowej odpowiedzi i wnioskowania
- zachęcenie do samodzielnego organizowania sobie czasu
27.03.23 – 31.03.23 „Dbamy o zdrowie na przedwiośniu”
- poszerzanie wiadomości nt. zdrowego odżywiania
- doskonalenie sprawności manualnej
- doskonalenie spostrzegawczości i percepcji wzrokowej
- rozwijanie umiejętności wnioskowania
- wdrażanie do prawidłowego rozpoznawania i nazywania warzyw
- zachęcanie do przestrzegania zasad higieny podczas kontaktu z żywnością
- rozwijanie zmysłu dotyku
- wzbogacanie wiedzy na temat warunków potrzebnych roślinom do życia
Luty
30.01.23 – 3.02.23 „Zabawy na śniegu”
- wdrażanie do przestrzegania zasad kodeksu przedszkolaka
- zapoznanie z zabawami zimowymi
- rozwijanie zainteresowań recytatorskich
- zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy
- wzbogacenie wiedzy nt. sportów zimowych
- doskonalenie percepcji wzrokowej i spostrzegania
- utrwalenie wyglądu koła i rozpoznawanie tej figury wśród innych
- wzbogacenie wiedzy nt. różnych sprzętów do zabaw zimowych
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami
- usprawnianie narządów artykulacyjnych
6.02.23 – 10.02.23 „Każdy lubi karnawał”
- utrwalenie pojęć określających położenie
- rozumienie pojęć: karnawał, przebierańcy
- doskonalenie wycinania i przyklejania
- wdrażanie do utrzymania porządku w miejscu pracy
- doskonalenie precyzyjnego rysowania po śladzie
- doskonalenie procesów analizy i syntezy wzrokowej
- doskonalenie umiejętności posługiwania się określeniami: z przodu, z tyłu, na prawym kolanie, na lewym kolanie, na głowie
- wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych
- rozwijanie umiejętności reagowania na instrukcję słowną
13.02.23 – 17.02.23 „Kocham babcię i dziadka”
- wdrażanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami
- rozwijanie koncentracji uwagi podczas słuchania wiersza
- doskonalenie umiejętności grafomotorycznych
- zachęcanie do sprawiania bliskim przyjemności
- rozwiazywanie zagadek dotykowych
- doskonalenie celności rzutu
- wyrabianie płynności i estetyki ruchów podczas zabaw przy muzyce
20.02.23 – 24.02.22 „W lodowej krainie”
- zwracanie uwagi na kontrolowanie natężenia głosu
- rozwijanie zainteresowania życiem ludzi w innych krajach
- doskonalenie precyzyjności rysowania po śladzie
- doskonalenie przeliczania liczebnikami głównymi
- rozwijanie umiejętności wykonywania podskoków
- zachęcanie do wyszukiwania przedmiotów określonej wielkości
- poszerzanie wiadomości nt. zwierząt z lodowej krainy
- doskonalenie umiejętności kontynuowania rytmu
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
- zapoznanie z wyglądem i zwyczajami zwierząt polarnych
Styczeń
2.01.23 – 5.01.23 „Witamy Nowy Rok”
- zapamiętywanie nazw dni tygodnia wg kolejności
- zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy
- poszerzanie wiedzy nt. kalendarzy i ich roli w życiu
- poznanie cyklu dnia i nocy
- doskonalenie techniki malowania farbą
- rozwijanie logicznego myślenia
i wnioskowania - przypomnienie nazw pór roku,
- i utrwalenie charakterystycznych cech
- kształtowanie umiejętności dostrzegania cykliczności pór roku
- utrwalanie cech zimy
9.01.23 – 13.01.23 „Zwierzęta zimą”
- poznanie ulubionych przysmaków zwierząt
- uwrażliwianie dzieci na potrzeby zwierząt
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania
- poznanie nazw wybranych ptaków zimujących u nas
