Wychowawca: mgr Magdalena Mzyk
Nauczyciel Współpracujący: mgr Katarzyna Kościelna
Woźna: Kamila Jelonek, Krystyna Grobara

                            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„BEARS”- „Misie”

SEPTEMBER- Wrzesień

Revision of phrases (powtórzenie fraz):

*good morning- dzień dobry

*What’s your name?

*My name’s…

* Piosenka: ‘Hello, hello how are you’ (na przywitanie)

*bye, bye, see you soon (pa, pa do zobaczenia wkrótce)

COLOURS:

red/ orange/ blue/ yellow/ green/ purple/ brown/ black/ white/ pink/ grey

mix the colours- mieszamy kolory:

Blue and yellow is green!

Red and yellow is orange!

Black and white is grey!

Red and white is pink!

Red and blue is purple!

Black and red is brown!

dark- ciemny

light- jasny

colourful rainbow- kolorowa tęcza

butterfly- motyl

colourful flowers- kolorowe kwiaty

What colour is it?- Jaki to kolor?

It’s…- To jest

PIOSENKA ‘COLOURS’ (na melodię Panie Janie):

‘Blue and yellow, blue and yellow, Orange, Green, Orange, Green. What’s your favourite colour, what’s your favourite colour? Tell me please, tell me please…(piosenkę powtarzamy z wszystkimi kolorami)

*gold- złoty

*silver- srebrny

Under the see song’, słownictwo:

fish- ryba

shark- rekin

octopus- ośmiornica

crab- krab

starfish- rozgwiazda

sand- piasek

 

SHAPES- kształty

triangular (trajangila)- trójkąt

square (skłer)- kwadrat

circle (serkyl)- koło

rectangle (rektangyl)- prostokąt

Polecane piosenki i materiały językowe:

https://www.youtube.com/watch?v=SLZcWGQQsmg

https://www.youtube.com/watch?v=OEbRDtCAFdU

 

OCTOBER- Październik

Vocabulary /wokabjuleri/ SŁOWNICTWO:

rubber- gumka do gumowanie

bagpack- plecak

book- książka

ruler- linijka

pencil- ołówek

pencil case- piórnik

pen- długopis

peg- wieszak

crayons- kredki
paints- farby

classroom- klasa

chair- krzesło

table- stolik

*desk- biurko

*board- tablica

*chalk /czok/- kreda

under- pod

in- w

on- na

Where is…?- Gdzie jest?

school- szkoła

teacher- nauczyciel

student- student, uczeń

pupil- uczeeń

kindergarten=preschool /priskul/ przedszkole

Piosenka:

’What goes in my bag?

Refren: I’m going to school. I’m going to school.

  1. Can you help me? Can you help me?

Here is a fish and a starfish, Here is a rubber and a book.

What goes in my bag? The rubber and the book go in my bag.

Refren: I’m going to school…

  1. Here is my cat and my shark, Here is my pencil and my crayons.

What goes in my bag? The pencil and the crayons go in my bag.

Refren: I’m going to school…

  1. Here is my teddy and my turtle, Here is my pencil case and my paints What goes in my bag? The pencil case and the paints go in my bag.

Rhyme /rajm/ Rymowanka:

I’m going to school

  1. I’m going to school. I’m going to school.

I’ve got my bag. I’ve got my bag.

Where’s my pencil case? Where’s my pencil case?

It’s in my bag. It’s in my bag.

  1. I’m in my classroom I’m in my classroom.

I’m at my peg. I’m at my peg.

Where’s my bag? Where’s my bag?

It’s on my peg. It’s on my peg.

  1. I’m at my table. I’m at my table.

I’m on my chair. I’m on my chair.

Where’s my book? Where’s my book?

It’s under my chair. It’s under my chair.

NOVEMBER- listopad

I love my family!- Kocham moją rodzinę!

family- rodzina

daddy- tatuś

mummy- mamusia

brother- brat

sister- siostra

baby- dziecko

uncle- wujek

aunt- ciocia

cousin- kuzyn/kuzynka

grandpa- dziadek

grandma- babcia

boy- chłopiec

girl- dziewczynka

children- dzieci

throw- rzucać

kick- kopać

roll- turlać
bounce- odbijać

pass- podać ball piłka

 

song (piosenka)Throw the ball to mummy

  1. Throw the ball to mummy, mummy, mummy. Throw the ball to mummy, 1 – 2 – 3.
  2. Kick the ball to daddy, daddy, daddy. Kick the ball to daddy, 1 – 2 – 3.
  3. Roll the ball to baby, baby, baby. Roll the ball to baby, 1 – 2 – 3.
  4. Bounce the ball to brother, brother, brother. Bounce the ball to brother, 1 – 2 – 3.
  5. Pass the ball to sister, sister, sister. Pass the ball to sister, 1 – 2 – 3.

