Grupa integracyjna

Wychowawca: mgr Ilona Chmielowska-Kuberska
Nauczyciel Wspomagający: mgr Daria Krawczyk
Nauczyciel Uzupełniający: mgr Jolanta Monkos
                                               mgr Ewa Fokczyńska-Nowak
Woźna: Dorota Król

 

 ROK SZKOLNY 2022/2023 

 

czerwiec

Nasze ostatnie prace plastyczne, już w wakacyjnej tematyce.
Zapraszamy do wspólnego poznawania świata w nowym roku szkolnym.

Plan pracy czerwiec

  • Gdzie pracują rodzice?
  • Muzyka wokół nas
  • Czym podróżujemy?
  • Wakacje

 

  • Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • Rozwijanie zainteresowań muzycznych, w tym muzyką klasyczną
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i kontynuowania rytmu
  • Doskonalenie percepcji słuchowej
  • Wyrabianie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych
  • Rozwijanie kreatywności muzycznej podczas grania na różnych przedmiotach
  • Doskonalenie umiejętności wokalnych i rytmicznego mówienia
  • Doskonalenie przeliczania
  • Poszerzenie wiadomości na temat zawodów
  • Poszerzenie wiadomości na temat rożnych środków transportu
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na forum grupy
  • Rozwijanie umiejętności nazywania położenia przedmiotów
  • Rozwijanie motoryki małej
  • Doskonalenie umiejętności segregowania według cechy
  • Utrwalenie zasad bezpieczeństwa na wakacjach

maj

Plan pracy maj

  • Moja miejscowość
  • Jestem Polakiem i Europejczykiem
  • Na majowej łące
  • Kocham mamę i tatę
  • Święto dzieci

 

  • Poszerzenie wiadomości na temat Polski, niektórych miast Polski
  • Doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej
  • Poznanie symboli narodowych
  • Utrwalenie swojego adresu zamieszkania
  • Utrwalenie figur geometrycznych
  • Rozwijanie motoryki dużej
  • Kształtowanie umiejętności prawidłowego przeliczania
  • Zapoznanie z mieszkańcami łąki
  • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
  • Doskonalenie umiejętności grafomotorycznych
  • Poznanie praw dzieci
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się
  • Poszerzenie wiadomości na temat zawodów
  • Rozwijanie poczucia empatii, przynależności do rodziny

kwiecień

Plan pracy kwiecień

  • Wielkanoc
  • Zabawy w teatr
  • Zwierzęta domowe
  • Dbamy o Ziemię

 

  • Poszerzanie wiadomości na temat ochrony środowiska
  • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
  • Poszerzenie wiadomości na temat zwierząt i roślin
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania, używania liczebników głównych i porządkowych
  • Poszerzenie wiadomości na temat zwyczajów i tradycji
  • Rozwijanie poczucia przynależności do grupy
  • Rozwijanie motoryki dużej
  • Rozwijanie zainteresowań muzyką, teatrem
  • Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • Utrwalenie zasad dbania o zwierzęta, zachowań przy spotkaniu z obcym zwierzęciem
  • Wyrabianie poczucia rytmu

marzec

Plan pracy marzec

  • W marcu jak w garncu
  • Dbamy o zdrowie na przedwiośniu
  • Nadchodzi wiosna
  • W gospodarstwie

 

  • Utrwalenie nazw zwierząt żyjących w gospodarstwie
  • Poszerzenie wiadomości na temat zwierząt gospodarskich
  • Rozwijanie percepcji słuchowej
  • Rozwijanie umiejętności matematycznych
  • Zapoznanie z rodzinami zwierząt
  • Poznanie charakterystyki pogody w marcu
  • Rozwijanie umiejętności plastycznych, poznanie nowej techniki plastycznej
  • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
  • Utrwalenie wiadomości na temat pór roku
  • Poszerzenie  wiadomości na temat zdrowego odżywiania
  • Utrwalenie nazw i walorów warzyw i owoców

luty

Plan pracy luty

  • Kocham babcię i dziadka
  • W lodowej krainie
  • Zwierzęta egzotyczne
  • W kosmosie
  • Bajki i baśnie

 

  • Wdrażanie do uważnego słuchania opowiadań
  • Zapoznanie z bohaterami bajek i baśni
  • Rozwijanie wyobraźni
  • Doskonalenie umiejętności wokalnych i tanecznych
  • Poszerzenie wiadomości na temat zwierząt egzotycznych, utrwalenie ich nazw i wyglądu
  • Rozwijanie sprawności ruchowej
  • Zapoznanie z planetami
  • Wzbogacanie wiedzy na temat kosmosu
  • Umuzykalnianie dzieci
  • Usprawnienie narządów mowy
  • Poszerzenie wiadomości na temat zwierząt Antarktydy i Arktyki
  • Rozwijanie poczucia przynależności do rodziny