- utrwalenie nazw figur geometrycznych
- doskonalenie techniki przeliczania
- rozwijanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów
- ćwiczenia w prawidłowym używaniu określeń: wysoko, nisko
- doskonalenie procesów analizy
i syntezy słuchowej
Grudzień
28.11.22 – 2.12.22 „Mój przyjaciel miś”
- wdrażanie do właściwego operowania głosem podczas zabawy
- doskonalenie umiejętności kolorowania
- utrwalenie pojęć związanych z orientacją w przestrzeni
- doskonalenie umiejętności rysowania postaci zwierzęcych
- rozwijanie umiejętności segregowania według koloru
- doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej
- ćwiczenie pamięci odtwórczej podczas recytacji wierszyka
- zwracane uwagi na zachowanie porządku w miejscu zabawy
- zachęcanie do wypowiadania się zdaniem
- doskonalenie aparatu artykulacyjnego
5.12.22 – 9.12.22 „Oczekiwanie na Mikołaja”
- doskonalenie aparatu oddechowego
- zachęcanie do udziału w zabawach ruchowych
- zauważanie zmian w otoczeniu przyrodniczym i określnie ich
- dokonywanie syntezy słuchowej
- wyrazów dzielonych na sylaby
- doskonalenie rytmicznego recytowania
- wdrażanie do bezwzględnego przestrzegania zakazu dotykania urządzeń elektrycznych
- wdrażanie do szybkiego reagowania na sygnały dźwiękowe
- ćwiczenie umiejętności reagowania na przerwę w muzyce
- zachęcanie do słuchania kolęd i ich poznawania
- zapoznanie z wyglądem wybranych instrumentów perkusyjnych
- zachęcanie do sprawiania innym miłych niespodzianek
- doskonalenie procesów analizy i syntezy wzorkowej
12.12.22 – 16.12.22 „Tutaj rosły paprocie”
- poszerzanie wiadomości nt. dinozaurów
- nauka współdziałania w zabawach i sytuacjach zadaniowych
- doskonalenie aparatu mowy dziecka
- doskonalenie umiejętności przeliczania, wycinania oraz przyklejania
- doskonalenie umiejętności przeliczania i określania położenia przedmiotów
- utrwalenie nazw kolorów
- poznanie nazw niektórych dinozaurów
- doskonalenie umiejętności liczenia i porównywania liczebności zbiorów
19.12.22 – 23.12.22 „Boże Narodzenie”
- omawianie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia
- doskonalenie przeliczania liczebnikami głównymi
- zachęcanie do podtrzymywania tradycji świątecznych
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania wg określonych cech
- rozwijane umiejętności tworzenia zdań
- rozpoznawanie muzyki głośnej i cichej
- usprawnianie orientacji przestrzennej
- rozwijanie logicznego myślenia i uogólniania
- wdrażanie do zachowania porządku w miejscu zabawy oraz do odkładania zabawek na wyznaczone miejsce
Listopad
2.11.22 – 4.11.22 „Jesienna szaruga”
- utrwalenie znajomości figur geometrycznych
- poszerzenie wiadomości nt. charakterystycznych cech jesiennej pogody
- zachęcanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami
- usprawnianie umiejętności cięcia nożyczkami
- doskonalenie mowy w zakresie poprawności gramatycznej
- usprawnianie narządów artykulacyjnych
- doskonalenie umiejętności graficznych
- zachęcanie do właściwego posługiwania się głosem w czasie rozmowy i zabawy
7.11.22 – 10.11.22 „Jestem małym patriotą”
- przybliżenie symboli narodowych
- kształtowanie postawy szacunku do symboli narodowych
- wzbogacanie słownictwa dzieci o pojęcia: godło, flaga
- utrwalanie wyglądu i nazw figur geometrycznych
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat treści obrazków