Rhyme /rajm, rymowanka/ Children listen well!

  1. Children, children listen well! Boys put your hands up.Boys put your hands down. 2. Children, children listen well! Girls put your hands up. Girls put your hands down. 3. Children, children listen well! Girls stand up.Girls sit down. 4. Children, children listen well! Boys stand up. Boys sit down. 5. Children, children listen well! Children clap. Children clap.

Źródło: https://pl.pinterest.com/pin/84864774214047248/

MPI 3 Misie LUTY

MPI 3 Misie MARZEC

MPI 3 Misie 29.03.2021r.,31.03.2021r.

MPI 3 Misie KWIECIEŃ

MPI 3 Misie MAJ

JUNE /dżun/- CZERWIEC

 

VEHICLES /wikyls/- pojazdy

car- samochód

bike- rower

push scooter- hulajnoga

skateboard- deskorolka

boat- łódka

ship /szyp/- statek

train- pociąg

bus- autobus

truck- ciężarówka

pilot- pilot

driver- kierowca

passenger- pasażer

bus stop- przystanek autobusowy

airport- lotnisko

plane- samolot

motorbike- motocykl

stop- zatrzymaj się

go- idź

traffic lights- sygnalizacja świetlna

red light/ yellow light/ green light

train station- stacja kolejowa

ticket- bilet

 

 

The song: “The wheels on the bus”

The wheels on the bus go round and round
Round and round, round and round
The wheels on the bus go round and round
All through the town.

 

The door on the bus goes open and shut
Open and shut, open and shut
The door on the bus goes open and shut
All through the town.

The baby on the bus go, “wah, wah, wah!
wah, wah, wah, wah, wah, wah!”
The baby on the bus go, “wah, wah, wah!”
All through the town.

The mummy on the bus go, “ssss sh,ssss sh,ssss sh,
”ssss sh,ssss sh,ssss sh
The mummy on the bus go, ”ssss sh,ssss sh,ssss sh”
All through the town.

 

The poem “Lights”:

 

I ride my little bike

When I see green light

When red is at the top

 I know that I must stop

 

 

HOLIDAYS- wakacje

free time- wolny czas

trip- wycieczka

beach- plaża

sea- morze

lake- jezioro

river- rzeka

waterfall- wodospad

meadow- łąka

mosquito- komar

forest = woods- las

parasol- parasol chroniący przed słońcem

towel- ręcznik

ball- piłka

sand castle- zamek z piasku

sunbathe- opalać się

sunglasses- okulary przeciwsłoneczne

mountains- góry

hiking- wycieczka piesza w góry

climb- wspinać się

skirt- spódniczka

dress- sukienka

shorts- krótkie spodenki

trunks- kąpielówki

swimming suit- strój kąpielowy

flip- flops- klapki

go on the camping- jechać pod namiot

tent- namiot

bonfire- ognisko

 

 

 

 

The poem “Summer”

 

Summer is sunny, summer is hot

In the summer I swim a lot,

I ride a bike, I hop and run.

In the summer I have much fun.

 

The song “Holidays”

 

Holidays are coming,

wherever it will be,

we’ll be there together:

You and Me.

We’ll play by the lake,

we’ll climb a tree,

we’ll be there together:

You and Me.

We’ll hike in the mountains,

we’ll swim in the sea,

we’ll be there together:

You and Me.