Rozwijanie umiejętności plastycznych, motoryki małej

styczeń

Plan pracy styczeń

  • Zwierzęta zimą
  • Zabawy na śniegu

 

  • Zapoznanie z spotami, zabawami zimowymi
  • Doskonalenie spostrzegawczości
  • Utrwalenie nazw figur geometrycznych
  • Rozwijanie motoryki dużej
  • Zapoznanie z sposobami przetrwanie zimy przez zwierzęta
  • Uwrażliwianie dzieci na potrzeby zwierząt
  • Rozwijanie umiejętności matematycznych-przeliczania, tworzenia zbiorów
  • Doskonalenie procesu analizy i syntezy słuchowej

grudzień

Plan pracy grudzień

  • Czekamy na Mikołaja
  • Zima tuż, tuż
  • Boże Narodzenie
  • Witamy Nowy Rok

 

  • Utrwalenie nazw pór roku, dni tygodnia, miesięcy
  • Utrwalenie cyklu dnia i nocy
  • Rozwijanie umiejętności prawidłowego posługiwania się pojęciami dzisiaj, jutro, wczoraj, rano, wieczorem
  • Rozwijanie logicznego myślenia
  • Zapoznanie z charakterystyką zimy
  • Doskonalenie procesu analizy i syntezy słuchowej
  • Wdrażanie do reagowania na sygnał dźwiękowy
  • Rozwijanie poczucia przynależności do grupy i rodziny
  • Zapoznanie z tradycjami świątecznymi
  • Rozwijanie logicznego myślenia
  • Zachęcanie do śpiewu grupowego i indywidualnego
  • Zachęcanie do wspólnej zabawy
  • Utrwalenie nazw kolorów

Świąteczne Choinki Jeżyków

listopad

Plan pracy listopad

  • Przygotowania ludzi do zimy
  • Jestem małym patriotą
  • Jesienna szaruga
  • Jak przekazujemy informacje
  • Mój przyjaciel Miś

 

  • Doskonalenie motoryki małej
  • Rozwijanie logicznego myślenia
  • Doskonalenie aparatu artykulacyjnego
  • Rozwijanie poczucia przynależności do grupy
  • Zapoznanie z charakterystyką jesieni
  • Rozwijanie motoryki małej
  • Zapoznanie z historią Polski
  • Rozwijanie patriotyzmu
  • Zapoznanie z Hymnem Polski
  • Wzbogacenie słownictwa dzieci: godło, hymn, flaga
  • Zapoznanie z sposobami przechowywania żywności zimą
  • Utrwalenie nawyku mycia rąk
  • Zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy
  • poznanie drogi listu od nadawcy do odbiorcy
  • wzbogacanie wiedzy na temat różnych sposobów przekazywania wiadomości
  • Utrwalenie umiejętności  matematycznych, zadań na zbiorach

październik

Plan pracy – październik

  • Jesień w sadzie
  • Jesień w ogrodzie
  • Jesień w lesie
  • Życie zwierząt w jesiennym lesie

 

  • Zapoznanie z nazwami zwierząt leśnych
  • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
  • Zapoznanie z nazwami drzew
  • Doskonalenie motoryki małej
  • Poszerzenie wiadomości an temat owoców i warzyw, utrwalenie ich nazw i wyglądu
  • Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • Rozwijanie percepcji słuchowej
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania
  • Utrwalenie zasad  kodeksu przedszkolaka
  • Rozwijanie logicznego myślenia

wrzesień

WITAMY W PRZEDSZKOLU

Plan pracy -wrzesień

  • Jestem w przedszkolu
  • Jestem grzecznym przedszkolakiem
  • Droga do przedszkola
  • Jesień w parku

 

  • Zapoznanie z kolegami, salą przedszkolem
  • Zapoznanie z kodeksem grupy, zasadami bezpieczeństwa
  • Wdrażanie do przestrzegania zasad podczas zabaw
  • Rozwijanie orientacji w przestrzeni
  • Doskonalenie motoryki dużej i małej
  • Usprawnienie aparatu artykulacyjnego
  • Zapoznanie z zasadami ruchu drogowego
  • Zapoznanie z charakterystyką jesieni
  • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
  • Rozwijanie zainteresowań plastycznych

Bezpieczeństwo jest ważne. Dbamy o nie podczas zajęć, zabawy oraz na  drodze. Jeżyki utrwalają zasady bezpieczeństwa cały czas.