- budzenie poczucia tożsamości regionalnej i narodowej
- poszerzanie wiadomości nt. swojej małej ojczyzny
- ćwiczenia w odtwarzaniu i kontynuowania rytmu
- kształtowanie wrażliwości dzieci na barwy dźwięków, poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej
- rozbudzanie zainteresowania historią Polski
14.11.22 – 18.11.22 „Dbamy o zdrowie jesienią”
- rozwijanie umiejętności słuchania, wypowiadania się, zadawania pytań, układania zagadek
- kształtowanie umiejętności liczenia w możliwie szerokim zakresie
- zachęcenie do uczestniczenia w zabawach słownych
- rozwijanie mowy oraz ćwiczenie narządów artykulacyjnych
- utrwalenie nawyku mycia owoców przed jedzeniem
- rozwijanie umiejętności rytmicznego tupania, klaskania
- wyrabianie nawyku dbania o zęby
- wdrażanie do właściwego zachowania w miejscach publicznych
21.11.22 – 25.11.22 „Jak przekazujemy informacje”
- doskonalenie umiejętności rysowania po linii
- wzbogacanie wiedzy dzieci na temat różnych sposobów przekazywania wiadomości
- doskonalenie sprawności manualnej
- utrwalenie znajomości imion i nazwisk kolegów i koleżanek
- utrwalenie adresu zamieszkania
- ćwiczenia w określaniu położenia przedmiotów
- wyrabianie szybkiej reakcji na ustalone hasła
- rozwijane umiejętności komunikacyjnych podczas tworzenia dialogu
- poznanie drogi listu od nadawcy do odbiorcy
- budzenie szacunku do odpowiedzialnej pracy listonosza
- doskonalenie umiejętności dobierania przedmiotów do pary
- wdrażanie do stosowania określenia „para”
- aktywizowanie myślenia dzieci podczas rozwiazywania zagadek
- zapoznanie ze zwierzętami leśnymi oraz sposobami ich chronienia
Praca plastyczna „Marchewka”
Październik
3.10.22 – 7.10.22 „Jesień w sadzie”
- wzbogacanie wiedzy na temat owoców
- wdrażanie do codziennego spożywania owoców
- zachęcanie do organizowania spacerów w celach zdrowotnych
- zachęcanie do tworzenia dłuższych wypowiedzi
- rozwijanie procesów analizy i syntezy słuchowej
- doskonalenie rozumienia stosunków przestrzennych
- poszerzanie umiejętności grafomotorycznych
- utrwalenie pojęcia „para”
- rozwijanie umiejętności analizowania i wnioskowania
- wykazywanie się znajomością kolorów
- doskonalenie umiejętności rysowania pętli
- uświadomienie dzieciom potrzeby przygotowywania zapasów na zimę
10.10.22 – 14.10.22 „Jesień w ogrodzie”
- poszerzanie wiadomości nt. warzyw i ich walorów zdrowotnych
- utrwalenie nazw niektórych warzyw
- podkreślenie znaczenia warzyw dla zdrowia człowieka
- doskonalenie umiejętności przeliczania
- tworzenie sytuacji edukacyjnych motywujących dzieci do podejmowania działań matematycznych
- rozumienie konieczności zdrowego odżywiania
- ćwiczenie prawidłowego oddechu
- wyrabianie szybkiej reakcji na sygnał
- doskonalenie samodzielności podczas przebierania się w szatni
- doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej
17.10.22 – 21.10.22 „Jesień w lesie”
- poszerzenie i przypomnienie wiadomości o lesie, nazywanie niektórych gatunków drzew
- uwrażliwianie dzieci na piękno lasu
- doskonalenie umiejętności wycinania
- doskonalenie umiejętności składania kół według wzoru
- poszerzanie umiejętności językowych podczas tworzenia słów przeciwstawnych
- zachęcanie do zgodnych zabaw i posługiwania się umiarkowanym głosem
- zachęcanie do pomagania sobie nawzajem
- wdrażanie do słuchania poleceń słownych w czasie zabawy
- zwracanie uwagi na respektowanie i przestrzeganie zasad ustalonych wcześniej