 

POLECANE PIOSENKI:

https://www.youtube.com/watch?v=mVhh0oATqBI

https://www.youtube.com/watch?v=DyMQk_7NwVw

https://www.youtube.com/watch?v=yWirdnSDsV4

 

 

 

MPI 3 ANANASKI mai

MPI 3 maj Ananaski

MPI 3 June Ananaski

MPI 3 Ananaski

PIOSENKA NA POWITANIE:

„Clap your hands, stomp your feet- it’s time to say hello! -it’s time to say hello! Hello to… (witamy się imiennie z każdym dzieckiem)

DRUGA PIOSENKA „HELLO”:

UTRWALANIE SŁOWNICTWA:

Hello- witaj/ I like you- lubię Cię/ Nice to meet you- miło mi Cię poznać/ Bye, bye, see you soon- papa, do zobaczenia wkrótce

„warm up”- rozgrzewka, słownictwo:

shake your body- rozluźniamy się/ stretch up high- rozciągamy się w górę/ touch your toes- dotykamy palców u nóg/ bend your knees- zginamy kolanka/ jump- podskakujemy

PIOSENKA NA POŻEGNMANIE:

„Clap your hands, stomp your feet, it’s time to say 'bye,bye”, it’s time to say 'bye, bye’, bye bye to… (żegnamy się imiennie z każdym dzieckiem)

BODY PARTS SONG (piosenka częsci ciała):

„Nod your, nod your, nod your head (kiwiemy główką)

Clap your, clap your, clap your hands (klaszczemy w dłonie)

Rub your, rub your, rub your tammy (głaszcemy się po brzuszku)

Stomp your, stomp your, stomp your feet 9tupiemy nóżkami)

Powtarzane częsci ciała: head (głowa)/ shoulder (bark)/ arm (ramię)/ hand (ręka)/ chest (klatka piersiowa)/ tammy (brzuch)/ leg (noga)/ knee (kolano)/ foot (stopa)/ feet (stopy)

hair (włosy)/ eye (oko)/ nose (nos)/ mouth (usta)/ cheek (policzko)/ ear (ucho)/neck (szyja)/

Have a nice day (miłego dnia)

https://www.youtube.com/watch?v=7a48edJD1PY

COLOURS (kolory) and NUMBERS (cyfry):

white (biały);grey (szary); yellow (żółty); orange (pomarańczowy); red (czerwony); pink (różowy); purple (fioletowy); blue (niebieski); black (czarny); brown (brązowy) green (zielony);

ŚPIEWAMY PIOSENKĘ: „WHAT COLOUR IS IT? WHAT COLOUR IS IT? IT’S… (wskazujemy kolejno na różne przedmioty i śpiewamy, pokazujemy np. na ścianę: „What colour is it? It’s white!)

DRUGA PIOSENKA (śpiewamy z każdym kolorem):

„In the red, red town was a red, red house

In the red, red house was a red, red bed, in the

red, red bed was a red, red cat…and that is that!”

NUMBERS:

WEATHER (pogoda):

It’s sunny! – jest słonecznie

It’s raining! – jest deszczowo

It’s cloudy! – jest pochmurno

It’s snowy! – pada śnieg

It’s stormy! – jest burzowo

It’s windy! – jest wietrznie

umbrella – parasolka; raincoat- płaszczyk przeciwdeszczowy; wellies- kalosze

Śpiewamy piosenkę „na deszcz”: „Put on your raincoat, put on your raincoat (zakładamy płaszcz przeciwdeszczowy), put on your wellies (zakładamy kalosze), put on your wellies, take your umbrella, take your umbrella (zabieramy parasolkę)”

IT”S MY BIRTHDAY TODAY! (dziś są moje urodziny!

HAPPY BIRTHDAY SONG! (piosenka happy birthday):

„Happy birthday to you, happy birthday to you, happy birthday dear Teddy, happy birthday to you!!

birthday cake- tort urodzinowy, presents- prezenty= gifts- podarunki, balloons- balony

guest- goście, family- rdzina, friends- przyjaciele, wish- życzenia

FOOD (jedzenie):

I like… ( ja lubię)

YUMMY (dobre) YUCKY (niedobre)

water- woda

lemon- cytryna

apple- jabłko

banana- banan

pasta- makaron

fish- ryba

cake- ciastko

milk- mleko

tea- herbata

yoghurt- jogurt

bread- chleb

cheese- ser

chicken- kurczak

rice- ryż

cereal- płatki

chocolate- czekolada

snack- przekąski

chips- frytki

breakfast- śniadanie

dinner- obiad

FRUITS AND VEGETABLES (owoce i warzywa)

ŚPIEWAMY PIOSENKI:

 

https://www.youtube.com/watch?v=mfReSbQ7jzE

https://www.youtube.com/watch?v=RE5tvaveVak

SŁOWNICTWO:

apple- jabłko

banana- banan

orange- pomarańcza

watermelon- arbuz

cherries- wiśnie

parsley- pietruszka

lemon- cytryna

plum- śliwka

strawberry- truskawka

peas- groszek

bean- fasolka

pear- gruszka

peach- brzoskwinia

carrot- marchewka

tomatoe- pomodor

potato- ziemniak

cabbage- kapusta

 

I like apples, apples are yummy! (lubię jabłka, jabłka są dobre)

I don’t like lemons, lemons are yucky! (nie lubię cytryn, cytryny są niedobre)

 

 Śpiewamy razem według własnego rytmu: „What fruit is it? What fruit is it? (jaki to owoc?) ; odpowiadamy: “It’s pear, it’s pear…” (to jest gruszka) I tak dalej z każdym wymienionym owocem i warzywem

 

Odpowiadamy na pytania: „Do you like…? (czy ty lubisz?): Yes, I do/ No, I don’t

CHRISTMAS

Merry Christmas- wesołych świąt

Santa Claus- Mikołaj

Christmnas tree- choinka

Christmas wafer- opłatek

Christmas Eve- Wigilia

sowman- bałwan

sowflake- płatek śniegu

it-s snowing- pada śnieg

Christmas cracker- świąteczny cukierek

Christmas cards-świąteczna kartka

fireplace- kominek

stocking- skarpeta

dress up the Christmas Tree- ubierać świąteczną choinkę

decorations- dekoracje

wreath- wieniec

candles- świece

colourful lights- kolorowe swiatełka

spend time with family- spędzać czas z rodziną

share the Christmas wafer- dzielić się opłatkiem

give presents- dawać prezenty

be good- być grzecznym

PIOSENKA:

 

 Jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh what fun it is to ride
In a one horse open sleigh

Hey!

Jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh what fun it is to ride
In a one horse open sleigh

Dashing through the snow
In a one horse open sleigh
Through the fields we go
Laughing all the way
Bells on bob tail ring
Making spirits bright
What fun it is to ride and sing
A sleighing song tonight

Jingle bells, jing jingle bells
Jingle all the way
Oh what fun it is to ride
In a one horse open sleigh, brruup
Jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh what fun it is to ride
In a one horse open sleigh

Dashing through the snow
In a one horse open sleigh
Through the fields we go
Laughing all the way
Bells on bob tail ring
Making spirits bright
What fun…

Jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh what fun it is to ride
In a one horse open sleigh
Jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh what fun it is to ride
In a one horse open sleigh

Jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh what fun it is to ride
In a one horse open sleigh
Jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh what fun it is to ride
In a one horse open sleigh

Autorzy utworu: Johnnie Vins

 

PIOSENKA:

We wish you a Merry Christmas,

We wish you a Merry Christmas,

We wish you a Merry Christmas,

We wish you a Merry Christmas,

and a Happy New YEAR!!

 

https://www.youtube.com/watch?v=aIcggASU7jk

https://www.youtube.com/watch?v=tbbKjDjMDok

FAMILY PORTRAIT- portret rodzinny

 

FAMILY- RODZINA

I LOVE MY FAMILY- KOCHAM SWOJĄ RODZINĘ

MUMMY- MAMA

DADDY- TATA

SISTER- SIOSTRA

BROTHER- BRAT

SON- SYN

DAUGHTER /doter/– CÓRKA

UNCLE- WUJEK

AUNT- CIOCIA

COUSIN- KUZYN/ KUZYNKA

WHO IS IT?- KTO TO JEST?

It’s mummy- to jest mamusia/ it’s daddy- to jest tatus

It’s sister- to jest siostra

It’s brother- to jest brat

PIOSENKA:

Mummy, mummy I love my mummy

Daddy, daddy I love my daddy

Sister, sister, I love my sister

Brother, brother, I love my brother

 

PIOSENKA ‘Finger Family’:

https://www.youtube.com/watch?v=fvhvntsK6sY

ZABAWA ‘WHO IS MISSING’? (KOGO BRAKUJE?)

Wskazujemy obrazki przedstawiające członków rodziny, powtarzamy słownictwo i kolejno chowamy poszczególne z nich zadając pytanie ‘who is missing?’. Dzieci zgadują, wskazując, na przykład ‘mummy is missing!’, itd.