ROK SZKOLNY 2021/2022

 

czerwiec

30.05.22 – 3.06.22 „Dzień Dziecka”

  • doskonalenie umiejętności grafomotorycznych
  • zachęcenie do szanowania odmienności dzieci i odnoszenie się do nich z szacunkiem i życzliwością
  • wyrabianie postawy współdziałania, koleżeństwa i pomocy
  • zachęcenie do wypowiadania się nt. przeżywanych emocji
  • rozwijanie umiejętności rysowania
  • nabywanie umiejętności łączenia ustalonego ruchu z treścią piosenki i muzyką
  • kształcenie umiejętności wyrazistego mówienia i przyswajanie zwrotów grzecznościowych
  • zachęcanie do porównywania liczebności zbiorów poprzez przeliczanie
  • doskonalenie słuchu fonematycznego

6.06.22 – 10.06.22 „Jestem Malarzem”

  • wyzwalanie radości podczas zabawy z farbami
  • poznanie barwy pochodnej
  • poszerzanie doświadczeń konstrukcyjnych podczas zabaw z piaskiem
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania wg koloru i przeliczania elementów zbioru
  • zachęcanie do zabaw uczących empatii
  • wzmacnianie aparatu oddechowego
  • zachęcanie do malowania wieloma kredkami równocześnie
  • utrwalenie znajomości kolorów
  • utrwalenie dni tygodnia

13.06.22 – 17.06.22 „Życie pod wodą”

  • kształcenie poprawnej aktywności językowej zgodnej z podanym tematem
  • budzenie wrażliwości na potrzeby innych
  • usprawnianie narządów artykulacyjnych
  • kształcenie umiejętności analizy i syntezy wzrokowo – ruchowej
  • wdrażanie do prawidłowego tworzenia zdrobnień i zgrubień
  • rozwijanie orientacji przestrzennej
  • rozwijanie wyobraźni i motoryki małej
  • doskonalenie umiejętności przeliczania, nabywanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów
  • rozwijanie zmysłu dotyku
  • rozwijanie słuchu fonematycznego
  • poszerzanie wiedzy nt. morskiej flory i fauny

20.06.22 – 24.06.22 „Lato”

  • zachęcanie do inicjowania zabawy z przestrzeganiem, ustalonych w grupie zasad
  • kształcenie cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi
  • rozwijanie umiejętności komunikacyjnych
  • kształcenie umiejętności segregowania
  • utrwalenie nazw pór roku
  • rozwijanie sprawności komunikacyjnych i poprawności budowania wypowiedzi
  • wdrażanie do poznawania i przestrzegania reguł oraz kształtowanie odporności emocjonalnej
  • rozwijanie umiejętności gry na wybranych instrumentach perkusyjnych

27.06.22 – 30.06.22 „Nadchodzą wakacje”

  • rozwijanie pamięci, wdrażanie do koncentracji; rozwijanie kreatywności
  • usprawnianie motoryki małej, koordynacji wzrokowo – ruchowej oraz wyczucia siły nacisku przyboru, jako przygotowania do nauki pisania
  • rozbudzanie własnej inicjatywy
  • rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie dostępnym dzieciom
  • zachęcenie do udziału w doświadczeniach z wodą
  • poszerzanie doświadczeń dotykowych podczas zabaw z piaskiem
  • zachęcenie do twórczego myślenia poprzez przezwyciężanie przeszkód przez widzenie inaczej zastosowanego przedmiotu

Maj

04.05.22 – 06.05.22 „Polska, moja ojczyzna”

  • kształtowanie uczuć patriotycznych
  • zapoznanie z piosenką patriotyczną i symbolami narodowymi Polski
  • rozwijanie myślenia matematycznego podczas zabaw dydaktycznych
  • zapoznanie z symbolami narodowymi i budzenie do nich szacunku
  • zachęcanie do częstego przebywania na świeżym powietrzu
  • rozwijanie słuchu fonematycznego

09.05.22 – 13.05.22 „Mieszkańcy łąki”

  • poszerzanie wiadomości przyrodniczych (ekosystem- łąka)
  • zachęcanie do ciekawych obserwacj
  • wzbogacenie słownictwa o zgrubienia i zdrobnienia.
  • samodzielne cięcie nożyczkami, bez oznaczonej linii cięcia.