- usprawnianie narządów artykulacyjnych
- rozwijanie logicznego myślenia dzieci podczas rozwiązywania łamigłówki
- zapoznanie z wybranymi grzybami
24.10.22 – 28.10.22 „Życie zwierząt w jesiennym lesie”
- wzbogacanie wiadomości przyrodniczych
- doskonalenie percepcji wzrokowej
- doskonalenie sprawności artykulacyjnych i językowych
- doskonalenie umiejętności dobierania przedmiotów do pary
- wdrażanie do stosowania określenia „para”
- aktywizowanie myślenia dzieci podczas rozwiazywania zagadek
- zapoznanie ze zwierzętami leśnymi oraz sposobami ich chronienia
- kształtowanie umiejętności zapamiętywania ruchów do treści piosenki
- poszerzenie wiedzy na temat życia gryzoni
Wrzesień
5.09.22 – 9.09.22 „Jestem w przedszkolu”
- zwracanie uwagi na organizowanie bezpiecznej zabawy
- doskonalenie percepcji słuchowej
- bezpośrednie poznanie kącików znajdujących się w sali oraz możliwościami korzystania z nich
- wdrażanie do utrzymywania porządku w miejscu zabawy
- zwracanie uwagi na bezpieczne zachowanie podczas spaceru
- zachęcanie do segregowania przedmiotów wg koloru
- zachęcanie do bezpiecznych zabaw na powietrzu
- rozwijanie orientacji w przestrzeni
- zachęcenie do kolorowania właściwych elementów
- doskonalenie umiejętności przeliczania i określania położenia w przestrzeni
12.09.22 – 16.09.22 „Droga do przedszkola”
- zapoznanie dzieci z podstawowymi zasadami ruchu drogowego
- zachęcanie do obserwacji ruchu drogowego, znaków drogowych
- uświadomienie konieczności zachowania szczególnej ostrożności w pobliżu tras komunikacyjnych
- zachęcanie do zabaw zespołowych
- prawidłowe wypowiadania dźwięków naśladowczych
- utrwalenie znaczenia wybranych znaków drogowych
- doskonalenie umiejętności grafomotorycznych
- doskonalenie umiejętności porównywania wielkości
- wdrażanie do posługiwania się określeniami dotyczącym kierunków w przestrzeni – przód – tył
- wdrażanie do wykonywania poleceń i zadań nauczyciela
- rozwijanie percepcji słuchowej oraz przeliczanie w zakresie dostępnym dzieciom
- rozwijanie zainteresowań wokalno- muzycznych
- rozwijanie logicznego myślenia, uogólniania i rozumienia przenośni
- zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad wspólnie ustalonego kodeksu
12.09.22 – 16.09.22 „Jestem grzecznym przedszkolakiem”
- rozwijanie umiejętność aktorskich i wzmacnianie poczucia odwagi
- wdrażanie do uważnego słuchania wypowiedzi innych
- zachęcanie do swobodnych wypowiedzi na określony temat
- rozwijanie logicznego myślenia oraz poszerzenie umiejętności manualnych
- rozwijanie zmysłu dotyku
- wdrażanie do poszanowania zabawek
- usprawnianie motoryki małej i dużej
- wdrażanie do reagowania na polecenia
- ćwiczenia w rozpoznawaniu dźwięków wysokich i niskich
- zachęcanie do udziału w zabawach muzyczno-ruchowych
12.09.22 – 16.09.22 „Jesień w parku i w lesie”
- zapoznanie z „darami lasu”
- zapoznanie z charakterystycznymi cechami jesieni
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
- zwracanie uwagi na poszanowane praw do zabawy i szanowania wytworów prac
- rozwijanie umiejętności plastycznych- kolorowania i rysowania
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania i segregowania wg rodzaju
- utrwalenie nazw kolorów
- doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów
- doskonalenie określania położenia przedmiotów w przestrzeni