PIOSENKA’ BROTHER IN THE VALLEY’ (na melodię „Rolnik sam w dolinie”):

 

Brother in the valley, brother in the valley, e-oh, e-oh, brother in the valley.

Brother needs a sister, brother needs a sister,

E-oh, e-oh, brother needs a sister

 

[(Kolejno śpiewamy zwrotki ‘(…) sister needs a daddy’, ‘(…) daddy needs a mummy’ oraz (…)‘mummy needs a baby’)]

GRANPARENT’S DAY – dzień babci i dziadka

a poem- wiersz

It’s grandparent’s day, we are here to say:

We love grandparents

In a major way.

Some are big,

Some are small,

It doesn’t matter.

We love them all.

In winter,

In summer,

In rain,

In sun.

Grandpa and Grandma are super fun!

 

It’s grandma- to jest babcia

It’s grandpa- to jest dziadek

grey hair- siwe włosy

glasses- okulary

It’s winter time!– Mamy zimę!

winter weather- zimowa pogoda:

                                   *snowflake– płatek śniegu

                                   *it’s snowing- pada śnieg

*it’s cold- jest zimno

*it’s freezing– jest mroźno

*it’s sleepery– jest ślisko

spend time with family- spędzać czas z rodziną

play boarding games- grąć w gry planszowe

go for a walk– iść na spacer

cooking- gotowanie

watch TV- oglądać telewizję

read a book- czytać książkę

travelling- podróżować

outdoor activities- zajęcia na dworze:

*make a showman- robić bałwana (3 snowballs- 3 kule śnieżne, pot- garnuszek, scarf- szalik, 2 sticks- dwa patyki, stones- kamyczki/ buttons- guziczki)

*snowball fight- bitwa na śnieżki

*make an angel– robić aniołka na śniegu

 *sledge- jeździć na sankach

PIOSENKA:

Winter is fun!

Let’s make a showman!

Winter is fun!

Let’s make an angel!

Winter is fun!

Let’s make a snowball!

 

winter clothes- zimowe ubrania

boots- zimowe buty

wintercoat- kurtka zimowa

scarf- szalik

mittens- rękawiczki

bobble hat- czapka z pomponem

PIOSENKA:

It’s winter time, it’s winter time!

Put on your wintercoat, put on your wintercoat!

It’s winter time, it’s winter time!

Put on your boots, put on your boots!

It’s winter time, it’s winter time!

Put on your mittens, put on your mittens!

It’s winter time, it’s winter time!

Put on your scarf, put on your scarf!

It’s winter time, it’s winter time!

Put on your bobble hat, put on your bobble hat!

It’s winter time, it’s winter time!

Go outside and have fun! Go outside and have fun!

 

https://www.youtube.com/watch?v=FczqntFwb6k

 

https://www.youtube.com/watch?v=Z75Hsp-2zaw

 MARZEC:

It-s spring time!- mamy wiosnę

Spring weather- wiosenna pogoda:

                                              

*it’s warm- jest ciepło

                                               *it’s raining- pada deszcz

                                               *it’s cloudy- jest pochmurno

                                               *it’s sunny- jest słonecznie

                                               *blue sky- niebieskie niebo

                                               *clouds- chmury

 

Spring clothes- ubrania na wiosnę:

 

                                               *T-shirt- krótki rękaw

                                               *cap- czapka z daszkiem

                                               *trousers- długie spodnie

                                               *jacket- kurteczka

                                               *shoes- buty

                                               *trainers- tenisówki

                                               *skirt- spódniczka

                                               *jumper- bluza

 

Spring activities:

                                               *go to the park- iść do parku

                                               *go for a walk- iść na spacer

                                               *ride a bike- jeździć na rowerze

                                               *go to the playground- iść na plac zabaw

 

Spring song- wiosenna piosenka

 

It’s spring, it’s spring.

It’s warm outside.

Let’s go to the park

And play on a slide

It’s spring, it’s spring.

It’s cloudy outside.

Let’s go to the park

And play on a slide

 

Number song- piosenka o cyfrach

 

One, two, put on a shoe

Three, four, put one more

Five, six, do some kicks

Seven, eight, now we wait

Nine, ten- do it again!