16.05.22 – 20.05.22 „Rożne pojazdy”

  • poszerzanie wiadomości nt. różnorodności pojazdów
  • usystematyzowanie wiedzy nt. pojazdó
  • i i wymiany poglądów
  • rozwijanie myślenia matematycznego podczas przeliczania w zakresie 1-6
  • rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi
  • poznanie zwierząt zamieszkujących łąkę
  • rozwijanie wyobraźni tanecznej
  • w lądowych, wodnych i powietrznych
  • przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas poruszania się po ulicach
  • doskonalenie procesów analizy i syntezy wzrokowej
  • zapoznanie z numerami alarmowymi i sygnałami pojazdów uprzywilejowanych
  • zwracanie uwagi na kulturalne odnoszenie się do innych
  • rozwijanie logicznego myślenia podczas odpowiadania na pytania prawdziwe i fałszywe

23.05.22 – 27.05.22 „Mama i tata”

  • przygotowanie do nauki czytania (analiza i synteza sylabowa wyrazów)
  • kształtowanie orientacji w otoczeniu z uwzględnieniem różnych przedmiotów i wdrażanie do posługiwania się określeniami: z prawej strony, z lewej strony, na wprost, obok, przy.
  • kształcenie predyspozycji muzycznych.
  • nabywanie umiejętności tworzenia barw pochodnych
  • zachęcanie do sprawiania radości bliskim
  • doskonalenie sprawności palców i nadgarstków

Kwiecień

Nasza Ziemia

04.04.22 – 08.04.22 „Dbamy o zdrowie”

  • wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami
  • wyrabianie postawy, współdziałania, koleżeństwa i pomocy
  • wyrabianie postawy, współdziałania, koleżeństwa i pomocy
  • nabywanie umiejętności prawidłowego liczenia i wdrażanie do posługiwania się liczebnikami porządkowymi
  • przezwyciężanie lęku przed wizytą lekarską
  • kształcenie umiejętności swobodnego wypowiadania się na podany temat; rozwijanie uwagi i słuchu
  • doskonalenie procesów analizy i syntezy wzrokowej
  • doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie własnego ciała

11.04.22 – 15.04.22 „Wielkanoc”

  • zapoznawanie z tradycjami świat wielkanocnych
  • ćwiczenie aparatu oddechowego
  • usprawnianie analizatorów: wzrokowego, dotykowego
  • utrwalanie znajomości nazw figur i rozwijanie wyobraźni, koordynacji wzrokowo – ruchowej
  • doskonalenie posługiwania się pojęciami związanymi z kierunkowością
  • wdrażanie do poprawnego stosowania liczby pojedynczej i mnogiej
  • wdrażanie do prawidłowego posługiwania się pojęciami: małe, duże, średnie; rozwijanie uwagi i myślenia
  • zachęcenie do mówienia o swoich uczuciach i emocjach

18.04.22 – 22.04.22 „Święto Ziemi”

  • zachęcanie do swobodnych wypowiedzi na temat piękna przyrody
  • zachęcanie do dbania o najbliższe otoczenie na co dzień i wyrabianie nawyków proekologicznych
  • rozumienie, że jesteśmy częścią przyrody, o którą trzeba dbać
  • utrwalanie znajomości nazw i kształtów figur geometrycznych
  • zwrócenie uwagi na pożyteczną rolę pszczół
  • wykazanie zdrowotnych właściwości miodu
  • kształtowanie wyczucia własnego ciała i przestrzeni
  • wykazanie pożytecznej roli biedronek

25.04.22 – 29.04.22 „Tu mieszkam”

  • nazywanie pomieszczeń w domu lub mieszkaniu
  • określanie funkcji pomieszczeń w domu czy mieszkaniu
  • zachęcanie do zapamiętania adresu zamieszkania oraz niepodawania adresu osobom nieznajomym
  • nabywanie umiejętności łączenia ustalonego ruchu z treścią piosenki i muzyką
  • kształtowanie pojęć: architekt, budowniczy

Marzec

„Marcowy parasol”-praca plastyczna

„Nasz zielony ogródek – cebulka” – praca plastyczna

28.02.22 – 04.03.22 „Ogródek w sali”

  • wdrażanie do wyrazistej wypowiedzi na forum grupy -rozwijanie pamięci odtwórczej
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • zachęcenie do zdrowego odżywiania
  • zapoznanie z czynnikami niezbędnymi do wzrostu rośliny
  • kształtowanie nawyku dbania o rośliny
  • podejmowanie prób liczenia na palcach
  • wzbogacanie słownictwa o pojęcia: szklarnia, rośliny doniczkowe, sadzonki
  • wdrażanie do prawidłowego posługiwania się kredką i starannego wypełniania płaszczyzny oznaczonej konturem

07.03.22 – 11.03.22 „Marcowa pogoda”

  • wzbogacenie wiadomości na zjawisk atmosferycznych i określeń pogody
  • rozwijanie inwencji twórczej
  • zapoznanie z zasadami gry ‘Memory” i inne
  • zachęcanie do inicjowania zabawy z przestrzeganiem ustalonych zasad
  • rozumienie zależności między rodzajem ubrania a pogodą
  • nabywanie umiejętności prawidłowego liczenia i porównywania ilości elementów
  • wzmacnianie aparatu oddechowego
  • zapoznanie z nazwami rodzajów wiatru oraz pozytywnymi i negatywnymi skutkami działania wiatru
  • wzbogacanie doświadczeń plastycznych poprzez tworzenie nowych barw

