Emocje odgrywają zasadniczą rolę w życiu każdego człowieka – zarówno dzieci jak i dorosłych. Towarzyszą nam w różnych sytuacjach, odpowiadają za relacje ze światem zewnętrznym. Dzieci w wieku przedszkolnym są pełne uczuć i emocji. Poprzez uczucia wyrażają swój stosunek do zdarzeń, ludzi i zjawisk, które go otaczają.
Wiek przedszkolny to okres intensywnego rozwoju emocjonalnego dzieci. W tym czasie dzieci poznają, identyfikują i wyrażają emocje. Dlatego tak często w grupie Jeżyków poruszany był ten temat i zaznajamianie dzieci ze światem uczuć i ich wyrażania.
Na zajęciach dzieci z grupy Jeżyków miały do wykonania kilka bardzo trudnych zadań z którymi poradziły sobie wspaniale. Najpierw przyporządkowywały obrazki które wyrażają takie same emocje, następnie dobierały emocje, które aktualnie odczuwają do diagramu kołowego. Kolejnym zadaniem było opisanie przez dzieciaki sytuacji jaką przedstawiają ilustracje, a następnie wyrażenie zdania czy zachowanie dzieci, które opisało jest dobre czy złe oraz co czują dane osoby znajdując się w sytuacji opisanej przez Jeżyki. Zadanie było bardzo trudne, ale wykonane na szóstkę.
Ostatnim punktem zajęć była gra „Emocje w leśnej krainie”, która bardzo dobrze rozwija inteligencję emocjonalną. Każde dziecko poprzez rzut kostką do gry pokonywało w podskokach planszę wykonując zadania jakie spotkało na drodze w leśnej krainie. Zabawa przyniosła wiele radości i śmiechu kończąc zajęcia pozytywnymi emocjami.