Okres przedszkolny to czas, kiedy dzieci zdobywają umiejętności czytania, pisania, samoobsługi, samodzielności oraz nawiązywania relacji z rówieśnikami. W związku z tym ciągle potrzebują wsparcia procesów integracji sensorycznej. Polega ona na rozwijaniu prawidłowego odbioru i przetwarzania bodźców zmysłowych dostarczonych z otoczenia przez zmysły zewnętrzne (dotyk, słuch, wzrok, węch, smak) oraz bodźce płynące z własnego ciała poprzez zmysły wewnętrzne (równowaga, czucie głębokie).
W dzisiejszym dniu nasze Ananaski otrzymały ogromną dawkę zajęć, które miały charakter zabawy ruchowej. Były one bardzo atrakcyjne, a zarazem wpłynęły pozytywnie na rozwój psychoruchowy.
Dzieci uczestniczyły w następujących zabawach:
- utrzymywanie równowagi na dużej piłce sensorycznej z wypustkami, w różnych pozycjach – siedzącej, leżąc na brzuchu lub plecach, klęcząc, stojąc,
- turlanie w tunelu sensorycznym,
- kręcenie się w wirującym stożku,
- turlanie pod dociskiem,
- przepychanie się w tunelu,
- chodzenie po ścieżce sensoryczne,
- rozciąganie duszka sensorycznego.
Wszystkie te ćwiczenia pozwoliły dzieciom pobudzić zmysły
i umożliwiły świetną zabawę. Ananaski nauczyły się, że każdy człowiek inaczej odbiera wrażenia zmysłowe. Dla jednych są one przyjemne a dla drugich nie.