 14.03.22 – 18.03.22 „Czekamy na wiosnę”

  • zapoznanie z oznakami wiosny
  • doskonalenie myślenia przyczynowo – skutkowego
  • przestrzeganie zasad zabawy wg wyznaczonych reguł
  • dostrzeganie regularności podczas układania rytmu
  • rozwijanie poczucia rytmu, tempa oraz reagowania na słowa piosenki
  • zachęcenie do zdrowej rywalizacji

21.03.22 – 25.03.22 „Już wiosna”

  • poszerzenie wiadomości na temat tradycji wiosennych
  • poszerzanie wiadomości na temat przyjścia wiosny
  • utrwalenie kolejności pór roku
  • zapoznanie z ludowym zwyczajem pożegnania zimy
  • doskonalenie słuchu fonematycznego
  • wdrażanie do posługiwania się pojęciami: wysoko, nisko, najwięcej, najmniej
  • kształcenie umiejętności współdziałania w zespole
  • poznawanie charakterystycznych cech wiosny
  • rozwijanie umiejętności grafomotorycznych

28.04.22 – 01.04.22 „Zwierzęta na wsi”

  • wyrabianie postawy współdziałania, koleżeństwa i pomocy
  • poszerzanie wiedzy o zwierzętach hodowanych na wsi
  • kształtowanie postawy odpowiedzialności za zwierzęta
  • poszerzanie wiadomości na temat przetworów z mleka
  • poszerzenie wiedzy na temat produktów odzwierzęcych
  • nauka prawidłowego zachowania w kontakcie z obcym psem
  • kształtowanie pojęć: para, taki sam i wdrażanie do posługiwania się nimi

Luty

„Karnawałowa fryzura” – praca plastyczna

31.01.22 – 04.02.22 „Zwierzęta egzotyczne”

  • zachęcanie do swobodnego wypowiadania się
  • rozbudzanie ciekawości poznawczej i wzbogacanie wiedzy o świecie
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania
  • wykorzystanie posiadanej wiedzy i rozwijanie wyobraźni
  • doskonalenie słuchu fonematycznego
  • kształcenie umiejętności właściwej siły nacisku jako przygotowanie do nauki pisania
  • doskonalenie sprawności motoryki małej i zachęcanie do starannego kolorowania
  • rozwijanie sprawności językowych
  • rozwijanie sprawności fizycznej i kształtowanie prawidłowej postawy ruchowej
  • rozwijanie umiejętności tworzenia opowiadania
  • wdrażające do poznawania i przestrzegania reguł oraz kształtowanie odporności emocjonalnej
  • doskonalenie orientacji w przestrzeni
  • wzbogacenie wiadomości nt porcelany
  • doskonalenie sprawności motoryki małej i zachęcanie do starannego kolorowania
  • doskonalenie umiejętności przeliczania i posługiwania się liczebnikami głównymi w zakresie 1-6
  • rozwijanie umiejętności tańczenia w parze
  • rozwijająca poczucie orientacji w przestrzeni

07.02.22 – 11.02.22 „U fryzjera”

  • poszerzanie wiedzy nt. pracy ludzi w zawodzie fryzjerskim
  • wyrabianie poczucia szacunku dla pracy fryzjera/fryzjerki
  • doskonalenie umiejętności wycinania
  • rozwijanie prawidłowej postawy
  • doskonalenie sprawności fizycznej
  • przestrzega zasad bezpiecznej zabawy
  • rozwijanie umiejętności matematycznych: klasyfikowania, i orientacji w przestrzeni
  • wyjaśnienie zjawiska elektryzowania się włosów w kontakcie z syntetyczną tkaniną
  • rozwijanie wymowy dzieci poprzez ćwiczenia artykulacyjne
  • rozpoznawanie przedmiotów na podstawie dźwięków, jakie wydają i odtwarzanie dźwięków
  • zwrócenie uwagi na rodzaj, nazwę fryzury, na kolor włosów i objaśnienie nazw: blondyn, blondynka, szatyn, szatynka, brunet, brunetka

Styczeń

Praca plastyczna „Sikorki”

3.01.22 – 05.01.22 „Już zima”