 

Polecana piosenka: https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU

 KWIECIEŃ:

Easter is coming!- zbliża się Wielkanoc!

basket- koszyk

chicken- kurczak

chick- kurczaczek

bunny- króliczek

hare- zając

sheep- owieczka

Egg hunt- poszukiwanie jajek

 

Song- piosenka

Fluffy bunny, fluffy bunny

Fluffy chick, fluffy chick

Jump into the basket, quick, quick!

Fluffy bunny, fluffy bunny

Fluffy chick, fluffy chick

Jump into the basket, quick, quick!

 

Poem ‘Egg hunt’- wierszyk:

Easter egg round and round

Rolled off the table on the ground

It rolled to the garden

Sat under a plant

To be on time for the egg hunt

 

Easter Bunny:

Easter bunny, jump, jump, jump

Easter bunny, stamp, stamp, stamp,

Easter bunny, run ,run, run,

Easter bunny have some fun!

 

fluffy- puchaty

soft- miękki

long ears- długie uszy

small tail- mały ogonek

garden- ogród

under- pod

on-na

in- w

under the tree- pod drzewem

pick up the egg- podnosić jajko

look for the eggs- szukać jajek

*MATERIAŁ DODATKOWY W ZWIĄZKU Z PRACĄ ZDALNĄ*

 POLECANE PIOSENKI I SŁOWNICTWO NA ‘EASTER’:

https://www.youtube.com/watch?v=85iD8QA9X_M

https://www.youtube.com/watch?v=dI5bj8iMTz8

https://www.youtube.com/watch?v=nlpabcCEmtU

MAJ

VEHICLES- POJAZDY

bus- autobus

double- decker bus- autobus piętrowy

car- samochód

bike- rower

boat- łódka

plane- samolot

passenger- pasażer

driver- kierowca

pilot- pilot

traffic lights- sygnalizacja świetlna

green light- zielone światło

red light- czerwone światło

yellow light- żółte światło

stop- zatrzymaj się

wait- poczekaj

go- jedź/ idź

bus stop- przystanek autobusowy

train- pociąg

push scooter- hulajnoga

truck- ciężarówka

motorbike- motor

train station- stacja kolejowa

ship- statek

 “The wheels on the bus”

The wheels on the bus go round and round
Round and round, round and round
The wheels on the bus go round and round
All through the town.

 The door on the bus goes open and shut
Open and shut, open and shut
The door on the bus goes open and shut
All through the town.

The baby on the bus go, “wah, wah, wah!
wah, wah, wah, wah, wah, wah!”
The baby on the bus go, “wah, wah, wah!”
All through the town.

The mummy on the bus go, “ssss sh,ssss sh,ssss sh,
”ssss sh,ssss sh,ssss sh
The mummy on the bus go, ”ssss sh,ssss sh,ssss sh”
All through the town.

Wierszyk do zabawy ruchowej:

Plane, plane, I go by plane

Bike, bike, I go by bike

Boat, boat, I go by boat

Car, car, I go by car

Now, let’s make a bus

 

Wierszyk “Lights”:

 I ride my little bike

When I see green light

When red is at the top

 I know that I must stop

 

PIOSENKI NA „MOTHER”S DAY” DZIEŃ MATKI:

 CZERWIEC

SUMMER! LATO!

holidays- wakacje

trip- wycieczka

beach- plaża

sea- morze

lake- jezioro

mosquito- komar

forest = woods- las

parasol- parasol chroniący przed słońcem

towel- ręcznik

ball- piłka

sand castle- zamek z piasku

sunbathe- opalać się

sunglasses- okulary przeciwsłoneczne

mountains- góry

hiking- wycieczka piesza w góry

climb- wspinać się

skirt- spódniczka

dress- sukienka

shorts- krótkie spodenki

trunks- kąpielówki

swimming suit- strój kąpielowy

flip- flops- klapki

go on the camping- jechać pod namiot

tent- namiot

bonfire- ognisko

 

Summer is sunny, summer is hot

In the summer I swim a lot,

I ride a bike, I hop and run.

In the summer I have much fun.

 

Holidays are coming,

wherever it will be,

we’ll be there together:

You and Me.

We’ll play by the lake,

we’ll climb a tree,

we’ll be there together:

You and Me.

We’ll hike in the mountains,

we’ll swim in the sea,

we’ll e there together:

You and Me.

 

 

Przejdź do treści Przejdź do menu