RAMOWY ROZKŁAD DNIA
w MIEJSKIM PRZEDSZKOLU INTEGRACYJNYM NR 3
w roku szkolnym 2024/2025
Grupa I | Grupa II, III, IV | |||
6:00-8:00 | schodzenie się dzieci, zabawy wg inwencji dzieci w kącikach tematycznych; zabawy ruchowe, muzyczne, integracyjne, ćwiczenia logopedyczne i kinezjologiczne podnoszące poziom integracji sensorycznej; praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym i wychowawczym; prace porządkowe. | 6:00-8:00 | schodzenie się dzieci, zabawy wg inwencji dzieci w kącikach tematycznych, zabawy ruchowe, muzyczne, integracyjne, ćwiczenia logopedyczne i kinezjologiczne podnoszące poziom integracji sensorycznej; praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym i wychowawczym; prace porządkowe. | |
8:00-8:30 | ćwiczenia poranne tworzące sytuacje sprzyjające dbaniu o zdrowie, sprawność ruchową i bezpieczeństwo; przygotowanie do śniadania – pogadanki na temat zdrowego odżywiania, czynności samoobsługowe i porządkowe,
zabiegi higieniczne. |
8:00-8:30 | ćwiczenia poranne tworzące sytuacje sprzyjające dbaniu o zdrowie, sprawność ruchową i bezpieczeństwo; przygotowanie do śniadania –pogadanki na temat zdrowego odżywiania, czynności samoobsługowe i porządkowe,
zabiegi higieniczne. |
|
8:30 -9:30 | ŚNIADANIE – nauka i doskonalenie samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku; zabiegi higieniczne. | 8:30 –9:00 | ŚNIADANIE – nauka i doskonalenie samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, zabiegi higieniczne. | |
9:30 -10:00 | zajęcia edukacyjno-wychowawcze wspierające samodzielną dziecięcą eksplorację świata i otoczenia przyrodniczego, wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą. | 9:00 -10:00 | zajęcia edukacyjno-wychowawcze
wspierające samodzielną dziecięcą eksplorację świata i otoczenia przyrodniczego, wspomaganie rozwijania umiejętności uczenia się prowadzącej do osiągania poziomu, który umożliwi podjęcie nauki w szkole, nauka języka obcego (gr. II) – zajęcia sprzyjające budowaniu zainteresowania językiem obcym nowożytnym, wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą. |
|
10:00-10:15 | DRUGIE ŚNIADANIE –estetyczne spożywanie posiłku. | 10:00-10:15 | DRUGIE ŚNIADANIE –estetyczne spożywanie posiłku. | |
10:15-11:15 | zabawy dowolne w stałych i czasowych kącikach tematycznych kreujące wartości i normy społeczne; nauka języka obcego; bezpieczny pobyt na świeżym powietrzu – gry i zabawy ruchowe tworzące stosowne nawyki ruchowe u dzieci, zabawy na sprzęcie terenowym; spacery po najbliższej okolicy kształtujące bezpieczne zachowanie się w ruchu drogowym; czynności samoobsługowe w szatni; imprezy okolicznościowe sprzyjające między innymi rozumieniu emocji, uczuć własnych i innych ludzi oraz dbaniu o zdrowie psychiczne. | 10:15-11:15 | zabawy dowolne w stałych i czasowych kącikach tematycznych kreujące wartości i normy społeczne; bezpieczny pobyt na świeżym powietrzu – gry i zabawy ruchowe tworzące stosowne nawyki ruchowe u dzieci, zabawy na sprzęcie terenowym; spacery po najbliższej okolicy kształtujące bezpieczne zachowanie się w ruchu drogowym; czynności samoobsługowe w szatni; imprezy okolicznościowe sprzyjające między innymi rozumieniu emocji, uczuć własnych i innych ludzi oraz dbaniu o zdrowie psychiczne, nauka języka obcego (gr. III i IV) – zajęcia sprzyjające budowaniu zainteresowania językiem obcym nowożytnym. | |
11:15-11:30
|
przygotowanie do obiadu, czynności porządkowe i samoobsługowe, zabiegi higieniczne. | 11:15-11:30
|
przygotowanie do obiadu, czynności porządkowe i samoobsługowe, zabiegi higieniczne. | |
11:30-12:30
|
OBIAD – kulturalne i spokojne celebrowanie posiłku, ćwiczenia umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami, czynności samoobsługowe, pogadanki na temat zdrowego odżywiania się, zabiegi higieniczne. | 11:30-12:00
|
OBIAD – kulturalne i spokojne celebrowanie posiłku, ćwiczenia umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami, czynności samoobsługowe, pogadanki na temat zdrowego odżywiania się, zabiegi higieniczne. | |
12:30-14:00 | odpoczynek poobiedni – relaksacja;
bajkoterapia, zabawy integracyjne, gry planszowe, zabawy konstrukcyjne, plastyczno-techniczne umożliwiające bezpieczną, samodzielną eksplorację elementów techniki; zajęcia rewalidacyjne; organizowanie warunków do twórczej aktywności poprzez udział w zajęciach dodatkowych; zabawy w ogródku przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, praca indywidualna; prace porządkowe. |
12:00-14:00 | odpoczynek poobiedni – relaksacja, bajkoterapia, zabawy integracyjne, gry planszowe, zabawy konstrukcyjne, plastyczno-techniczne umożliwiające bezpieczną, samodzielną eksplorację elementów techniki; zajęcia rewalidacyjne; organizowanie warunków do twórczej aktywności poprzez udział w zajęciach dodatkowych; zabawy w ogródku przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, praca indywidualna; prace porządkowe. | |
14:00-14:30 | PODWIECZOREK – czynności samoobsługowe i zabiegi higieniczne. | 14:00-14:30 | PODWIECZOREK – czynności samoobsługowe i zabiegi higieniczne. | |
14:30-16:00 | organizowanie różnorodnych zabaw jako stymulatora rozwijania aktywności dzieci – zabawy integracyjne, gry dydaktyczne, zabawy ruchowe, konstrukcyjne; zabawy dowolne; praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym; prace porządkowe; rozchodzenie się dzieci.
|
14:30-16:00 | organizowanie różnorodnych zabaw jako stymulatora rozwijania aktywności dzieci – zabawy integracyjne, gry dydaktyczne, zabawy ruchowe, konstrukcyjne; zabawy dowolne; praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym; prace porządkowe; rozchodzenie się dzieci. |