  • zachęcanie do budowania dłuższych wypowiedzi
  • rozwijanie pamięci mechanicznej i  zachęcanie do odtwarzania wiersza z pamięci z odpowiednia intonacją, gestem
  • zachęcenie do zgodnych zabaw zespołowych oraz kulturalnego odnoszenia się do siebie
  • doskonalenie analizy i syntezy sylabowej
  • rozwijanie sprawności ruchowej i doskonalenie prawidłowej postawy oraz ćwiczeń z dwoma woreczkami
  • doskonalenie umiejętności wycinania
  • kształcenie umiejętności tworzenia zbiorów równolicznych i  różnolicznych
  • rozwijanie myślenia i koncentracji uwagi

10.01.22 – 14.01.22 „Zwierzęta zimą”

  • poznanie nazw i  wyglądu wybranych ptaków, które nie odlatują na zimę
  • zachęcenia do niesienia ptakom pomocy w czasie zimy
  • rozumie potrzebę dokarmiania ptaków w czasie zimy
  • kształcenie umiejętności poprawnego budowania zdań
  • kształcenie słuchu fonematycznego
  • rozwijanie logicznego myślenia podczas tworzenia opowiadania
  • rozwijanie zainteresowań grami, układankami, konstruowaniem i malowaniem
  • wdrażanie do prawidłowego posługiwania się określeniami stosunków przestrzennych
  • utrwalanie sposobu gry na instrumentach perkusyjnych; -wyrabianie umiejętności ruchowego reagowania na dźwięki muzyczne
  • rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej
  • zapoznanie z nazwami zimujących u nas ptaków: gila, sikorki i wróbla
  • zachęcenie do mówienia o swoich odczuciach

17.01.22 – 21.01.22 „Bal karnawałowy”

  • poszerzenia zakresu pojęć o wyrazy: karnawał, fajerwerki, serpentyny
  • rozwijanie zainteresowań literaturą dziecięcą
  • zapoznanie z różnymi zegarami
  • rozwijanie sprawności fizycznych tj. zręczności i zwinności z użyciem dwóch przyborów
  • rozwijanie zainteresowań muzyką
  • wdrażanie do bezpiecznego
  • posługiwania się nożyczkami
  • doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 1-6
  • nabywanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów
  • nabywanie umiejętności swobodnego wypowiadania się na forum grup
  • rozwijanie umiejętności tańczenia w parze
  • rozwijająca poczucie orientacji w przestrzeni
  • zawracanie uwagi na poruszanie się parami po kole

24.01.22 – 28.01.22 „Święto Babci i Dziadka”

  • kształtowanie pojęć: rodzina, portret
  • nabywanie poczucia przynależności do rodziny
  • kształcenie cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi
  • zachęcenie do wypowiadania się na temat swoich dziadków
  • zwracanie uwagi na estetykę wykonania pracy
  • kształtowanie pojęcia „prezent” i  wzmacnianie odporności emocjonalnej poprzez pokonywanie trudności
  • kształcenie umiejętności klasyfikowania według wielkości, koloru; utrwalanie pojęcia „para
  • zawracanie uwagi na sposób trzymania kredki
  • nabywanie swobody wypowiedzi na forum grupy oraz rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • wzmacnianie więzi emocjonalnej z babcią i  dziadkiem
  • kształtowanie szacunku dla babci i  dziadka

Grudzień

„Choinki”

30.11.21 – 03.12.21 „Ulubione bajki”

  • zapoznanie z pojęciem „teatr” i  wybranymi aspektami wiedzy o teatrze np. scena, widzowie, aktorzy, kurtyna, pacynki, kukiełki zachowanie się w teatrze
  • wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami i  porządkowania miejsca pracy
  • przestrzeganie dzieci o nieprzyjmowaniu prezentów, słodyczy od nieznajomych
  • kształtowanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych
  • zachęcanie do zdrowej rywalizacji
  • utrwalanie znajomości kolorów
  • poszerzanie umiejętności matematycznych (klasyfikowania, przeliczania)
  • rozwijanie orientacji przestrzennej
  • usprawnianie aparatu mowy

06.12.21 – 10.12.21 „Odwiedzi nas Mikołaj”

  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się i tworzenia dłuższych wypowiedzi
  • doskonalenie równowagi i koordynacji ruchowej
  • prawidłowe stosowanie przymiotników – duży, większy, największy
  • wyrabianie określonej reakcji na hasło podczas zabaw muzyczno-ruchowych
  • wdrażanie do kulturalnego zachowania się, używania form grzecznościowych
  • doskonalenie analizy sylabowej
  • rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 6 lub więcej
  • zwracanie uwagi na kulturalne odnoszenie się do siebie

13.12.21 – 17.12.21 „Czekamy na Święta Bożego Narodzenia”

  • nabywanie umiejętności formułowania poprawnych, zrozumiałych wypowiedzi na temat świąt
  • zachęcenie o recytacji treści wiersza
  • usprawnianie aparatu mowy
  • rozumienie zakresu pojęcia ,,ozdoby choinkowe”
  • wzbudzanie zainteresowania matematyką poprzez manipulowanie na zbiorze przedmiotów
  • doskonalenie umiejętności przeliczania przedmiotów w dowolnym zakresie
  • rozróżnianie pojęć: świerk – choinka (np. podczas ubierania drzewka)
  • wdrażanie do prawidłowego stosowania pojęć określających położenie przedmiotu w przestrzeni: wyżej, niżej
  • zapoznanie z tradycjami bożonarodzeniowymi
  • utrwalenie nazw dni tygodnia

20.12.21 – 23.12.21 „Czekamy na Święta Bożego Narodzenia”

  • usprawnianie aparatu mowy
  • ćwiczenie aparatu oddechowego
  • próby wyciągania wniosków
    i analizowania treści obrazków
  • rozwijanie motoryki dużej i  zaspokojenie potrzeby ruchu
  • utrwalanie pojęcia „para”
  • rozwijanie sprawności ruchowej
    i kształtowanie poprawnej postawy w siadzie, chodzie i staniu
  • zapoznanie z tradycjami bożonarodzeniowymi
  • zapoznanie z niektórymi potrawami wigilijnymi

Listopad

02.11.2021 – 26.11.2021

„Kotki Jezyków”

„Pachnące jeżyki”

„Parasolki”

02.11.21 – 05.11.21 „Pogoda”

  • zachęcanie do obserwowania zjawisk pogodowych
  • rozwijanie kompetencji językowych poprzez wypowiedzi na temat obserwowanych zjawisk
  • tworzenie zbiorów z uwzględnieniem cech jakościowych: wielkości, wysokości, koloru; utrwalanie pojęć: para, prawy, lewy, w sytuacji użytkowej
  • doskonalenie wypowiadania się dłuższymi zdaniami
  • doskonalenie koordynacji ruchowej
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej i umiejętności wokalnych; wyrażanie charakteru muzyki interpretacja ruchowa
  • zwracanie uwagi na kulturalne odnoszenie się do innych
  • rozwijanie wrażliwości kolorystycznej poprzez zabawę z kolorem i tworzenie barw pochodnych
  • doskonalenie umiejętności przeliczania

08.11.21 – 10.11.21 „Co robimy w chłodne dni”

  • rozwijanie kompetencji językowych poprzez wypowiedź w oparciu o obrazek
  • zachęcanie do tworzenie logicznych wypowiedzi
  • rozwijanie umiejętności spostrzegania, obserwowania, uwagi poprzez porównywanie przedmiotów i dostrzeganie ich cech jakościowych (koloru)
  • rozwijanie zainteresowań muzycznych i umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych
  • zachęcenie do aktywnego uczestnictwa w zabawach naśladowczych i muzycznych

15.11.21 – 19.11.21 „Dbamy o czystość”

  • rozwijanie umiejętności formułowania poprawnych pod względem składniowym wypowiedzi językowych
  • zachęcenie do porównywania wyglądu dwóch przedmiotów
  • doskonalenie umiejętności grafomotorycznych
  • doskonalenie podskoków obunóż
  • doskonalenie posługiwania się nożyczkami
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy: przeznaczenia

22.11.21 – 26.11.21 „Zwierzęta domowe”

  • poszerzanie wiedzy o zwierzętach hodowanych w domu
  • kształtowanie postawy odpowiedzialności za zwierzęta
  • doskonalenie precyzyjnego kolorowania
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się woreczkiem gimnastycznym
  • nauka przyjmowania bezpiecznej pozycji podczas kontaktu z małym i  dużym psem
  • doskonalenie analizy słuchowej wyrazów
  • rozwijania myślenia matematycznego; nabywanie umiejętności prawidłowego liczenia i  porównywania ilości dwóch zbiorów

Październik

 

04.10.2021-29.10.2021

„JESIENNA WIEWIÓRKA”

04.10.21 – 08.10.21 „Dary ogrodu”

  • doskonalenie syntezy sylabowej nazw warzyw
  • rozwijanie myślenia w toku rozwiązywania zadań stawianych dzieciom do wykonania
  • kształcenie umiejętności wypowiedzi w oparciu o ilustrację
  • nabywanie umiejętności klasyfikowania i prawidłowego liczenia w zakresie 1-4 (i więcej), posługiwania się liczebnikami porządkowymi 1 – 4
  • klasyfikowanie przedmiotów wg rodzaju i koloru
  • rozwijanie umiejętności dostrzegania zmian charakteru muzyki i wyrażania jej ruchem
  • wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami
  • zapoznanie dzieci z wybranymi właściwościami warzyw

11.10.21 – 15.10.21 „Drzewa jesienią”

  • poznawanie przyrody i poszerzanie wiedzy o środowisku przyrodniczym jesienią
  • kształtowanie umiejętności budowania dłuższych zdań i stosowania określeń: na, obok, pod
  • nabywanie umiejętności porządkowania zbiorów według malejącej i wzrastającej liczby elementów
  • kształtowanie pojęcia „koncert”, rozbudzanie muzycznych zainteresowań
  • kształtowanie pojęcia „jesień”
  • zapoznanie z gatunkami drzew

18.10.21 – 22.10.21 „Grzyby”

  • wzbogacanie słownika czynnego i biernego; wydłużanie czasu koncentracji uwagi i słuchania innych
  • doskonalenie przeliczania liczebnikami głównymi
  • porównywanie dwóch obrazków, wskazywanie różnic
  • określanie ilości, wielkości, wysokości obserwowanych obiektów
  • zapoznanie z grzybami nie jadalnymi
  • doskonalenie uwagi, koncentracji i pamięci
  • rozwijanie sprawności palców i dłoni poprzez łączenie różnych materiałów papierniczych
  • utrwalenie znajomości kolorów

25.10.21 – 29.10.21 „Zwierzęta w lesie”

  • tworzenie zdrobnień do podanych słów
  • rozpoznawanie i nazywanie  emocji
  • kształtowanie prawidłowej postawy ruchowej
  • rozwijanie wypowiedzi i tworzenia dłuższych zdań
  • zachęcanie do spontanicznej zabawy ze wszystkimi dziećmi
  • doskonalenie procesów analizy i syntezy wzrokowej
  • nabywanie umiejętności porządkowania zbiorów według malejącej i wzrastającej liczby elementów
  • poznanie różnych gatunków orzechów
  • doskonalenie umiejętności rysowania i kolorowania
  • nabywanie umiejętności prawidłowego trzymania kredki i starannego
  • wykonania pracy plastycznej

„Jesienne drzewa”

„Święto Dyni”

Wrzesień

01.09.21 – 03.09.21 „Czas adaptacji”

 

 

  • poznanie pań
  • wzajemne poznanie się dzieci
  • poznanie znaczków w szatni, w sali i w łazience
  • poznanie pomieszczeń przedszkola
  • poznanie otoczenia przedszkola
  • poznanie placu zabaw
  • poznanie zasad współżycia w grupie
  • zabawy swobodne
  • relaksacja

06.09.21 – 10.09.21 „Ja i moi koledzy”

  • poznanie kącików zabaw
  • utrwalenie imion kolegów i koleżanek oraz integrowanie grupy
  • wdrażanie do prawidłowego trzymania kredki
  • doskonalenie słuchu fonematycznego – próby dzielenia wyrazów na sylaby
  • wdrażanie do słuchania poleceń
  • rozpoznawanie i nazywanie części ciała
  • rozwijane umiejętności przeliczania i tworzenia zbiorów w zakresie 4
  • kształtowanie pojęcia para
  • utrwalenie zwrotów grzecznościowych w praktyce
  • kształtowanie sprawności dłoni, nadgarstków poprzez malowanie farbą plakatową

13.09.21 – 17.09.21 „Nasze przedszkole”

  • rozwijanie umiejętności cięcia po linii prostej i prawidłowego trzymania nożyczek
  • doskonalenie umiejętności kolorowania
  • wdrażanie do zgodnej zabawy z innymi
  • szybkie stawianie się na zbiórki
  • rozwijanie umiejętności dobierania przedmiotów w pary
  • nauka ubierania się w szatni
  • zachęcanie do wypowiadania się
  • utrwalenie znajomości kolorów

20.09.21 – 24.09.21 „Na ulicy”

  • zapoznanie z zasadami przechodzenia przez ulicę
  • cięcie nożyczkami szerokiego paska papieru
  • doskonalenie czynności samoobsługowych
  • nabywanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według kształtu
  • zapoznanie z niektórymi znakami drogowymi
  • zapoznanie z dźwiękami pojazdów o specjalnym przeznaczeniu; kształcenie wrażliwości słuchowej
  • zapoznanie z numerami alarmowymi
  • poznanie niektórych aspektów pracy policjanta i rozumienie jego społecznej roli
  • poznanie kształtów i nazw figur geometrycznych

27.09.21 – 01.10.21 „Dary sadu”

  • zachęcanie do uważnego słuchania i właściwego odpowiadania na pytania
  • rozumienie zaznaczenia spożywania owoców
  • wzbogacanie słownictwa o pojęcia: kompot, konfitura, dżem, galaretka, sok
  • kształtowanie umiejętności liczenia i wdrażanie do posługiwania się pojęciem „tyle samo”
  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych owoców krajowych

 

Przejdź do treści Przejdź do menu